Trilingvní výchova: Jak Kids&Us podporuje přirozené učení jazyků

Můj syn měl štěstí – vyrůstá v trilingvním prostředí, od jeho narození to bereme jako obrovský bonus a v jeho dvou letech je jasné, že preferovaným jazykem je právě angličtina, ačkoli se nejedná ani o jeden z mateřských jazyků. Do žádného ze tří jazyků jsme ho nijak nenutili, přirozeně si zvolil to, co jeho mysli nejlépe vyhovuje.

Na stejném principu přirozeného učení je postavena metoda školy Kids&Us, kde se děti učí angličtinu stejným způsobem, jako by získávaly jazyk mateřský. Lekce angličtiny začínají již od prvního roku, kdy je dětská mysl maximálně vnímavá a otevřená učit se cizí řeči. V tomto věku se jazykové centrum dítěte vyvíjí na plné obrátky a byla by škoda tohoto potenciálu nevyužít. 

“I když se může zdát nejlepší, aby se děti začaly učit cizí jazyk až poté, co se naučily vlastní, já navrhuji, aby začaly co nejdříve. Dejme našim dětem šanci naučit se cizí jazyk, aniž by si to vůbec uvědomily, pouze tím, že začneme tak brzy, jak jen je to možné,” říká zakladatelka Kids&Us paní Natàlie Perarnau.

Učitelé z Kids&Us respektují přirozený jazykový vývoj a snaží se pouze optimalizovat mechanismy, které v dětském mozku aktivují právě jazykové dovednosti. To vše hravou formou. Stejně tak jako u nás doma, i ve škole věří, že pokud angličtina hraje v roli dítěte každodenní roli, dítě si jazyk samovolně osvojí. Z tohoto důvodu Kids&Us využívá spousty aktivit a doplňkových zdrojů mimo třidu, ať už v podobě divadelních představení, kurzů vaření, nabídky dětských knih či zábavních mobilních aplikací – samozřejmě v angličtině. 


Samotná výuka v Kids&Us je založena na jednoduchých přirozených principech – tak jako se děťátko setkává se svou mateřštinou pomocí poslechu již v maminčině bříšku, tak postupuje i školní výuka. Děti se nejdříve učí angličtině naslouchat, poté přichází porozumění, mluvení a dalšími kroky jsou čtení a psaní. Podívejte se na úžasné video!
Pouhé tři roky života stačí, aby se dítě posunulo od prvních verbálních projevů, jakými jsou pláč a křik, až ke stavbě jednotlivých vět. „Dětský mozek je jako počítač, který ukládá informace tím, že sbírá statistiky o tom, kdy a jak se slova používají a jak je spojovat, aby z nich vznikla skutečná věta a dítě mohlo komunikovat,“ říká Natàlie Perarnau.

Dnes je jazyková vybavenost naprostou samozřejmostí, dejte svým dětem šanci naučit se anglicky tak, jako se ptáček naučí létat – přirozeně, aniž by se zamyslel nad tím, zda to vůbec zvládne, roztáhne křídla a letí.

Zdroj foto: Kristina Grey

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account