Nezvládáte marketing? Úspěšná česká podnikatelka Margareta Křížová poradí, jak na to.
Zdá se, že marketing je největší brzdou podnikání. Slyším to často. Věděla bych rozhodně o větších překážkách, ale pravda je, že pokud o vás nikdo neví, nic si taky nekoupí. Na drahý marketing na začátku podnikání nejsou peníze. Ale jde to. Musíte být vidět!
Naučte se mluvit o svém byznysu.
Říká se, že pozornost dospělého člověka je 6 – 8 vteřin. Pokud nezaujmete v prvních vteřinách, máte smůlu. Zkuste si dát dohromady pár klíčových informací o tom, co nabízíte, k čemu je to dobré a jak to lidem pomůže. “Vyrábím letadla, ve kterých lze prodávat lety k stání. Nikdo během letu neupadne. Do letadla se vejde o 50% více cestujících. Je fakt, že vás budou považovat za šílence, ale svých 6-8 vteřin určitě dostanete. Asi tušíte, v čem je úspěch. Zaujmout, najít na vašem byznysu TO něco, vtipného, jiného, zajímavého, v žádném případě nudného. Pak vás nikdo nepřekvapí a vždycky budete připraveni mluvit o tom, co děláte, až bude ta správná příležitost – potkáte zákazníka nebo investora.
Networkujte
Tato obávaná činnost, psala jsem o ni tady, přestane být postrachem v momentě kdy si uvědomíte, že hrůzu prožívají i všichni ostatní, kteří se snaží networkovat. Úplně stejně jako vy. Není nic špatného na tom, jste-li na nějaké akci, oslovíte lidi a představíte se. Zeptejte se, jak se mají a co dělají. Rozhodně víc naslouchejte, spíš než vykládejte o sobě. A těm, se kterými jste si padli do oka, můžete napsat druhý den a mimochodem zmínit, že jste daňový poradce nebo provozujete lety k stání. Připomenout se je OK.
Spojte se organizacemi, kluby a spolky, kde by mohli být vaši noví zákazníci
Pořádá se řada akcí, na kterých je možné získat prostor pro krátké představení vašich služeb nebo výrobků. Oslovte organizátory a zeptejte se na možnosti. Máte -li zajímavý a užitečný business, proč ne. Jen nezapomeňte – NUDA je zabiják. Nejen, že si od vás nikdo nic nekoupí, ale už vás nikdy nepozvou. Bojíte se mluvit na veřejnosti? Přihlaste se do kurzu a naučte se to.
Váš web a sociální sítě jsou ten nejlepší marketing, foťte, natáčejte videa, pište blog
Dejte o sobě vědět, vytvářejte svůj vlastní obsah a buďte užiteční. Pokud na vašem webu lidi najdou zajímavé rady, odkazy a fotky, budou k vám chodit. Nechte své zákazníky na svém webu diskutovat. Je to práce a nejspíše skončíte u počítače o půlnoci nebo o víkendech, ale nic není zadarmo. Vytrvejte, dodávejte pravidelně informace a lidi si vás najdou.
Pomáhejte ostatním
Máte rádi, když jsou na vás ostatní hodní? Když vám pomůžou, doporučí, představí vás svému kamarádovi, který je zrovna ředitelem firmy, kam se vám nedaří dlouho dostat? Dělejte to samé pro ostatní. Vrátí se vám to. A navíc budete mít příjemný pocit, že jste pomohli. Zní to jednoduše, ale fakt to funguje.
… a ptejte se lidí, co by na vaší službě nebo výrobku vylepšili a buďte všude tam, kde jsou vaši potenciální zákazníci, to je nad všechny marketingové strategie.
Pokud máte tipy, které u vás fungují, dejte vědět, díky!
Více blogů si můžete přečíst na webu Margarety Křížové zde.
Zdroj foto: Pixabay.com