S pojmem „elektromobil“ se už setkal snad každý z nás. Na jednu stranu mají obrovské výhody, na straně druhé tu máme stále dost vysoké ceny a zatím stále ještě omezený dojezd na jedno nabití. Nebo je tomu už dnes jinak? Spolu s Žena v autě jsme se vrhli do testování nejprodávanějšího elektromobilu na francouzském trhu – Peugeot e-208. Má šanci získat si naše srdce?

Co náš na Peugeotu e-208 zaujalo?

Foto: se souhlasem Ženy s.r.o.

Exteriér: design, který naláká na první pohled

Peugeot e-208 je na první pohled velice stylová záležitost, která okouzlí všechny milovnice designu a módních trendů. Je šik a cool zároveň! Exteriér vás zaujme na první pohled. Zvlášť, pokud si ho zvolíte v nápadnějšími laku karoserie (pro verzi e-208 může lze volit z celkových šesti odstínů). Že se jedná o elektromobil poznáte velice jednoduše, protože na zadním sloupku najdete písmeno „e“. Druhým poznávacím znakem pro vás pak definitivně bude registrační značka vozu, která bude začínat písmeny EL.

Foto: se souhlasem Ženy s.r.o.

Interiér: už základ vás okouzlí svou rozmanitostí

Je prémiový, přesto útulný a bezpečný současně. První, co vás zaujme je i-Cockpit, který spojuje efekt s intuitivností, přehledností a dostupností všech informací. Vůz nabízí podporu Apple Car Play a Android Auto, přičemž v kabině nechybí ani zdířky pro zapojení kabelu typu USB-A a USB-C. A aby toho nebylo málo, Peugeot přidal doživotní aktualizace mapových podkladů navigace zdarma. Nás hodně potěšilo vybavení vozu parkovací kamerou. Spojení s okolním světem pak zajišťuje systém zvaný Peugeot Connect Box, který zahrnuje SOS volání v případě nehody a taktéž asistenční službu, která je k dispozici 24 hodin denně. Pro kontrolu vozu může jeho majitel využívat také aplikaci MyPeugeot, s jejíž instalací získá možnost mít přehled o celkovém stavu vozu. Na dálku si tak snadno můžete zjistit kapacitu baterií nebo určit v kolik hodin se vám vůz má začít vyhřívat. To je vychytávka! 

Co byste měli vědět o Peugeot e-208?

Nulové emise škodlivin, plynulá tichá jízda a výborné jízdní vlastnosti. Elektromotor s permanentními magnety nabízí maximální výkon 100 kW / 110 k a maximální točivý moment 260 Nm. Baterie má kapacitu 50 kWp, která vám může zajistit dojezd až 362 km (!). 

Jak se jízda v elektromobilů Peugeot e-208 líbila naší redakci? 

Foto: se souhlasem Ženy s.r.o.

“Stála jsem v koloně na magistrále, když jsem si to uvědomila. Klid, plynulost, žádné čoudění během popojíždění. Mít v Praze elektromobil vnímám jako velký benefit a tento Peugeot bohatě stačí!”

Michaela Dvořáková, COO Ženy s.r.o.

Foto: se souhlasem Ženy s.r.o.

“Jízda v elektroautě je pro mě vždy za odměnu. Je lehké, tiché a snadno ovladatelné. Já sama mám auto v automatu, takže už jsem si na komfort a pohodlí, který v Praze automat nabízí, zvykla.

Byla jsem nadšená zejména z designu uvnitř auta, s tím, jak rychle jsem měla zahřáté sedačky po zapnutí a největší plus za mě – kvalita zvuku přehrávaných skladeb, velikost auta – po městě (ideální) na parkování a také mě moc mile překvapilo, jak moc přesné jsou parkovací senzory.”

Aneta Mitušinová, social manager specialist Ženy s.r.o.

Na závěr…

Po první tisícovce ujetých kilometrů s Peugeotem e-208 jsme se s redakcí Žena v autě shodli, že jde o pohádkově energickou jízdu ve stylové výbavě se spoustou digitálních pomocníků a levným provozem. „Dvěstěosmička“ si prostě získala naše srdce stejně jako většiny Francouzů! 

Foto: se souhlasem Ženy s.r.o., Peugeot

Zdroj: autorský text Ženy s.r.o.

Tagy:
8 Komentářů
  1. Kristýna Štírová 2 roky ago

    Mi se ty elektromobily vlastně docela líbí. Na popojíždění, jak je tu několikrát zmiňováno, je to fakt asi fajn. Dokonce jsem s jedním chvíli jezdila v práci, tak to mám trochu z první ruky. Jenže když do toho dám matrace, tak se v tom nevyspím, ne? Vím, že Petr Mára se nějak chlubil, že se dokáže nasoukat do Cayenna, což je super. Ale jako když jsem viděla ten paragraf, tak mě bolela záda za něj. 😀

    • Lenka Hudečková 2 roky ago

      na spaní v autě jsem už dost stará, proto mě neláká…záda mě bolí i na běžné posteli 🙂

  2. Lenka Hudečková 2 roky ago

    Souhlasím s Nelou, elektromobily nevidím jako moc velkou výhodu do budoucna. Na krátké cesty ano, ale na dlouhé nikoliv.

    • Jaroslava Korpášová 2 roky ago

      + kde na ně brát a nekrást 🙂

      • Lenka Hudečková 2 roky ago

        to je další věc…. elektromobily jsou šíleně drahé, tak ani z těchto důvodů mě nelákají.

  3. NelaVávrová 2 roky ago

    Bohužel pro nás velké cestovatele jsou zatím spíše NEVÝHODY jak VÝHODY. Výhody vidím pro nás – žádná silniční daň a dálniční známka, ale pro nás velká nevýhody je, že v poslední době jsou velké kolony, nehody, jezdíme 400-600 km a v případě této 2 hodinové kolony se mi už elektromobil nemusí rozjet (kór v létě, větší spotřeba klimatizace, otevřené okénka).

    • Jaroslava Korpášová 2 roky ago

      Vnímáme to s mužem naprosto stejně. Elektromobil do města, na popojíždění OK, ale také by tomu měla odpovídat cena. Jinak na naše cestování naprosto nevyhovující. Potřebujeme auto, u kterého víme, že dojedeme do cíle bez toho, že nám auto někde na 2/3 cesty zhasne a “šlus”. Prostě nic, co bychom chtěli mít doma.

      • Lenka Hudečková 2 roky ago

        souhlasím… 🙂

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account