Dnes bych ráda napsala o velice impozantní secesní budově. I pokud se třeba nezajímáte o vlaky a nádraží, myslím, že z tohoto budete nadšení. Určitě jeho návštěvu mohu doporučit. Slavnostně otevřeno bylo hned několikrát. Na místě třech původních nádraží, která kvůli tomu musela být zbourána. Nachází se na ploše přibližně 84 000 metrů čtverečních, můžeme tak skoro mluvit o největším hlavním nádraží celé Evropy. Denně skrze něho projde přibližně 120 000 lidí a není divu. Není to jen nádraží, ale také obchodní centrum, které toho má hodně za sebou. Přežilo totiž 2. světovou válku, při které byla celá budova téměř srovnána se zemí, nakonec ale povstala z popela jako fénix. Hlavními architekty byli Kühne a Lossour, jejichž domovinou byli Drážďany. 

Roku 2013 se nádraží rozšířilo také o pravidelný provoz šesti linek S-bahnu, které projíždí lipským city tunelem. Díky tom se z hlavového nádraží stalo nádraží průjezdné. O nádraží se dá říci, že je i jakýmsi záchytným bodem, protože tu nakoupíte i v neděli, což se rozhodně o jiných místech v Německu říci nedá. Kdo už tedy zažil onu pověstnou situaci, že zůstane viset v německém městě v neděli, dá mi jistě za pravdu, že jediné místo, kde se dá alespoň nakoupit nějaká voda a jídlo jsou benzinky, jinak nemáte šanci. Kromě 46 nástupišť, na kterých jsou k vidění nejmodernější vlaky směřující do všech evropských měst, je tu také nepřeberné množství obchodů a restaurací. Množství tak velké, že se dá mluvit spíše o nákupním centru, které je doplněno kolejemi. 

Hned vedle našeho nástupiště mě překvapil stánek s jídle pro vegany. Musím uznat, že toho o veganech moc nevím, ale když jsem viděla výplody tohoto krámku, dokázala jsem si představit, že bych alespoň na chviličku mohla rozšířit jejich řady. To jsem si ale rozmyslela hned o patro níže, kde vedle sebe naleznete pravé italské, turecké, španělské i francouzské restaurace. Největší atrakcí je tu určitě indická restaurace, ve které vás uvítá muž s turbanem na hlavě. (omluva všem indům, netuším, jak se jmenuje jejich pokrývka hlavy). Jinak kromě restaurací tu najdete také spoustu kaváren a cukráren, rychlá občerstvení, květinářství či obchody s oblečením a šperky. 

Poslední rozsáhlou rekonstrukcí prošlo nádraží v roce 2014, kdy muselo být celé uzavřeno na týden. Během této rekonstrukce došlo k prodloužení nástupišť, zavedení kvalitnějších informačních systémů pro cestující a zprovoznění vysokorychlostní trati, která až na pár částí snese rychlost 330 km za hodinu. 

Co napsat závěrem, nádraží je krásné a opravdu stojí za návštěvu, nejem pro pohled na krásnou secesní budovu, ale stojí za to i obchody uvnitř a pro milovníky vlaků, je zde i modelová železnice. Má několik vchodů a hlavní vede přímo k nástupišti autobusů a druhé k nástupišti tramvají. Mohu tedy vřele doporučit. 

 

 

 

 

 

 

 

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account