Víte, když máte pocit, že určité rozhodnutí je správné nebo že určitý člověk, navzdory tomu, jak dobře jeho kvalifikace vypadá na papíře, není právě ten správný, kdo si najmete? Tento nevysvětlitelný pocit je často nazýván intuicí, nebo “vnitřním hlasem”. Jakkoli tomu říkáte, schopnost intuice může být pro podnikatele neocenitelnou vlastností.
Mentální koučka Simone Wrightová, autorka knihy „První inteligence: Použití vědy a ducha intuice”, říká, že intuice hraje větší roli v podnikání, než jsme ochotní uznat. Několik osobností, které hodně znamenají ve světě byznysu, od Richarda Bransona přes Oprah Winfrey až po Warrena Buffeta, tvrdí, že úspěchu dosáhly díky naslouchání vnitřnímu hlasu.
Wrightová říká, že pochopit sílu intuice je v dnešním rychle se rozvíjejícím podnikatelském klimatu ještě důležitější. Množství informací, které denně zpracováváme, nemělo v historii obdoby. Nedávná studie UCLA odhalila, že denně zpracováváme množství informací, které by odpovídalo více než 174 vydáním novin – tedy pětkrát více dat než před 20 lety. Stále častěji musíme činit rychlá rozhodnutí a Wrightová k tomu dodává, že naše intuice se stává nejsilnější zbraní na cestě k podnikatelskému úspěchu.
„Intuice je přirozená inteligence, která nám umožňuje vidět za roh, vytvářet inovativní myšlenky, efektivně komunikovat a dělat tak bez nutnosti studovat tabulky nebo shromažďovat haldy dat,” říká.
Problém, jak říká Wrightová, je, že prostě nevíme, jak identifikovat naši intuici.
Intuice nám může připadat jako nějaký nadpřirozený nebo paranormální jev v našem mozku, ale Wrightová říká, že je naší nejpřirozenější biologickou funkcí. „Jsme všichni intuitivně propojeni,” tvrdí Wrightová. Naše intuice vychází z touhy našeho těla přežít. „Každá buňka v našem prostředí je schopna shromažďovat informace z prostředí a přivádět ji zpět do našeho nervového systému,” říká.
Když se naše tělo cítí ohroženo, dá nám signál. Tato reakce se postupně vyvíjela od primitivního (“támhle je nebezpečný dravec, takže bych měl raději jít jinudy”), aby se přizpůsobila našim moderním problémům (“tato obchodní dohoda mi připadá divná”). Tím, že se naučíme zdokonalovat naši intuici, můžeme rychleji dělat efektivní rozhodnutí a držet krok s požadavky našeho rychle se rozvíjejícího světa.
Jak tedy můžeme začít používat intuici? Spíše než na jakési “třetí oko” propagované nějakým bizarním New Age hnutím nahlížejte na intuici jako na sofistikovanou přirozenou inteligenci, která vás povede k nejlepšímu a nejúspěšnějšímu výsledku. Wrightová říká, že intuice může být obzvlášť silným nástrojem pro podnikatele a podnikatelky, pokud se chcete dostat mimo rámec zaběhnutého uvažování.
„Intuice nám poskytuje možnost chovat se v daném prostředí jinak, a přesto uspět,” říká Wrightová. „Umožňuje podnikatelům inovovat, pohybovat se mimo omezená paradigmata podnikání, která v současné době existují. Podnikatelé, kteří používají svou intuici, jsou schopni obrovských skoků dopředu, které byste, při použití logiky nebo datové analýzy, nebyli schopni udělat.” 
Oddělte emoce od intuice. „Jedna z nejrozšířenějších mylných představ o intuici je, že intuice je založena na emocích, což není,” říká Wrightová. Chcete-li zajistit, aby vaše rozhodnutí pocházela z vaší intuice a ne emocí, pozorujte se a zeptejte se sami sebe, zda cítíte obavy, úzkost, strach nebo stres. Pokud ano, udělejte krok zpět a vše přehodnoťte. Pokud nic takového necítíte, víte, že k vám mluví vaše intuice.
Udělejte si čas na “odpojení”. Wrightová říká, že k objevení schopností intuice je třeba se “odpojit”. Sedět u vašeho stolu a snažit se vypotit řešení vám nedovolí zapnout svou intuici, když se ale vzdálíte od komunikačních zařízení, vyjdete ven z kanceláře a děláte něco, co s prací nemá nic společného, intuice najednou začne pracovat na plné obrátky. Albert Einstein jednou řekl, že přišel na své nejlepší nápady při plavbě na lodi, zatímco Steve Jobs byl známý tím, že když řešil zapeklitý problém, vyšel si na dlouhou procházku. „Vaše intuice vám začne napovídat, když je vaše mysl uvolněná,” říká Wrightová. Zda je vaše intuice nastartovaná, si ověříte třeba jednoduchou hrou na mobilu, kde úspěch závisí na správném rozhodnutí. Intuice nám dopředu neřekne, jaké číslo bude vylosováno, nebo výsledek fotbalového zápasu, ale například napoví, jestli má cenu investovat čas či prostředky do něčeho nového.
A na závěr: začněte věnovat pozornost drobnostem. Jakmile se vaše intuice u vás začne zabydlovat, cvičte ji tím, že se budete věnovat “našeptávaným” nápadům a radám. To jsou plody práce vaší intuice. Je na vás, abyste je následovali a zjistili, kam vedou.

Foto: Shutterstock

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account