Pokožka kojence může zamotat hlavu nejedné mamince. Snadno se může stát, že krém, mycí prostředek nebo prášek na praní, který jste zakoupila, vaší ratolesti prostě nevyhovuje. Výsledkem může být zarudnutí, vyrážka, krupička nebo vznik drobných šupinek. To velmi často značí přítomnost nějakého alergenu. Citlivá pokožka novorozenců a dětí je totiž 5x tenčí než u nás dospělých a zároveň obsahuje mnohem více vody. To se sice na první pohled může jevit jako dobrá vlastnost, ale je to také důkazem toho, že dětská pokožka je mnohem zranitelnější.
Jak pečovat o citlivou pokožku dětí?
Když jde o děti, nikdo nechce dělat kompromisy v kvalitě produktů, které by případně mohly mít negativní vliv na zdraví dítěte. A to je přesně filozofií značky Feel Eco Baby. Od uvedení na trh získala značka výborné hodnocení v náročném hypoalergenním testu HRIPT, je bez parfémů, problémových konzervant a je vhodná pro ekzematiky, alergiky a osoby s citlivou pokožkou. Celá řada nabízí nejen produkty pro péči o pleť dítěte, ale také výrobky na praní a mytí. Patří sem tedy i Baby prací gel, prostředek na mytí dudlíků nebo Baby odstraňovač skvrn, který letos vyhrál ocenění Volba spotřebitele v kategorii Ekologické prostředky na praní.
Jaké mají účinky produkty Feel Eco na pokožku miminek?
Dětská pokožka nepotřebuje naprostou většinu aktivních látek, které známe ze složení kosmetiky pro dospělé. Pokožka novorozenců nemá vyvinutou nejsvrchnější vrstvu kůže a postrádá tedy účinnou bariéru dostatečně chránící spodní vrstvy kůže před difuzí (vysycháním) vody z pokožky, proti vnikání cizorodých látek a před napadením mikroorganismy. Funkční ochranná bariéra se u pokožky dítěte postupně vytváří od narození, spolu se strukturním vývojem strata cornea (nejsvrchnější vrstvy kůže). Téměř zcela je dokončena až po 3 letech věku dítěte.
Od narození do 1 roku života
Pro období od narození, přibližně do půl až jednoho roku života dítěte je ideální používání nepěnivého hydrofilního koupelového oleje Feel Eco Baby samotného, nebo následně po omytí některých částí těla sprchovým gelem Feel Eco Baby. Olej neobsahuje žádné vysoce účinné tenzidy vysušující pokožku, pouze jemné emulgátory, které umožňují tvorbu čisticího mléka po kontaktu s vodou a usnadňují oplachovaní přebytečných rostlinných olejů z pokožky. Obsažené lipofilní hydratační složky se spolu s rýžovým a makadamiovým olejem ukládají v tenké vrstvě na povrchu pokožky, přispívají k ochranné funkci pokožky a působí proti jejímu vysušování.
Od půl až 1 roku života
Po zhruba půl až jednom roce od narození získává pokožka batolete alespoň základní úroveň odolnosti, což umožňuje dlouhodobé používání pěnivých produktů jako sprchový gel a šampon. Oba produkty obsahují hojivý panthenol a speciální hydratační složky, jsou PEG-free, první z nich dokonce sulfate-free. Feel Eco tak nabízí plynulý přechod z nepěnivého koupelového oleje na hypoalergenní sprchový gel, který je vhodný i pro mytí kratších vlásků. Při jeho aplikaci se na pokožce rovněž ukládají pečující hydratační lipofilní látky posilující ochrannou funkci. Pro delší vlásky však obsah ochranných látek může přinášet pocit ztěžknutí, u kudrnatých vlásků někdy i zhoršení rozčesávání. A to je ten správný okamžik pro použití třetího přípravku řady, Feel Eco Baby hypoalergenního šamponu. U něj je poměr mezi čisticí schopností a uvolňováním ochranných látek nastaven více ve prospěch čištění a snadnějšího rozčesávání.
Za značkou Feel Eco stojí silný příběh
„V kvalitě našich produktů nejsme ochotni dělat kompromisy a vždy pro nás na rozdíl od většiny naší konkurence budou důležitá všechna kritéria pro vývoj a výrobu produktů Feel Eco. Kombinujeme totiž vysokou účinnost, která je deklarovaná a nezávisle ověřená předními renomovanými evropskými laboratořemi, ohled na lidské zdraví, vliv na okolí z pohledu ekologie a také cenovou dostupnost produktu. Všechna tato kritéria pro nás mají stejnou prioritu. Impulsem pro vznik produktů Feel Eco byla moje dcera, která trpěla ekzémem a klasické produkty na trhu jí nevyhovovaly. Chci zanechat a vytvořit, v rámci služby zákazníkovi jedinečný produkt, který naplňuje moje osobní a morální kritéria a hodnoty. V tom vidím smysl svého podnikání a je to mojí každodenní motivací. K tomu se snažím získat i spolupracovníky ve Fosfě.“ Ivan Baťka, majitel Fosfa a.s., která vyvíjí a vyrábí produkty značky Feel Eco
Foto: Shutterstock, archiv