Už s prvními snímky z natáčení filmu „Barbie: The Movie“ bylo jasné, že svět módy, krásy i designu nepřejde toto růžové šílenství bez povšimnutí! Vlastně právě naopak! Trend Barbiecore ovládl vše od nejvýznamnějších kulturních akcí jako jsou Grammy, Coachella i červené koberce, až po velké kosmetické giganty nebo sociální sítě v podání Instagramu či TikToku. Proč by neměl uniknout ani vám? 

Come on Barbie, let’s go party!

Barbiecore evokuje nostalgii 90. let a s příchodem nového filmu „Barbie: The Movie“, který vstoupil do kin 20. července 2023, doslova přebarvil svět na růžovo. Celovečerní film se bude točit kolem panenky Barbie, kterou si zamilovalo několik generací dívek z celého světa a vznikl pod taktovkou feministické režisérky Grety Gerwig.

Foto: Shutterstock

Hlavní roli si v něm zahraje Margot Robbie a Ryan Gosling. O ztvárnění dalších rolí se postarala například držitelka Oscara Emerald Fennell, hvězda Netflixu Ncuti Gatwa, herečka Kate McKinnon či America Ferrara. Původní adeptkou na roli panenky Barbie byla Amy Schumer. Oscarová stand-up komička, herečka a producentka se ale rozhodla od projektu odstoupit. 

Panenka Barbie: co o ní musíte vědět

Panenka Barbie patří mezi popkulturní fenomény už více než 60.let. Její příběh se začal psát v roce 1959, kdy Ruth Handler, prezidentka firmy Mattel, představila úplně první panenku. Dostala jméno po její dceři Barbaře, proto tedy zdrobnělina Barbie. Celým jménem se však panenka jmenuje Barbara Millicent Roberts. Její přítel Ken pak byl vytvořen v roce 1961. V prvním roce se panenek Barbie prodalo více než 350 tisíc kusů. Dnes ji koupíte přibližně ve 150 zemích světa a sdružuje obrovskou komunitu nadšených fanoušků. Jen na YouTube kanále má okolo 5 miliónů odběratelů a příspěvky na sociální síti Facebook hltá kolem 14 miliónů fanoušků. 

Foto: Shutterstock

Co je trend Barbiecore?

Růžová estetika se stala módním základem již minulý rok, ale nejžhavějšího rozpuku zažívá právě letos. O slovo se hlásí dokonale růžová kolekce módního návrháře Pierpaola Piccioliho pro módní dům Valentino, sladce růžové kabelky Balenciaga, image „Malibu Barbie“ v podání Kim Kardashian nebo kostýmy populární zpěvačky Dua Lipy na její evropské turné, kde vystupuje v růžovém krajkovém overalu. 

Trend Barbiecore se tak stal vítaným „posilovačem nálady“ a důkazem, že růžová už dávno není jen pro panenky Barbie. Vlastně právě naopak! Noste ji na šatech, topech, sukních nebo doplňcích jako jsou kabelky či boty. Pokud však výrazné barvy nejsou nic pro vaši minimalistickou dušičku, odstartujte své růžové období alespoň starorůžovou rtěnkou na rtech nebo slunečními brýlemi. Koneckonců dívat se na svět přes růžová skla je vždycky mnohem lepší. 

Foto: Shutterstock

Zdroj: Wikipedia Commons, Barbie

Autorka: Lucie Janotová

 

Tagy:
4 Komentářů
  1. NelaVávrová 1 rokem ago

    Docela se těším na tento film. Ještě doteď mám ráda deníky princezen.

  2. Kristýna Štírová 1 rokem ago

    Náhodou, já si myslím, že je to fakt super. Líbil se mi i film. Je to svěží, letní a bavilo mě to. Teď bude super, že se zvedne tvorba mobilních aplikací na tohle téma. A jako co si budeme, ať je tu klidně segment produktů, které narušují právě ten monopol Barbie. To se mi na tom filmu líbí asi nejvíc, že to tu dokonalost a krásu narušuje.

  3. Lenka Hudečková 1 rokem ago

    Růžová patří k holčičkám 🙂
    Ale moje dcera ji vždy odmítala a i dneska ji nemá ráda, a to jí už bude 41 🙂

  4. Romana Mlynářová 1 rokem ago

    Růžová je trendy a rozjasní každou dívenku, ženu a paní.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account