Moderní technologie hýbou světem. A to nejen světem techniky, krásy nebo módy, ale i v automobilovým průmyslem. A elektromobily jsou již nějakou dobu žhavým tématem. Svědčí o tom i fakt, že jejich počet na tuzemských silnicích roste a jejich majitelé a majitelky na ně nedají dopustit. Říká se, že kdo jednou elektromobil vyzkouší, obvykle mu propadne. Je to pravda? Na popud internetového magazínu Žena v autě jsme se rozhodly tuto teorii vyzkoušet při testování nového elektrického vozu Citroën Ë-C4. Přečtěte si, jak s ním byly spokojené členky týmu redakce Ženy s.r.o. a Testuj.to. 

Vyzkoušely jsme: Citroën Ë-C4! Jaké jsou naše první dojmy?

Michaela Dvořáková, COO Ženy s.r.o.

Co tě na elektrickém voze Citroën Ë-C4 bavilo nejvíce?

Elektromobily mě celkově hodně baví! Je to za mě taková „flow jízda“. Žádný hluk, kouř nebo zápach. Podporuji udržitelnost a elektrolýzy jsou jedna z cest, jak jí jít naproti. A ještě se u toho bavit! Citroën Ë-C4 je živé auto, které má ve městě odpich a přitom jsem si v něm užila plynulou jízdu. Velkým benefitem je pak pro mě v Praze možnost parkování zadarmo. 

Jaké vychytávky na voze oceňuješ?

V rámci své pracovní doby jsem neustále online na pracovních poradách, schůzkách nebo emailu. Proto jako jednu z podstatných vychytávek na voze Citroën Ë-C4 určitě uvedu bezkontaktní nabíječku na telefon. Kdykoliv jsem přejížděla po městě, stačilo „odložit“ telefon do šuplíku a měla jsem rychle plnou kapacitu. Celkově mě vůz přišel prostorný, a to jak na místě řidiče, tak spolujezdce. Jakmile se pak setmělo, ocenila jsem pak opravdu kvalitní světla. 

Kam jsi s Citroën Ë-C4 vyrazila?

Była jsem s ním v Liberci a v Jizerských horách. Z Prahy lehce pod půl baterky, což mě vlastně mile překvapilo. Dobito bylo za pár minut, takže po vyběhnutí na Ještěd jsem zase jela vesele do Prahy. 

Foto: se souhlasem Michaely Dvořákové
Foto: se souhlasem Michaely Dvořákové

Kateřina Panská, Testuj.to Sales Development Representative

Jaké byly první dojmy z interiéru a jízdy s Citroën Ë-C4?

Nejen interiér, ale i celý vzhled auta je opravdu detailně vyladěný. Na estetiku jsem opravdu citlivá a u tohoto vozu to prostě krásně hraje. Pro elektroauta jsou typické aerodynamické tvary, které jsou za mě u většiny vozů přehnaně zjednodušené a působí monoliticky. Citroen si ovšem s aerodynamikou hezky pohrál a zachoval tak ostré rysy, které autu dodávají sportovní vzhled. Pomáhá tomu i podtržení detailů černou barvou a zvolená Iceland barva karoserie dodává autu nejen šmrnc, ale i jedinečnost na silnici. To auto jednoduše září.

Co tě na elektrickém voze bavilo nejvíce?

Nejvíce jsem byla překvapena z intuitivního ovládání vozidla. Elektroauto jsem řídila poprvé a nijak zásadně jsem se před jízdou neškolila. Všechny tlačítka ve voze jasně sdělují účel a jsou viditelně a systematicky umístěna. Stačila jedna jízda a z auta se stal výborný parťák. Navíc auto ve standardní výbavě disponuje velkým množství asistenčních systémů, zejména teda musím vypíchnout funkci HillAssist, který mi pomáhal s rozjetím v prudkém kopci.

Jaké vychytávky na voze oceňuješ?

Kromě zmiňovaného HillAssit oceňuji také kompatibilitu palubního displeje s telefonem. Během jízdy si můžete telefonovat, nebo poslouchat vlastní hudbu. Pokud máte iPhone, tak jistě oceníte, že jakmile auto zaparkujete, okamžitě si váš telefon zapamatuje polohu auta a velmi ochotně vás k němu opět zavede, když bude potřeba. Dále je skvělé promítání rychlosti na vysouvací skleněné destičce. Za mě je to velmi přehlížená, ale podstatná vychytávka, protože u auta rychlost díky tichosti motoru nijak nepociťujete a takto máte bezpečný přehled.

Foto: se souhlasem Kateřiny Panské
Foto: se souhlasem Kateřiny Panské

Kristýna Sekaninová, Testuj.to Sales Development Representative

Jaké byly první dojmy z interiéru a jízdy s Citroën Ë-C4?

Musím říct, že jako pravidelný cestovatel mezi Prahou a Brnem, jsem byla na testování elektrického vozu Citroen E-C4 moc zvědavá. Přesto, že mě od dlouhé cesty v elektromobilu po dálnici spousta známých odrazovala, já tak nějak věděla, že s tímto parťákem to zvládneme. A taky, že jo! Cestu z Prahy do Brna jsme zvládli jen s jedním nabíjením. Dokonalý komfort a pohodlná, svižná jízda, mi tu půlhodinku zdržení u nabíječky perfektně vykompenzovala.

Co tě na elektrickém voze bavilo nejvíce?

Funkce Sport vám dovolí tohoto fešáka pořádně provětrat, nicméně rychle ubývající procenta baterie vás trošku vracejí na zem. Citroen E-C4 rozhodně není autem na dlouhé cesty po dálnici, za to vám bude úžasným parťákem na pojížďky ve městě. Bonusem vám pak samozřejmě bude tichost, velké množství odkládacích prostor, dostačující velikost kufru, a hlavně extrémně pohodlný zážitek. Nevím, co má tahle kára za tlumiče, ale tak hladkou jízdu mi ještě žádné auto nenabídlo. 

Jaké vychytávky na voze oceňuješ?

Musím velice kladně ohodnotit samotný vzhled vozu. Já se do toho modelu absolutně zamilovala a design (interiéru i exteriéru) mi přijde unikátní a zkrátka nádherný.  

Foto: se souhlasem Kristýny Sekaninové
Foto: se souhlasem Kristýny Sekaninové

Foto: se souhlasem Michaely Dvořákové, Kateřiny Panské, Kristýny Sekaninové

Zdroj: Citroën, autorský text Michaely Dvořákové, Kateřiny Panské, Kristýny Sekaninové

Tagy:
2 Komentářů
  1. Elektrovozy mě vůbec nelákají.

  2. Maruška Trnková 2 roky ago

    Hmm ten bych taky brala, ale v jiný barvě :))

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account