Ze svého několikaletého pobytu v Dánsku si Petra Čuřínová odvezla nejen spoustu zážitků a zkušeností, ale i odpověď na jednu velice důležitou otázku: jakým způsobem chci žít? Rozhodla se, že se chce obklopovat kvalitou, jednoduchými a nadčasovým designem a udržitelnými materiály, jejichž výroba i později recyklace nezatíží naši planetu. A tak vznikla značka ložního prádla, Givili. A ač je její práce plná každodenních výzev a neustálého objevování a zdokonalování, netrvalo dlouho a Givili se zařadilo mezi prémiové značky odkazující na důležitost kvalitního spánku. Neváhejte se zasnít spolu s ní…

Petro, co pro vás znamená kvalitní spánek?

Kvalitní spánek pro mě není jen pojem, ale osobní závazek. Pevně věřím v sílu dobrého spánku pro celkový well-being, abych svůj den začínala bez únavy. Kvalitní spánek pro mě znamená mít spánkovou rutinu, která se zaměřuje jak na jeho délku, tak i na hloubku.

Osobně proto sleduji svou spánkovou rutinu (celkový čas, prostředí, aktivity před usnutím) a dbám na to, abych věnovala dostatek času regeneračnímu spánku. Snažím se spát alespoň 7–8 hodin každou noc, protože chápu, jak je důležité poskytnout mému tělu a mysli regeneraci. Udržováním konzistentní spánkové rutiny si vytvářím zdravý základ pro produktivitu během dne, což je v dnešní době zaměřené na výkon velmi důležité.

Několik let jste žila v Dánsku. Poznamenal vás nějak dánský životní styl a tamní život?

Stručně řečeno, čas strávený v Dánsku měl zásadní dopad jak na můj osobní život, tak i na mou profesní cestu. Skandinávský životní styl se svými základními principy minimalismu, návratu k přírodě, vědomému životu a promyšlenému designu hluboce ovlivnil mé hodnoty a inspiroval mě, abych založila vlastní podnikání v souladu s těmito principy.

Kdy přišla první myšlenka na založení vlastní značky ložního prádla GIVILI?

První myšlenka na založení vlastní značky ložního prádla Givili mě přepadla na začátku roku 2020, kdy jsem se vrátila z Dánska zpět do ČR uprostřed pandemie. Při zařizování nového bytu jsem narazila na frustrující problém – kvalitní jednobarevné lůžkoviny byly těžko dostupné, ba dokonce nemožné sehnat. Vždy jsem měla silné přesvědčení o důležitosti funkčních a krásných věcí. Tato situace mě motivovala k vytvoření vlastní značky, která by spojovala praktičnost, estetiku a vyšší kvalitu, na kterou jsem v Dánsku byla zvyklá. A tak vznikla značka Givili.

Foto: se souhlasem Givili

Co vlastně název GIVILI znamená?

GIVILI vzniklo spojením slovesa “to give” (dát) a slova “living” (žití), což symbolizuje jeho poslání podporovat dávání zpět sobě samému, planetě a lidem.

Co vám chybělo u ložního prádla, které je běžně dostupné ve velkých řetězcích nebo kamenných prodejnách?

Byla to především kvalita, jednoduchý minimalistický design a péče o detaily. Toužila jsem po povlečení, které by bylo nejen příjemné na dotek a komfortník používání, ale také by zpříjemňovalo celkovou atmosféru ložnice svým designem a estetikou.

Vzpomenete si na první noc v povlečení GIVILI?

Samozřejmě! Byla to neuvěřitelně příjemná a osvěžující zkušenost. Pocit jemnosti a hladkosti při kontaktu s povlečením byl úžasný, a nejenže jsem se cítila maximálně pohodlně, ale také jsem si uvědomila význam kvalitního spánku. Byla to noc, která mi potvrdila, že jsem na správné cestě k nabízení povlečení, které nejen vypadá skvěle, ale také poskytuje opravdovou kvalitu spánku a péči o pokožku.

Foto: se souhlasem Givili
Foto: se souhlasem Givili

Čím se značka Givili a její produkty liší od ostatních výrobců?

Značka Givili se výrazně liší od jiných výrobců lůžkovin díky svému zaměření na přírodní materiály, a to především organickou bavlnu, která nabízí příjemný a měkký pocit na dotek. Givili klade důraz na udržitelnost, kvalitu a pohodlí, což se odráží ve vysoké kvalitě a luxusním vzhledu všech produktů.

Z jakých materiálů šijete povlečení a prostěradla Givili?

Všechny naše výrobky jsou vyrobeny pouze ze 100% organické bavlny s nejpřísnější mezinárodní bio textilní certifikací GOTS, která zajišťuje pěstovaní bez použití pesticidů a chemických hnojiv, což přispívá k ochraně životního prostředí a snižuje riziko alergických reakcí. Naše materiály jsou tedy vhodné i pro alergiky. V našem produktovém portfoliu máme jak povlečení z bavlněného saténu, tak i flanelové povlečení. Výběr mezi těmito dvěma závisí na individuálních preferencích týkajících se textury, teplotní regulace a osobním pocitu pohodlí při spaní.

Hraje nějakou roli ve vašem podnikání udržitelnost?

Ano, udržitelnost je pro nás zásadní hodnotou, která je zakořeněná ve všech našich rozhodnutích a strategiích. Udržitelnost se týká zodpovědného a ohleduplného přístupu k životnímu prostředí, společnosti a ekonomice. Používáme ekologicky šetrné materiály s GOTS certifikací.

Ložnici mnoho z nás vnímá jako oázu klidu, relaxace a odpočinku. Má na psychiku vliv i to, jakou barvu má naše povlečení?

Vnímání barev může být subjektivní a může se lišit mezi jednotlivými lidmi. Každý z nás má totiž individuální preference, a především asociace spojené s jednotlivými barvami. Je proto vhodné vybrat barvu povlečení, které vám osobně přináší pohodlí, klid a které vám pomáhá relaxovat a cítit se dobře ve vaší ložnici.

Foto: se souhlasem Givili

Kdybyste měla doporučit jeden jediný produkt od GIVILI, který bych měla rozhodně vyzkoušet, jaký by to byl?

Kdybych měla vybrat jen jeden, tak by to mělo být buď prostěradlo anebo povlečení, které je vyrobené z bio bavlněného saténu. Jelikož nyní v létě bude v noci krásně chladit v zimě poté zase příjemně hřát.je to totiž nejlepší celoroční materiál.

Jak vy sama nejraději relaxujete?

Nejvíce si vždy odpočinu v přírodě, sportem či saunou.

Kde si značku Givili představujete za 5 let?

Naší hlavní vizí je stát se jednou z hlavních značek prémiových lůžkovin v České republice. Věřím, že poptávka po kvalitních lůžkovinách bude stále rostoucí a my budeme na tento potenciál úspěšně reagovat.

Máte nějaký nesplněný životní sen?

Vždy jsem měla zájem přispívat k sociálním a environmentálním příčinám v širším měřítku. Své sny si díky budování Givili postupně plním.

Jaké je vaše životní motto?

“Do what you fear and fear disappears” neboli “Dělej to, čeho se bojíš a strach zmizí” od Davida J. Schwartze.

 

Foto: se souhlasem Givili

Zdroj: autorský text Petry Čuřínové

Autorka: Lucie Janotová

Tagy:
3 Komentářů
  1. Romana Mlynářová 1 rokem ago

    Líbí se mi vize a plnění snů.

  2. Lenka Hudečková 1 rokem ago

    Značku znám jen asi odsud nebo z nějaké reklamy, kde mě právě zaujaly jednobarevné odstíny. Měla jsem si vybrat barvu, a tou pro mně byla nějaká šedá :-).
    Bavlněné povlečení i my upřednostňujeme, vlastně ani jiné doma nemáme.

  3. NelaVávrová 1 rokem ago

    Značku jsem zatím nevyzkoušela, jen jsem o ní četla. Ano sama vím jak je důležitý kvalitní spánek. Krásný článek, přeji mnoho úspěchu.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account