Není pravdou, že: “Lidé, kteří častěji mění práci, vydrží v každém zaměstnání kratší dobu.” (Neboli lidé, kteří v posledních 6 letech měli 6 zaměstnání neměli větší šanci, že svoje současné zaměstnání opustí dříve než lidé, kteří za posledních 6 let pracovali v 1 zaměstnání.)

Ekonom Michael Housman vedl v call centru (data od 30 tisíc zaměstnanců) projekt, v němž se zaměřil na ověření výše zmíněného tvrzení.
Ve svém výzkumu našel jediný společný ukazatel, který mu zprvu nedával smysl – zaměstnanci, kteří ve firmě působili déle, používali prohlížeč Firefox nebo Chrome. Navíc měli i významně vyšší prodeje a hovory probíhaly kratší dobu.
Nakonec se záhada objasnila. Oba tyto prohlížeče NEjsou standardně instalované v prodávaných PC (jako např. Explorer nebo Safari) a využívají je tak především ti, kteří se nespokojí s tím, že jim někdo něco předloží. Jsou podnikavější, hledají nové cesty a možnosti. A tuto vlastnost pak přirozeně přenášejí také do své práce.
Takže zpět k myšlence fluktuace. Není tu přímá úměra (více zaměstnání = přirozeně větší fluktuant). Někdy může být i větší fluktuace spojená i s tím, že takový podnikavý člověk nastoupí na místo, které se mu prezentuje jako inovativní a takové, kde má měnit nefungující procesy. Nějakou dobu to zkouší a pokud zjistí, že je to jenom póza ze strany firmy, chvíli to zkouší změnit. Pokud to dlouhodobě nejde, z pudu sebezáchovy odejde jinam.
Na druhé straně ani to, že někdo pracuje na stejném postu 10 let neznamená, že je to odborník na slovo vzatý a dokáže svoji práci dělat mnohem lépe jako někdo, kdo má jenom 2 letou zkušenost. Může to být jen člověk, který je tak trošku mimo hlavní dění, dělá si tam svoje (neublíží ani nepřinese něco navíc).
Proto není dobré hodnotit lidi jen tzv. od stolu, ale zkusit si s nimi promluvit, poznat jejich příběh, získat si jejich reference apod.
Vnímáte to stejně? Těším se na Vaše postřehy ze života.
Mějte se krásně, zdraví vás Martina 
 
p.s. podobné postřehy (nejen) ze světa HR najdete na mém blogu nebo FB. Anebo se pojďme propojit na LinkedInu
0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account