107

Ne všechny plody jsou si rovnocenné. Některé z nich poskytují jedinečné zdravotní přínosy. Které dobroty patří k těm nejzdravějším? Jeden z nich určitě máte na své zahradě!
Posilovačů zdraví nikdy není dost. Které patří k těm nejvýkonnějším? Možná budete překvapeni!
Grapefruit
Grapefruit je jedním z nejzdravějších citrusových plodů. Kromě toho, že patří k dobrým zdrojům vitaminů a minerálů, je známý svou schopností napomáhat hubnutí a snižovat rezistenci na inzulin. Například ve studii s 91 lidmi ti, kteří před jídlem jedli půl čerstvého grapefruitu, ztratili během několika dní 1,3 kilo. Ukázalo se také, že konzumace grapefruitu snižuje hladinu cholesterolu a pomáhá předcházet ledvinovým kamenům. 
Ananas
Jeden šálek ananasu poskytuje 131 % referenčního denního příjmu vitaminu C a 76 % denního příjmu manganu. Ananas také obsahuje bromelin, směs enzymů známých svými protizánětlivými vlastnostmi a schopností trávit bílkoviny.
Avokádo
Avokádo se od většiny ostatních druhů ovoce liší. Vyniká totiž nízkým obsahem sacharidů a zdravými tuky. Většinu tuku v avokádu zastupuje kyselina olejová a mononenasycený tuk spojený se snižováním rizika zánětu a lepším zdravím srdce. Kromě zdravých tuků je avokádo napěchováno i draslíkem, vlákninou a hořčíkem.
Borůvky
I borůvky mají silné zdravotní přínosy. Patří k domovině vlákniny, vitaminu C, vitaminu K a manganu, poskytují také výjimečně vysoký obsah antioxidantů. Ve skutečnosti se předpokládá, že jejich antioxidační působení je jedno z nejsilnějších.
Podle všeho snižují riziko chronických stavů, jako jsou srdeční choroby, cukrovka a Alzheimerova choroba. Borůvky jsou také známé svými silnými účinky na imunitní systém. Chrání před oxidačním stresem a virovými infekcemi. Kromě toho antioxidanty v borůvkách mohou mít ochranný účinek na mozek. Ukázalo se například, že konzumace tohoto drobného ovoce zlepšuje paměť u starších dospělých. Nejen v lese však najdete pramen zdraví.
Jablka
Jablka patří k nejoblíbenějším plodům a jsou také neuvěřitelně výživná. Pochlubit se mohou velkým množstvím vlákniny, vitaminu C, draslíku a vitaminu K. Poskytují také některé vitaminy skupiny B. Studie dále naznačují, že antioxidanty v jablíčkách podporují zdraví srdce a snižují riziko diabetu typu 2, rakoviny a Alzheimerovy choroby. Antioxidační aktivita u jablek byla zároveň spojena se zvýšenou hustotou kostí. Dalším pozoruhodným zdravotním přínosem je jejich obsah pektinu. (Pektin je prebiotická vláknina, která živí dobré bakterie ve střevě a pomáhá zlepšit trávení a metabolické zdraví.)
A které další druhy potravin patří ke špičce? Granátové jablko, mango, brusinky, citrony či jahody.
Foto: Shutterstock
Autorka: Kateřina Málková

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account