Díky internetovému magazínu Zenavaute.cz jsem opět dostala možnost vyzkoušet nové auto a tentokrát to byl Lexus IS 300. A tady pro vás přináším recenzi mé několikadenní zkušenosti. Ráda bych na začátek podotkla, že jsem ho vzala na výlet na Moravu, takže jsme si spolu užili přes 700km dlouhou jízdu a nádž nebyla zdaleka prázdná! Takže kdo se chce o tomto skvělém hybridu dočíst více, nechť pokračuje ve čtení. 🙂
Tichý a stylový, takový je Lexus IS
Velkou pochvalu si ode mě Lexus IS zaslouží za mimořádně atraktivní vzhled a dynamický design.
Stačí jen nasednout do tohoto sportovní sedanu a okamžitě se vám rozproudí krev v žilách.
Díky nabídce čistě benzínového nebo hybridního pohonu si můžete nakonfigurovat IS přesně podle požadavků.
Při vyjíždění z kolmého stání radar hlídá okolí vozu a blikáním symbolů ve zpětných zrcátkách vás na blížící se automobil upozorní dříve, než jste jej schopni z místa řidiče zpozorovat. To se hodí ve městech i při couvání z řady na parkovišti před supermarketem.
Velkou pochvalu si Lexus IS 300h zaslouží za svůj dynamický design. Křivky modelu Lexus IS 300h jsou dramaticky řezané. Na první pohled upoutá modernizovaná verze Lexus IS originálním řešením přídě, tvarem světlometů, nárazníků a zádě. Propracované LED světlomety ve tvaru písmene L s typickými světly pro denní svícení propůjčují modelu IS 300h jedinečný vzhled jak zepředu tak zezadu. V rámci testované a nejvyšší výbavy Luxury stojí Lexus IS 300h na nízkoprofilových 18″ kolech. Futuristický look v kombinaci se sportovním espritem dělá z testovaného sedanu velmi atraktivní model.
Při vyjíždění z kolmého stání radar hlídá okolí vozu a blikáním symbolů ve zpětných zrcátkách vás na blížící se automobil upozorní dříve, než jste jej schopni z místa řidiče zpozorovat. To se hodí ve městech i při couvání z řady na parkovišti před supermarketem.
Jízda plná komfortu
Není moc sedanů střední třídy, které by byly na osmnáctipalcových kolech srovnatelně komfortní. Nové IS je navíc velmi jisté v zatáčkách, čímž tvoří zajímavou alternativu k BMW, Mercedes-Benzu i Audi. Lexus IS však, přes veškerou snahu, nikdy nemůže být plnohodnotným konkurentem automobilů jako je řada 3 nebo třída C. Bez vyspělého turbodieselového motoru a karoserie kombi to prostě nepůjde…
Po modelu IS by tak mohli pokukovat hlavně svižnější řidiči, kteří nechtějí naftu a nehodlají s sebou při každé cestě zbytečně stěhovat kubíky vzduchu. Jenže ouha: model IS 350 se šestiválcem objemu 3,5 litru není určen pro prodej v Evropě (vážně doufáme, že se to ještě změní), takže je na pořadu dne otázka, na koho že to Lexus vlastně míří. Odpověď je nasnadě: v podstatě jenom na hybridní zákazníky.
Ale zpět za volant. Už víme, že ve městě dokáže jezdit s velmi dobrou spotřebou, ale co se stane mimo obec? Překvapivě žádné drama: při ustálené stokilometrové rychlosti jsme dálniční testovací úsek projeli za 5,8 litru benzinu na 100 km, zrychlení na 130 km/h přineslo nárůst na osm litrů. Otočte kolečkem doprava a aktivujte sportovní režim: změní se grafika přístrojového panelu a z rozvážného sedanu se stane vůz schopný rychle reagovat na sešlápnutí pedálu akcelerátoru, takže v pružném zrychlení dokáže překvapit nejeden turbodiesel. Spotřeba při ostřejší jízdě vzroste přes deset litrů a automobil i přes vyšší hmotnost (1720 kg) umí docela slušně zatnout drápek. Šasi je naladěno velmi dobře, kola neodskakují ani na velkých výmolech a zadní náprava poslušně sedí.
Naše auto bylo vybaveno paketem Safety, který mimo jiné zahrnuje adaptivní tempomat. U něj jsme narazili na poměrně nepříjemnou vlastnost, kdy se na dálnici ve středně silném dešti během padesáti kilometrů dvakrát sám od sebe vypnul, takže vůz začal v levém pruhu najednou zpomalovat. Trochu nepříjemná situace pro řidiče přivyklého na pohodlí a klid. Občas se stává, že adaptivní tempomat přestane pracovat, ale mimo opravdu velkou průtrž mračen či sněžení se nám to u jiných aut ještě nestalo.
Závěr
Hybridní IS je technicky perfektně zpracovaný automobil, který evidentně navrhli lidé se smyslem pro detail. Přesto není úplně dokonalý; k již jmenovaným pihám na kráse bychom mohli připočíst ještě pocitově trochu nižší světelný výkon diodových světlometů či malou užitečnou hmotnost.
Nízká spotřeba paliva není pouhým číslem z plakátu, projet Prahu ve špičce za 5,6 litru je bez diskuze výborný výsledek. A navíc v naprostém klidu a pohodlí. Bez daňového či jiného zvýhodnění hybridů to u nás nebude mít IS 300h nikterak růžové, přesto si myslíme, že určitá část zákazníků prémiových značek se nabídnutým mixem jízdních vlastností, spotřeby a komfortu přece jenom zlákat nechá. A špatně rozhodně neudělají…
Nejlevnější verze modelu
799.000 Kč (IS 250 / 153 kW Comfort)
Základ s testovaným motorem
899.000 Kč (IS 300h / 223 kW Comfort)
Testovaný vůz s výbavou
1.404.000 Kč (IS 300h / 223 kW Premium)
Plusy
Mimořádně kultivovaný pohon
Prvotřídní odhlučnění interiéru
Rozsáhlá sériová výbava
Nízká spotřeba paliva
Minusy
Hrubá grafika navigace
Krátký sedák vpředu
Ovládání multimediálního systému
Slabší výkon diodových světlometů
Nižší užitečná hmotnost
Foto: Jiří Káš
Plusy
Mimořádně kultivovaný pohon
Prvotřídní odhlučnění interiéru
Rozsáhlá sériová výbava
Nízká spotřeba paliva
Minusy
Hrubá grafika navigace
Krátký sedák vpředu
Ovládání multimediálního systému
Slabší výkon diodových světlometů
Nižší užitečná hmotnost
Prvotřídní odhlučnění interiéru
Rozsáhlá sériová výbava
Nízká spotřeba paliva
-
Hrubá grafika navigace
Krátký sedák vpředu
Ovládání multimediálního systému
Slabší výkon diodových světlometů
Nižší užitečná hmotnost
Foto: Jiří Káš
- Lexus IS 220 d
Serv.kniha, Xenony, aut. klimar.v. 2007
km 147 448168 000 Kč
Další vozy najdete v naší sekci Bazar
Lexus IS 300h
Cena v základní výbavě: 899 000 KčCena v testované výbavě: 1 404 000 Kč
Základní výbava:Osm airbagů včetně kolenních pro řidiče a spolujezdce, diodové přední světlomety, přední mlhovky, „samoopravný“ lak, vnější zpětná zrcátka samočinně sklopná a s automatickou clonou, bezklíčové odemykání Smart Entry, parkovací čidla vpředu a vzadu, asistent rozjezdu do kopce, kontrola tlaku v pneumatikách a slepého úhlu, stabilizační systém, barevný 4,2“ displej, audiosystém Mark Levinson s 15 reproduktory, MP3, USB, ovladač Remote Touch, navigační systém Lexus Premium Navigation, zadní parkovací kamera, samočinná dvouzónová klimatizace, kůží obšitý vyhřívaný volant, tempomat, kožené čalounění, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, elektricky nastavitelná v osmi směrech, zadní sedadla dělená a sklopná v poměru 3:2, litá 17” kola, diodové světlomety atd.
Výbava testovaného vozu:metalický lak (20.000 Kč), litá 18“ kola (20.000,-), střešní okno (25.000,-), paket Safety (60.000,-).
Evropská unie slíbila Íránu zachování závazků z jaderné…
Klimatizace jsou energetickou časovanou bombou příštích…