108

Všichni víme, že nám cukr nesvědčí. Neprospívá zdraví, kráse ani naší postavě. Jenže vzdát se ho je tak těžké! Neustálá chuť na sladké je ostatně jednou z nejčastějších překážek v úspěchu, když držíte dietu. A když už pak člověk chutím podlehne, dostaví se spousta výčitek svědomí. Ale ne vždy je to nutné!
V následujících případech (pokud jsou spíše výjimkami než pravidelnými „úlety“), si nic moc vyčítat nemusíte!
Kostička pro chuť
Začněme dobrou zprávou, jež se týká oblíbené čokolády. Kvalitní tmavá čokoláda (tedy s vysokým obsahem kakaa) obsahuje spoustu zdraví prospěšných látek – především flavonoidy, které se podílejí na posílení imunitního systému a potlačují zánětlivé procesy v těle. Kostička každý den ještě nikomu neublížila, naopak!
Pěkně po ránu
Ačkoli naše tělo by raději vidělo po ránu na talíři nějaké ty kvalitní bílkoviny, sacharidy v podobě ovesných vloček a ovoce či zeleninu, svět se nezboří, když si jednou za čas dopřejete třeba domácí koláč nebo lívanečky s medem a skořicí.
Peču, pečeš, pečeme
Když svou chuť na sladké uspokojujete v cukrárně nebo v supermarketu, nemáte žádnou kontrolu nad tím, kolik cukru a tuku s každým soustem vlastně spořádáte. A tak se pusťte doma do pečení! Budete to vy, kdo rozhoduje, z jakých ingrediencí a v jakém poměru koláč apod. upečete. Samozřejmě byste se své pečicí vášni neměli oddávat často, ale nedělní zákusek ke kávě žádný velký hřích není!
Autorka: Šárka Mikulová
Foto: Shutterstock

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account