Jak přetvářím své nápady v podnikatelský záměr já osobně? Přiznám se, že nejvíce nápadů mě napadá při sportu – když jedu na kole nebo se procházím v parku. Pokud mám hlavu zcela zaplavenou nápady a pracovními myšlenkami, je dobré, si je začít zapisovat. Je jedno, zda na papír, do bloku či telefonu. Pokud mě však nápady neustále pronásledují a nemůžu se jich zbavit, visí mi v hlavě, a nutí mě stále nad nimi přemýšlet a přemítat, pak radím, nechte myšlenky běžet, dokud se nedostaví závěrečné stádium nadšení a radosti, a s ním i věta: „To by bylo super udělat!“.
Od tohoto okamžiku si zapisuji vše, co mi k nápadu přichází, i kdyby to měla být naprostá hloupost. Tyto zápisky vždy nechám chvíli uležet a obden se na ně podívám.
Když už nepřichází žádné další myšlenky, nápady ani vylepšení, vezmu si k poznámkám ZÁKLADNÍ OTÁZKY PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU (plánu) a začnu si na ně odpovídat:

    CO? /co konkrétně jdu dělat/
    PROČ? /proč to jdu dělat – jaký je můj cíl, má vize/
    PRO KOHO? /pro koho to jdu dělat tj. kdo je moje cílová skupina/
    KDE? /kde to budu dělat tj. co je můj region-oblast-trh/
    KDY? /kdy to skutečně začnu dělat – stanovím si, kdy se do toho chci skutečně pustit, abych se od slov a plánů, dostala i k samotným činům :-)/
    JAK? /jak to budu dělat – pokusím se rozepsat aspoň v bodech celý proces od prvního oslovení klienta, záznamu objednávky, skutečné tvorby produktu či realizace služby, fakturace, úhrady až po zpětnou vazbu od klienta…, abych si dokázala vytvořit alespoň zjednodušený obrázek o tom, co mě to bude časově i finančně stát/, a na závěr,
    ZA KOLIK? /kolik bude moje cena za výrobek či službu, kterou budu nabízet/

Každou otázku, jednu po druhé, si detailně odpovídám a zaznamenávám. Pokud najdu konkrétní a jasnou (nejlépe měřitelnou) odpověď na každou z nich, získávám tak jednoduchý podnikatelský záměr. Teď už záleží jen na mně, mé odvaze a odhodlání, zda se pokusím svůj záměr zrealizovat. Držím palce každému, kdo se vydá po vlastní cestě a dovolí si uskutečňovat své sny.
 
I když platí „dvakrát měř a jednou řež“, zkuste svůj záměr podpořit i praktickou realizací svého nápadu. Žádná skutečně úspěšná činnost ani firma nevznikla od stolu. Pamatujte, že i já mohu být vaším prvním klientem. Vyzkoušejte svůj nápad na mně! I když si od vás vaši službu nebo produkt nekoupím, i tak získáte cennou informaci, třeba jen o tom, že zrovna já nemusím být vaše cílová skupina. Dokud to ale nezkusíte, pak se jen domníváte, a POZOR na to – předjímání a předpojatost je v businessu ta nejhorší past.
Více informací o mě se dozvíte na http://www.marcelahrubosova.cz/
 

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account