Email může být mocným nástrojem produktivity, ale mnohdy nás také umí skvěle odvést od našich pracovních cílů, než nám pomoci jich dosáhnout. Je vám to povědomé? Mnohdy se totiž přes všechnu emailovou komunikaci vlastně nedostaneme k „pořádné“ práci.

Jak zvládnout příchozí poštu, být produktivní a hlavně nad věcí. Tady jsou super tipy!

1. Umění dávkování

Sledujete neustále během dne ikonu své pošty a jakmile přijde nová zpráva, ihned přerušíte svou práci a vrhnete se do odpovědi? Právě tento stav způsobuje, že neustále přerušuje své denní úkoly a odvádíte svůj mozek od „skutečné práce“. Místo toho si jasně stanovte časové bloky, kterým se emailu budete věnovat. Ideální doba je zkontrolovat příchozí poštu ihned při příchodu do práce, pak po polední pauze a nakonec v průběhu čtvrté hodiny odpolední. Tyto časová okna zajistí, že nebudete neustále odbíhat od svých denních úkolů. 

Foto: Shutterstock

2. Stanovte si své VIP

Dostane váš nadřízený záchvat pokud mu hned neodpovíte? VIP neboli velice důležité osoby mohou být ti, kteří vyžadují odpověď na své emaily okamžitě. Nastavte si nadřízeného nebo své nejdůležitější klienty mezi prioritní kontakty a jakmile vám pošlou email dostanete na svůj telefon upozornění. Budete se tak moct v klidu soustředit na práci bez neustálé kontroly vaší emailové schránky.

3. Zapomeňte na nulový inbox

Čeká vás každý den ve vaší schránce desítky emailů? Stresuje vás jen pomyšlení, že celý den nic neuděláte, protože se budete snažit všechny přečíst? Řešení je snadné: projděte si doporučenou počtu a vyberte jen tu, která je pro vás prioritní. Na tu odpovězte hned. Vymažte tu naprosto irelevantní (například newslettery a produktové nabídky firem) a zbytek nechte s označením „nepřečtené“. Této složce se budete moci věnovat ve chvílích, kdy nebudete zavaleni přípravou rozpočtu pro další rok nebo prezentací pro nového klienta. Odborníci na produktivitu navrhují stanovit si jeden den v týdnu, kdy se složce „nepřečtené zprávy“ budete moci věnovat v klidu. 

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Janotová

Tagy:
4 Komentářů
  1. Tereza Příhodová 3 roky ago

    Takové rady přijdou vhod. Já sama v tomto mám pořád problém. Celkově jsem se s počítačem nikdy až tak nekamarádila, ale covid mě donutil k tomu, že jsem musela začít. Hlavně díky home office. Myslím si ale, že za tu dobu jsem se ve spoustě věcí zlepšila. Dokonce jsem si kvůli tomu i z https://www.tera.cz/ koupila novější notebook, protože ten můj starý byl schopný zvládat tak akorát ty emaily.

  2. Naděžda Křičenská 3 roky ago

    Dobré rady, které se vždy hodí.

    • Barbora Štarhová - Ženy s.r.o. 3 roky ago

      Děkujeme za pochvalu!

  3. Romana Mlynářová 3 roky ago

    Rozumné, mám jen osobní poštu a zabere to hodně času, budu vědět jak na to

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account