亞洲最受信任的在線投注品牌
Velký kočka-útok akční/slasher film Rogue, který byl propuštěn ve Spojených státech v srpnu, je rote B-film žánr cvičení s velkou pomocí dívka-síla lva řvoucí hozen do. Není to subtilní nebo zvlášť promyšlené vyprávění, ale právě z tohoto důvodu je neobvykle upřímné o tom, jak Hollywood vidí feministické posílení. Herečka Megan Fox hraje žoldáka drsňák, který je prezentován divákům jako silnou ženskou postavu, protože jde do zámoří a střílí spoustu černých a hnědých lidí, stejně jako by člověk. Feminismus a kolonialismus v akčním filmu jsou ideologicky propojeny. Být ženou protagonistkou akčního příběhu znamená být bílým zachráncem, mocným bělochem podobným Tarzanovi nebo ideálně obojím.
Fox je obsazen jako Sam, vůdce skupiny žoldáků pověřených záchranou Asenie (Jessica Sutton). Asilia byla unesena skupinou obchodníků s lidmi, kteří doufají, že ji využijí k uplatnění páky na jejího otce, který je guvernérem území. Poté, co se plán zvrtne částečně, protože Sam se rozhodne zachránit dvě další obchodované dívky, tým se uchýlí na opuštěné lví farmě. Sam musí bojovat proti teroristickým obchodníkům s lidmi a zběhlý lvice, odhánějící výzvy své autoritě a zároveň prokazovat, že „ženy jsou opravdovými zabijáky“.
Fox, stejně jako mnoho žen v Hollywoodu, mluvil v posledních letech o sexismu a misogynii v průmyslu. Jako patnáctiletá navíc v Bad Boys II, jí bylo řečeno, aby nosila bikiny a šestipalcové podpatky. Později, na natáčení filmů Transformers, režisér Michael Bay by jí odmítl dát jakýkoliv herecký směr kromě: „Jen buď sexy.“ Rogue, přilákaný ženskou režisérkou, M.J. Bassettovou, zdá se, že částečně jako reakce mužští režiséři popírali a objektivizovali Foxe v minulosti. Celý film tráví v plné bojové výbavě a nemá ani náznak romantického podspiknutí. Na rozdíl od Bayiny vize, není to jen nějaká prázdná ozdoba; je kompetentní, cool, soběstačná a nesporná hrdinka filmu.
Sam není jen hrdina, protože je mlčenlivý samotář. Je také hrdinou, protože zachraňuje bílé ženy před nebezpečnými africkými lidmi, kteří jim hrozí mučením a nejasným, ale nezaměnitelným sexuálním násilím.
Stručně řečeno, film nejemně přehrává do kulturních stereotypů o nevinnosti bílé ženy a černohnědé mužské hrozbě. Tyto vyprávění byly neslavně použity k ospravedlnění lynčování a rasistického násilí proti černochům, jako je čtrnáctiletý Emmett Till, falešně obviněný z pískání na bílou ženu, nebo Central Park 5, falešně usvědčený ze znásilnění bílé ženy v roce 1989. Hollywood stále používá obrazy černohnědých obchodníků s lidmi a násilníky k ospravedlnění hyper-násilí, jako je tomu v roce 2008 nebo exekurovatelný nedávný vstup do série Rambo Last Blood (2019). V této tradici je velká část běhu Rogue předána obrazům Sama, který spáchal mimosoudní vraždy barevných mužů, kteří ohrožují bílé dívky.
Na konci filmu ostatní postavy porovnávají Sam se lvem, který chrání její mláďata; závěrečná obrazovka je veřejná služba text o zle pytláctví a lví farmářství. Samův krvavý triumf nad africkými muži jí v podstatě dal moc a divokost historicky spojenou s Afrikou, což film zdůrazňuje tím, že představuje svůj upřímně vykořisťovaný příběh jako zásah za práva zvířat. Sam má dokonce scénu, kde zachrání černoafrického muže a pak ho ujistí, že se stal mužem. Ona je arbitr černých kulturních tradic a zachránce africké volně žijících živočichů, které sobecké a krátkozraké Afričané v tomto rámci neocení. Podobně jako Tarzan, Allan Quatermain, Fantom nebo další koloniální hrdinové, Samova bělost jí umožňuje nasměrovat a ztělesňovat africkou moc, správcovství a autentičnost plněji a ctnostněji než černí Afričané sami.
Samovo zmocnění prostřednictvím imperiálního přidělování je neobvykle přímé, ale není jedinečné. Mnozí kritikové poukázali na to, že dva nedávné superhrdinské filmy vedené ženami — Wonder Woman (2017) a kapitán Marvel (2019) — také používají militaristické a imperialistické kódování v zájmu feministického posílení. Wonder Woman, oblečená v červené, bílé a modré, spravedlivě vyhrává první světovou válku spolu se svým přítelem amerického stíhacího pilota, který zachraňuje skupinu multirasových Evropanů. Kapitán Marvel, dříve stíhací pilot sám, zabraňuje genocidě plazů, kteří se měnící tvar — kteří vypadají nepříjemně jako antisemitské stereotypy — divoce militaristickou rasou. Bílé ženy v těchto filmech jsou kódovány jako hrdinské tím, že je sdružují s americkou vojenskou intervencí. Jsou silní, nezávislí, cool a dobří, protože tam zachraňují další slabší lidi.
Vyprávění, které používají rasismus a kolonialismus k napumpování nějaké hrdinské bílé ženy, se mohou zdát obzvlášť drzé a nesmyslné, protože nejsme zvyklí vidět ženy zmocněné v hollywoodských akčních filmech tímto způsobem. Ale posílí své hrdinky jednoduše tím, že jim dávají obvyklé spiknutí bílých mužských hrdinů.
Franšíza Jamese Bonda posílá svého hrdinu do vzdálených míst ve filmu za filmem, aby mohl zavraždit zářící často nebílé muže a spát s exotickými často nebílými ženami. (Zmocnění mužů v akčních filmech zahrnuje zejména větší sexuální rozmařilost než ženský posílení.) Válečný profiteer Tony Stark (hrál Robert Downey Jr.) v Iron Man (2008) demonstruje své hrdinské bona fides letem do Afghánistánu, kde používá svůj super oblek k záchraně dobrých Afghánců a zabíjení těch špatných. Je to vlastně jeden člověk, morálně spravedlivý útok dronů. A v letošním Extrakci, charakter Chrise Hemswortha vraždí cestu přes Bangladéš, jeho nadřazenost podtrhla a vztlakovala ulicí a screenfully mrtvol.
Existují nějaké filmy, které nedefinují ženskou sílu prostřednictvím rasistických koloniálních tropech. Filmům Blaxploitace Pam Grierové ze 70. let 20. století, Ang Lee’s 2000 Crouching Tiger, Hidden Dragon a Mad Max: Fury Road z roku 2015 se dokážou vyhnout hollywoodskému selhání tím, že se explicitněji zapojí do feminismu a/nebo představí nebílých protagonistů. Postavy Pam Grierové a Charlize Theronové bojující za svržení patriarchálních mocenských struktur, které je utlačují a jejich sestry se cítí úplně jinak než Sam, když jde do Afriky a střílí spoustu lidí, které tam najde ve jménu ochrany moci zkorumpovaného guvernéra.
Hollywood má rád feministky, když jsou imperialisté
-
Novoroční předsevzetí pro vás a vaše domácí zvíře
Kateřina Tůmová||Domácí mazlíčci, vánoce
Nový rok pro mnohé znamená nové začátky. A většina lidí má proto ve zvyku si dávat novoroční předsevzetí, která...
-
Jak nám dupou králíci
EmaRychlá||Domácí mazlíčci
Ke zvířatům jsem měla velmi kladný vztah už od malička. Pamatuji si, že už jako malá jsem právě z...
-
Psí kusy
MartaLangrová||Domácí mazlíčci
Miluju své pejsánky. Pořád vyvádějí nějaké ty psí kusy… Teda hlavně ve chvílích, kdy to zrovna nečekáte a hlavně...
-
Bernský salašnický pes – něžný obr
RadkaKřivánková||Domácí mazlíčci
Velká plemena budí na první pohled velký respekt, neinformované zpravidla překvapí svoji přívětivou povahou. Jinak na tom není ani bernský...
-
Jak Černé ženy mohou pohánit budoucnost country hudby
MinminWang||Domácí mazlíčci
Nejdůvěryhodnější online sázení značky v Asii Kontextualizace, jak a proč černí umělci budou hrát významnou roli v dynamické budoucnosti...
-
Bereme si psa z útulku: Jak se starat o adoptovaného parťáka?
Sára Bystrá||-, Domácí mazlíčci
Každý, kdo se rozhodne přivést domů nový psí přírůstek, stane před důležitým dilematem: Pořídím si psa od chovatele, nebo z útulku? Obě varianty...
-
Doga, něžný obr
Vojtěcha Březinová||Domácí mazlíčci
Život s dogou Vy co už něžného psího obra doma máte, víte……. a Vám co se tak chystáte učinit a...
-
Feministky: Podpora Joe Bidena pro zákon o rovnosti LGBT by poškodila práva žen
MinminWang||Domácí mazlíčci
亞洲最受信任的在線投注品牌 Daleko levicová feministická ženská osvobozenecká fronta (WOLF) se staví proti zákonu o rovnosti transgenderových vztahů demokratů, protože...