Způsob, jakým se v práci chováte nebo komunikuje s ostatními, může mít zásadní vliv na váš profesní úspěch – nebo jeho neúspěch! Dělat svou práci dobře a včas plnit úkoly a povinnosti je rozhodně fajn. Abyste ale po kariérním žebříčku prudce stoupali vzhůru, budete potřebovat ještě něco: být sociální.

Klíčové informace:

– sociální dovednosti jsou zaměstnavateli oceňovány a mnohdy vyžadovány v mnoha rolích

– jako u každé dovednosti, s trochou práce a praxe můžete snadno zlepšit své sociální schopnosti

– jednou z taktik, jak zlepšit sociální dovednosti, je napodobit ty, které vidíte ve svém okolí

Co jsou sociální dovednosti?

Sociální dovednosti se někdy označují jako interpersonální komunikace a jsou definovány podle toho, jak dobře navazuje vztahy s ostatními. To zahrnuje:

*enzo* Verbální komunikaci: způsob, jakým mluvíme s ostatními, od frázování po tón hlasu

*enzo* Neverbální komunikace: výraz ve vaší tváři mnohdy řekne více než tisíc slov. Neverbální komunikace zahrnuje řeč těla, mimiku, oční kontakt atd.

Proč jsou tyto schopnosti důležité na vašem pracovišti?

Umět dobře komunikovat s vašimi kolegy v týmu je zásadní dovednost. Pokud navíc vaše zaměstnání obsahuje přímou komunikaci se zákazníkem nebo klientem, způsob, jakým se budete chovat, mluvit nebo naslouchat zásadně ovlivňuje váš úspěch.

Jak zlepšit své sociální dovednosti:

Někteří lidí mají dar od Boha. Pro jiné však může být verbální vyjadřování myšlenek v průběhu dne a interakce jako taková, jedním velkým problémem. Možná vaše tvář vypadá na pohled nepřístupně nebo se stydíte navázat oční kontakt, a to vaše kolegy nebo klienty může mnohdy velice snadno odradit. Proto jsme pro vás sepsali několik tipů, díky kterým snadno navážete spojení. Nebojte se je následovat…

Učte se od ostatních

Pozorujte při práci své kolegy nebo kolegyně. Jak spolu komunikují? Jak zní jejich individuální konverzace s klientem? Je něco, co byste si mohli všimnout na jejich řeči těla?

Staňte se mimem

Jakmile dobře porozumíte tomu, co dělají ostatní, zkuste si osvojit jejich návyky. V praxi by to mohlo znamenat například to, že zahájíte schůzku s klientem tím, že ho zeptáte na to, jaký měl víkend. Nebo se mile usmějete na kolegy procházející kolem vás po chodbě. Pomůže i naslouchat, co si lidé říkají, namísto toho, abyste se soustředili na to, co v rozhovoru řeknete vy.

Investujte čas

Pokud se vyhýbáte konverzaci se svými kolegy, protože vás nezajímají nejnovější osudy hrdinů oblíbeného seriálu na Netflixu, nebo je fotbal to poslední o čem chcete během pauzy na kávu mluvit, změňte to. Zkuste se čas od času do těchto „drobných hovorů“ zapojit a přispět svou trochou do mlýna. Klidně můžete i vy sami navrhnout téma, které vám bude připadat pro ostatní zajímavé. 

Stanovte si cíl

Chcete zlepšit své držení těla, mimiku, verbální komunikaci a mnohé další? Je dobré vědět, na čem chcete zapracovat, ale je těžké uspět, pokud se snažíte pracovat na příliš věcech najednou. Vyberte si proto oblast, ve které máte největší mezery, a zasoustřeďte se na ni. Můžete například říci: „Mým cílem je vést jeden rychlý rozhovor týdně v kuchyňce naší kanceláře.“ Nebo: „Do konce měsíce se budu usmívat na každého zákazníka, který vejde do obchodu.“ Nebo „V pondělí se zeptám kolegů, jak si užili víkend.“ 

Foto: Shutterstock

Tagy:
0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account