Třiatřicetiletá Eliška se po ne příliš šťastném životním kroku, kdy chtěla začít žít, pracovat i užívat si života v stověžaté Praze a po dalším ze svých zkrachovalých partnerských vztahů, vrací zpět do moravského maloměsta Veselí. Chce začít znovu, a navíc najít odpovědi na otázky, které jí během života vytanuly na mysl. Postupem času však zjišťuje, že se i ve svém rodném městě cítí spíše jako turistka v cizím prostředí.
Vrací se do domu svých rodičů, zpět do svého „dětského pokojíčku“. Rodiče sice žijí stále spolu pod jednou střechou, ale přestali si nerozumět. Ačkoliv si každý jde svou vlastní cestou a udržují vztahy i s jinými partnery, přesto na sebe neskutečně žárlí a vlastně si ani neumí představit život jeden bez druhého. Eliška jejich vztah s odstupem pozoruje a uvědomuje si, jak moc jí chyběli a jak moc je má ráda, i když jí matka hned od začátku začne lézt na nervy svými nikdy nekončícími radami do života a otce je jí líto, protože jí připadá, jako by byl ztracen. Co je smutnou příčinou jeho pochmurného stavu, se Eliška následně dozvídá a bohužel se změní veškeré její dosavadní životní jistoty.
Po svém příjezdu si zaplete s hodným Standou, majitelem firmy na odvoz fekálii. Jediná věc, přes kterou se Eliška neumí v tomto vztahu přenést je právě fakt, že má Standa svou práci hrozně rád a řízení hovnocucu si navýsost užívá. Kromě Standy, má Eliška avantýru s Adamem, který jí však jaksi opomněl sdělit, že budu za pár měsíců tatínkem. Další avantýru zažívá s Hynkem, s klukem, s kterým randila za mlada. Hynek má dceru Majdu, která se ale s Eliškou nechce za žádnou cenu kamarádit. Ve městě, kde chcíp pes, si Eliška otevře na náměstí prodejnu s rybářskými potřebami, a ač se snaží sebevíc využít veškeré své teoretické marketingové znalosti v praxi, přesto obchůdek pozbývá zákazníků.
Kromě svého milostného života a vztahu k rodičům, řeší Eliška i problémy svých kamarádek z dětství, které neprožívají zrovna šťastná manželství. Všechny události po návratu do rodného Veselí, Elišku pomalinku ale jistě mění. Teprve až se ocitne v celém rodném domě úplně sama, si začíná uvědomovat své dospívání, konečně je schopna přijmou zodpovědnost za svůj vlastní život a stanovit si priority.
Vlastní pocit z četby: V knize Veselí používá autorka autobiografické prvky. Autorka ve vyprávění dokonale užívá moravský dialekt. Mě osobně děj knihy připomněl vlastní dětství strávené na Valašsku u prarodičů. Velice jsem se u čtení bavila a hodně situací jsem si uměla převést právě na vlastní zážitky z tohoto krásného českého kraje.
Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2018 nakladatelstvím Motto. Celkem má 424 stran. ISBN 978-80-267-1260-2.