Každý profesionál potřebuje volno, aby si mohl odpočinout a načerpat energii. Ale vrátit se po delší době opět do pracovního procesu nemusí být vůbec lehké. Zvláště, když tušíte, že váš čeká přeplněná emailová schránka a nabitý diář. Až příliš rychle tak pocit relaxace vystřídá stres a úzkost ze všech úkolů, které naléhavě vyžadují vaši pozornost. Ale pozor! Váš první den zpět v práci nemusí být ale takový problém. Máme pro vás pár tipů, které vám návrat do práce po dovolené usnadní na maximum.
6 tipů, jak se hladce vrátit do práce po dovolené
1. Potkejte se s týmem
Nepodceňujte sílu osobního setkání. Schůzka po dovolená pro vás může být velice cenná, protože dává vašemu týmu příležitost zmínit věci, ke kterým se ve svých emailech dostanete o mnoho hodin později. Snadno si tak ujasníte svoje priority.
2. Napište si svůj „to-do“ list na první týden po dovolené
Než se ponoříte do všech svých nevyřízených emailů a zpráv, posaďte se s kusem papíru a napište si své cíle pro tento týden. Mohou se měnit v závislosti na tom, co vás čeká, ale vaše cíle budou stále stejné. Například:
– Projít svoji emailovou schránku
– Naplánuji si v kalendáři čas na dokončení úkolů, které je třeba udělat
– Pokud se budu cítit zahlcená, uvědomím si, že je to jen dočasné
3. Začněte sama se sebou
Dovolená je vždy extrémně energickou záležitostí, přesto návrat do práce může být mnohdy velice skližující. Nejlepší způsob, jak se vypořádat se svým seznam úkolů, je vstát brzy a začít den sama se sebou. Zkuste vstát o hodinu dřív, abyste se protáhli, udělali si v klidu kafe nebo čaj, hezky se oblékli na první den v práci po dovolené. Nevěřili byste, jak vám to může pomoci k vnitřní pohodě.
4. Udělejte si seznam priorit
Když se po nějaké době volna vracíte do kanceláře, množství práce, kterou najdete ve frontě, vám může připadat jako lavina. Ujasněte si proto své priority a pamatujte na pravidlo 80/20 – tedy 80 % výsledků pochází z 20 % úsilí.
5. Odstartujte první den na jednom místě
Když se vrátíte z jakékoliv dovolené nebo delší pracovní přestávky do každodenní pracovní rutiny, první věc, kterou si naplánujte je takzvaný „doháněcí den“. To znamená den, který si vyhradíte na práci v kanceláři a nebude obsahovat žádné schůzky. Tento extra čas vám pomůže zorientovat se v tom, co se událo ve vaší nepřítomnosti a nebudete se stresovat pracovními obědy nebo meeting.
6. Řešte úkoly postupně
Plánování dopředu je klíčem. Vraťte se v ideálním případě z dovolené v pátek a víkend věnujte úklidové činnosti jako je vybalení kufrů nebo praní, přichystejte děti do školy, nakupte potraviny a vyřešte běžnou domácí agendu. Nebudete se tak stresovat při práci, co všechno na vás ještě čeká doma.
Foto: Shutterstock
Zdroj: Wikipedia Commons
Autorka: Lucie Janotová