Projekt Rostlinně spustil už třetí ročník ankety o nejlepší Rostlinný produkt roku. Češi mohou na stránce projektu volit svého favorita z celkem deseti nominovaných výrobků, které se na pultech českých obchodů poprvé objevily právě v loňském roce. Kromě různých alternativ k masným výrobkům jako jsou řízky, rybí prsty nebo klobásky, mezi vybranými najdeme také rostlinné nápoje či bonbony z rostlinného želé. Organizátoři ankety upozorňují na rychle se rozšiřující sortiment rostlinných potravin a nápojů.
Obliba rostlinného stravování a s ní ruku v ruce i nabídka rostlinných produktů po celém světě rychle roste. Podle posledního průzkumu agentury IPSOS 68 % Čechů v loňském roce zaznamenalo, že se zvýšila nabídka rostlinných alternativ v obchodech a téměř třetina české populace plánuje zařadit těchto výrobků do svého jídelníčku více.
Rostlinné stravování je nezadržitelný trend
Čeští spotřebitelé dostanou i letos možnost během následujícího měsíce zvolit ze stále se rozšiřující nabídky ten nejlepší rostlinný produkt, který byl na trh uveden v loňském roce. V nominaci se přitom objevují výrobky od potravinářů zaměřených čistě na rostlinnou stravu jako Next Level Meat, nebo Vivera, ale také od producentů, kteří do nedávné doby podobný sortiment vůbec nenabízeli. Patří mezi ně například Olma nebo tradiční český masokombinát Uzeniny Příbram se svým 100% bezmasým mletým.
„Rostlinné stravování je nezadržitelný trend. Přesvědčujeme se o tom dnes a denně, u nás i v zahraničí. Začínají to vnímat i tradiční firmy, a tak se třeba původně mlékárenská polská společnost Jogurty Magda rozhodla transformovat na čistě rostlinnou výrobu. I u nás si tradiční producenti začínají všímat rostlinného trendu a svůj sortiment rozšiřují o rostlinné alternativy,“ říká koordinátorka projektu Rostlinně Marianna Slováková.
„Během několika posledních let vzrostly prodeje rostlinných nápojů u nás o 331 %, co se týká rostlinných jogurtů je to dokonce nárůst o 900 %,“ dodává Slováková.
Zda letos vyhraje anketu Rostlinný produkt roku ovesný jogurt od Olmy, rostlinný nápoj Harvest Moon a nebo nějaká rostlinná varianta masového produktu, bude jasné ve středu 17. března. Anketa se uzavře v 18 hodin a poté organizátoři vyhlásí výsledky. Zatímco před dvěma roky spotřebitelé ocenili hlavně novou rostlinnou variantu nanuku populární značky Magnum, loňským vítězem ankety se stalo tzv. veganské mleté Next Level Hack, které prodává Lidl.
„Reagujeme na zvyšující se zájem zákazníků o veganské a vegetariánské potraviny, které nabízíme v rámci akcí, případně je zařazujeme do nabídky stálé, což se stalo v případě veganského mletého. Tuto rostlinnou alternativu jsme poprvé nabídli koncem minulého roku a nadšené ohlasy našich zákazníků předčily naše očekávání. Kvůli enormnímu zájmu se tak veganské mleté stalo součástí našeho stáléhosortimentu,” komentovala tehdy výrazný úspěch produktu vedoucí firemní komunikace Lidlu Zuzana Holá.
Zapojte se do ankety i vy. Hlasovat můžete ZDE.
Foto: archiv