115

Chodíte si pro důležité živiny, jež mimo jiné zajišťují zdravou a krásnou pleť, do lékárny? Pak se raději vydejte do supermarketu. Řada potravin vám totiž nabídne stejně kvalitní vitaminy, navíc ve formě, jež je pro náš organismus přátelštější.
Za co tedy můžete vyměnit (často velmi drahé) doplňky stravy?
Vitamin A
Vitamin A je pro krásnou a zdravou pokožku životně důležitý. Nechcete v jeho příjmu spoléhat pouze na pilulky? Pak se v obchodě vydejte do oddělení ovoce a zeleniny pro mrkev, sladké brambory, meruňky, špenát, kapustu, červené zelí nebo třeba meloun. V těchto dobrotách najdete betakaroteny, jež si naše tělo na vitamin A přemění. Samotný vitamin pak najdete spíše v živočišných zdrojích – v rybím tuku, játrech, v mléčných výrobcích nebo třeba ve vaječném žloutku.
Vitamin E
Hraje důležitou roli v pevnosti a stárnutí pleti. Zdrojů v potravě je v porovnání s jinými vitaminy poskrovnu, a proto je důležité se na ně soustředit. Vitamin E najdete především v oříškách, sóje, pšeničných klíčkách, rostlinných olejích, případně v másle nebo v masu.
Vitamin C
Je důležitý především v produkci kolagenu, který naše pleť potřebuje, aby zůstala pružná a pevná, navíc představuje silný antioxidant bojující se záněty a proti stárnutí. Jistě, můžete ho zobat ve formě prášků, ale mnohem lepší je vsadit například na citrusy, jablka, papriky, brokolici a další a další druhy ovoce a zeleniny. Dodají vám totiž nejen zmíněný vitamin, ale i řadu dalších – společně s minerály, antioxidanty a také s vlákninou.
Vitaminy skupiny B
Tato skupina vitaminů zajišťuje jednotný tón pleti, zmírňuje následky stárnutí nebo vrásky. Najdete je v řadě dobrot – v mase, rybách, vnitřnostech, celozrnných potravinách, zelenině a ovoci, semenech a oříškách… Vzhledem k tomu, že potřebujeme celé spektrum vitaminů B, nejlepší je vsadit na co nejpestřejší stravu.
Foto: Shutterstock
Autorka: Lucie Pražáková

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account