Lilli Lewis

Nejdůvěryhodnější online sázení značky v Asii
Kontextualizace, jak a proč černí umělci budou hrát významnou roli v dynamické budoucnosti country hudby začíná ve vzdálené minulosti. Hudba The Carter Family byla rozhodující pro definování country hudby jako obchodovatelného žánru ve 20. a 30. letech 20. století a jejich práce má stále zásadní vliv i dnes. Na začátku své kariéry se spoléhali na černocha jménem Lesley Riddle, aby jim pomohl sbírat písně v černých komunitách po celé Appalachii. Některé z nejznámějších melodií Cartersova repertoáru — včetně „The Cannonball“, alias „Cannonball Blues“ — pochází z tohoto vztahu a Riddle měla významný vliv na výrazný kytarový styl matky Maybelle Carterové.
Uprostřed intenzivního a hlubokému volání po spravedlnosti a po černých lidech tohoto národa vzrůstá pocit, že nadešel čas pro černošky, aby se posadily u stolu country hudby. Mnozí se snažili uspět ve venkovském světě v minulých letech, pohybují se hudbou stejně jako jejich bílí vrstevníci, ačkoli nikdo nebyl poskytnut podporu, která vede k dlouhé a široce proslulé kariéře. Na rozdíl od Riddle, skupina Černých žen, která v současné době tvoří hudbu sousedící s zemí a zemí — umělci jako Mickey Guyton, Yola, Rhiannon Giddens a Brittney Spencer — přináší tomuto hnutí bohatství talentů a hluboce zakořeněných tradic.
Lilli Lewisová je rozsáhlá hudebnice, která ve své práci používá soul, blues a další. Je také generální manažerkou a ředitelkou A&R pro Louisiana Red Hot Records. Kamara Thomas je země a kořeny nahrávání umělec, který založil organizaci Country Soul Songbook, aby zvedl hlasy černé, hnědé a LGBTQ lidí v kořenové hudbě. Představují budoucnost, kde černé umělkyně vynikají napříč hudebním podnikáním, ve společnosti radikálně a pozitivně změněné množstvím sil, které byly ve hře v roce 2020. Nicméně jejich důvěra je tlumená poznámkou opatrnosti. Obě ženy mluví mocně o tom, že jsou emocionálně křehké roky interakcí s těmi v country hudebním průmyslu, kteří si je jako umělci necenili. Poznamenávají však, že dvojité dopady hnutí #MeToo a Black Lives Matter povzbudily jejich odhodlání a obnovily jejich vášeň.
„Existuje hlavní hra, která existuje tam, kde si myslíte, „Průmysl si mě necení, takže já nemusím být cenný,“ říká Thomas. „Teď se ale probouzíme a všimneme si, že problém není my. Místo toho je problémem rámec country hudebního průmyslu. Jakmile uvidíte problém, nemůžete ho odvidět.“
„Country a Americana sdílejí prostor s hlubokým odkazem podnikatelských umělců, jako je Ma Rainey a Bessie Smithová,“ říká Lewis. „Vše, co se teď děje, je to, že v rámci této generace umělců si tuto tradici pamatujeme. Podnikatelský duch černých umělců nás udržel tak dlouho mimo záři reflektorů. Z tohoto důvodu, jakmile jsme v tomto světle, průmysl nemůže vytvořit samostatný příběh od jedinečného a spojivového příběhu, který máme, a ovládá, o nás a naší práci.“
Thomas se zamyšlí nad tím, jak v průběhu několika let pomalu a trvale budujeme k těmto okolnostem.
„Černoši obecně obnovují prostory, o kterých víme, že jsou naše,“ říká Thomas. „V současné době zrcadlíme americkou společnost, bereme věci, protože průmysl nemusí být nutně motivován k tomu, aby nám je dali. V současné době položíme základy a vítáme ty, kteří s námi chtějí stavět.“
Thomas v tomhle pojmu není sám. Na nedávné epizodě programu NPR Amplify With Lara Downes hostitel hovořil s Rhiannon Giddens, jehož kariéra se zaměřila na zdůraznění životně důležitého příspěvku Černých hudebníků k tradicím, které tvoří country hudbu. „Existuje společný prostor,“ řekl Giddens. „Existuje šance na velké duchovní probuzení v country hudbě vedené laskavostí a inkluzí. Stále musíme vymyslet cestu, abychom se tam dostali, ale alespoň máme nástroje.“
Nejlepším příkladem tohoto pojmu v práci se nemusíte dívat dál než Apple Music. Rissi Palmer, černá žena country umělkyně, která měla více singlů na Billboardu Hot Country Songs graf, má týdenní on-line rozhlasový program na Apple Music Země s názvem Color Me Země. Show klade důraz na černošské ženské hlasy v žánru.
Název programu je poctou jiné černošské country zpěvačce, Lindě Martell. Martell vydal jedno album Color Me Country, v roce 1970, a zpívala svůj singl „Color Hit Father“ jako první Black woman, která vystoupila na Grand Ole Opry. Palmerova show záměrně poskytuje platformu pro černé ženy a předvádí své hlasy a umění jako hodné oslavy v žánru.
„Mimo skutečnost, že jsem Black, mimo skutečnost, že jsem žena, jsem také hudebník,“ řekl Palmer roots-hudebně zaměřená mediální skupina The Bl
Thomas vidí, že černé ženy jsou připraveny převzít velení, zčásti proto, že zažily těžkosti a výzvy hudebního podnikání z první ruky.
„Naše hlasy jsou zplnomocněné, protože — na rozdíl od zdánlivé bílé patriarcháty country hudby — můžeme vést, protože vidíme jasnou perspektivu na nejlepší budoucnost Ameriky v našich životech, která slouží jako čočka, kterou společnost právě teď potřebuje,“ říká Thomas. „S naší vizí, ovládáme svou sílu tím, že vidíme do budoucnosti.“
Dalším klíčovým aspektem větší role pro černošky v budoucnosti country hudby je rozšíření žánru do světa streamování. Úspěch v country hudbě je tradičně poháněn rádia Airplay. Rok-End Report společnosti Nielsen Music 2019 uvádí, že šest z 10 nejhranějších umělců na všech rozhlasových stanicích za předchozí desetiletí byli umělci země. Je dobře známo, že venkovské rádio nebylo vítané pro ženy, se zanedbatelnou viditelností pro barevné ženy.
Zaměření země na streamování však roste. V posledních letech společnost Spotify, Amazon Music a Apple Music zřídily pobočky v Music City. Stejná zpráva z roku 2019 od Nielsena také zmiňuje, že album Luka Combse z roku 2019 What You See Is What You Get nastavilo nový rekord pro vysílací týdenní streamování země, se 74 miliony toků písní z LP. A údaje z další studie z roku 2019, kterou provedla společnost Nielsen a rozhlasová programovací skupina P1, poznamenávají, že více než polovina sledovaných posluchačů hudebního rádia ve věku 18-44 let hlásí každý den streamování hudby.
Ve svém nedávném časopise Time Magazine „The Pandemic mohl Hurt Country Music. Místo toho žánr je vzkvétající, „píše spisovatel Andrew R. Chow, že postoje k zjevným popovým vlivům v country hudbě se za posledních 20 let posunuly.
„Tato hranice se blíží a hodně z toho má co dělat se streamováním,“ říká Melinda Newmanová, redaktorka Billboardu pro divize West Coast a Nashville, citovaná v Chow. „Lidé, kteří proudí, se nedívají na žánr.“
 

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account