94

Čas plyne jako proud řeky a nedá se zastavit.
Máme tady listopad.
Letošní říjnové, teplé  babí léto je zřejmě pryč a i se změnou času, kdy je brzy už tma nastal pravý podzim.
Do ruky se mi dostal časopis Revue BYLINKY, sice byl už z loňského roku, ale rady o bylinách proti podzimní depresi a únavě jsou aktuální v každé době.
Jde o rady našich  předků a v současnosti je v trendu návrat ke kořenům.
Přírodní lékárna, kterou nám matka Země poskytuje.
Bylinky si, kdo má zahradu nebo aspoň balkón může vypěstovat sám, o to bude mít větší radost z úrody nebo zajde si nasušené listy, květy i kořeny léčivých rostlin koupit.
Jsem ten co něco málo vypěstuje a většinu zajde koupit.
Lidé kolem mě podzim a hlavně změna času s brzkou tmou citlivě vnímají a nedostatek světla na ně negativně působí. Někteří trpí špatnou náladou a jsou bez energie, někdo může propadnout až depresi.
Patříte mezi ty co se cítí pod psa, mate špatnou náladu?
Tak vyzkoušejte osvědčené rady bylinkářů a zapomeňte na pilulky.
Pravidelně cvičte, nekuřte, nepijte alkohol. Zařaďte na svůj talíř potraviny s vitamínem SLUNCE a pijte bylinky.
Že nevíte o který vitamín jde?
Vitamínem SLUNCE se myslí vitamín D.
Máte doma aromalampu? Tak na nic nečekejte a začněte s aromaterapií. Provoňte svůj domov třeba pár kapkami rozmarýnového oleje.
Cítíte se i unaveni?
Tak únavu vyžeňte opět vyváženou stravou, kde nechybí vitamíny, minerály, kvalitní sacharidy, tuky a bílkoviny. Dodržujte pitný režim.
Platí, že strava je lék.
Pro dobrou náladu se obklopte barevným světem. Barvy totiž pozitivně působí na naší psychiku. Nejlepší je barva zelená. Osobně ji miluji ze všech nejvíce.
Podzim je sice čas plískanic, ale to neznamená, že se zavřeme mezi čtyři stěny. Pláštěnku, deštník  a gumáky snad má doma každý. Postačí aspoň malá, ale každodenní procházka.
Zajděte si na pěkný film. Vybírejte mezi komedií, romantickým filmem nebo zábavou. Pouze pozitivní film vám dobije baterky a odbourá stres.
Stres je zabiják číslo jedna současnosti.
Nebo si přečtěte pěknou knížku a hlavně nezapomeňte, že smích léčí a tak se smějte.
Špatnou náladu a únavu má na svědomí nedostatek vitamínů skupiny B a vitamínu C.
Jezte lněné semínko, čerstvou zeleninu a ovoce nebo kysané zelí.
Doporučuji jíst ve velkém špenát (Spinacia). Jde o jemnou listovou zeleninu, původem z oblasti Persie. Špenát je nabitý fytochemickým arsenálem. Obsahuje vitamíny A, B a C. Je plný chlorofylu, kyseliny listové a šťavelové. Dává nám draslík, hořčík, vápník, měď, železo. Obsahuje i vlákninu – „ kartáč našich střev“. Špenát je antioxidant a naše tělo čistí.
Často si dělám třeba i k večeří špenátové koktejly. V mixéru rozmixuli pomeranče se špenátem a přidaná voda určí hustotu celého koktejlu. Ovoce můžete obměňovat dle vaší chuti a fantazie.
Hledáte nabitý koktejl vitamínů a minerálů? Zaručeně vám ho nabídne Rakytník řešetlákový ( Hippophae rhamnoides ).
Třezalka tečkovaná ( Hypericum perforatum ) zahání stes, deprese, nespavost i úzkost.
Pití meduňkového čaje účinně zahání únavu, stres, nespavost a špatnou náladu.
Měli by jste vědět, že jestli nebudete žít zdravě, bylinky nejsou všelékem a únava a špatná nálada vás budou provázet během celého roku nejen na podzim, kdy je málo slunečního svitu.
Mějte se rádi, radujte se ze života, zdravě jezte, pravidelně se pohybujte a pěstujte zdravé mezilidské vztahy.
Držím vám všem palce na cestě za zdravím a dobrou náladou.
 
Až vám chutná život!

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account