Daniela Korotvičková vede od října nákupní oddělení ve společnosti BILLA Česká republika, kde se soustředí na posilování vztahů s českými a regionálními dodavateli, upevnění pozice značky na trhu a zajištění kvalitních produktů za odpovídající ceny. Přináší s sebou bohaté zkušenosti z retailu a e-commerce, které získala na vedoucích pozicích v předních firmách v těchto oborech. V rozhovoru prozradila, jak zvládá náročnou práci, podporu udržitelnosti a inovací, a zároveň nachází prostor pro rodinu, sport a cestování.

Původně jste působila v oblasti daňového poradenství, co pro Vás bylo impulsem změnit oblast působení?

Vystudovala jsem vysokou školu ekonomického zaměření a tehdy bylo velmi prestižní začít kariéru ve velké čtyřce. Do oblasti daňového poradenství jsem nastoupila, aniž bych o ní měla předem hlubší povědomí. Brzy jsem ale zjistila, že mě tato práce příliš nenaplňuje – prostředí mi přišlo pomalé a práce monotónní. Ekonomická krize nakonec vedla k tomu, že jsem přišla o místo, což mě donutilo hledat nové příležitosti. Jelikož moji rodiče celý život pracovali v obchodě a já jim už od střední školy pomáhala, retail mi byl blízký. Absolventský program v retailovém řetězci mě zaujal svým rychlým tempem, dynamikou a odpovědností, která byla na zaměstnance kladena už od prvních dní. To mě okamžitě oslovilo.

Když to zjednodušíme, tak rozhodujete o tom, co se objeví v nabídce obchodů BILLA a jednáte s dodavateli. Podle čeho se rozhodujete, koho přizvete ke spolupráci?

V první řadě se díváme na kvalitu produktu. Musíme věřit, že u našich zákazníků bude produkt úspěšný. Cena a další parametry přicházejí na řadu až poté, co jsme přesvědčeni, že má produkt potenciál. Pokud kvalita odpovídá našim standardům a věříme, že se bude prodávat, začínáme jednat o ceně, aby byl pro zákazníky i dostupný.

Jakou roli podle Vás hraje BILLA v podpoře českých dodavatelů a místních výrobců?

Vidím v tom velkou příležitost. Spolu s týmem jsme například začali spolupracovat s místními dodavateli ovoce a zeleniny, což nám umožnilo vytvořit kompletní portfolio lokálních produktů. „Českost“ a podpora českých dodavatelů je něco, na čem i nadále intenzivně pracujeme.

Jaká byla největší výzva, které jste zatím při transformaci produktového portfolia a celkově ve Vaší práci čelila?

Myslím, že velkou výzvou je vždy výrazná redukce sortimentu. Regály mají omezený prostor, a i když některé produkty nemusí být z hlediska prodejních čísel úplně nejvýkonnější, mohou mít svoji specifickou skupinu zákazníků, kteří k vám chodí nakupovat právě kvůli těmto produktům. Najít rovnováhu mezi výkonností a efektivitou a zároveň potřebami zákazníků může být složité.

Hodně dbáte na podporu udržitelnosti. Můžete prozradit nějaké další plány, jaké novinky zákazníky řetězce BILLA čekají?

Obecně chceme, aby nám naši dodavatelé nabízeli výrobky v udržitelných baleních. U našich privátních značek se zaměřujeme nejen na udržitelnost zdrojů, obalů, ale i na životní podmínky zvířat. Například jako jediný řetězec na českém trhu již vůbec nenabízíme vajíčka z klecového chovu nebo o Vánocích neprodáváme pyrotechniku. V této oblasti jsme už udělali hodně, ale máme v plánu pokračovat.

Pokud by někdo rád budoval svou kariéru v retailu, co byste mu doporučila a čeho by se měl například vyvarovat?

Retail je strašně dynamický, takže by to měl být aktivní člověk. Co se neodpouští, je pasivita. Je důležité být proaktivní, neustále sledovat trendy a nejnovější technologie. Nestačí jen následovat a dělat, co vám někdo řekne.

Zasahují do retailového sektoru nové technologie nebo přístupy, případně jaké? Jsou důležité pouze pro zákulisní chod, nebo mají přímý dopad i na zákazníky?

Ani retailovému sektoru se technologický pokrok nevyhýbá. Hezkým příkladem jsou elektronické cenovky na regálech, které umožňují flexibilní změnu ceny na prodejně a zajišťují cenovou integritu. Dalším příkladem je například aplikace BILLA klub, kde zákazníci mohou uplatňovat personalizované kupony a slevy. Technologie tedy usnadňují jak vnitřní procesy, tak zlepšují zážitek zákazníků.

Práce v retailu bývá časově náročná, a to zvláště nyní, když se pomalu blíží Vánoce, lidé berou obchody útokem a nic nesmí chybět. Jak se vám daří balancovat mezi pracovními povinnostmi a osobním životem, kde malá školačka a předškolák potřebují jistě více pozornosti?

Jsem na sebe poměrně přísná. Snažím se chodit domů včas, abych byla s dětmi. Práci si pak případně dodělávám, když děti spí. S manželem máme daný rozvrh, kdo děti kam vozí a vyzvedává, což nám pomáhá všechno zvládnout. Bez partnera, který funguje na 100 %, by to ale nešlo. A co se týče Vánoc, tak je to v retailu opravdu vrchol sezóny a práce je opravdu hodně, zároveň školy a školky pořádají různé besídky, jarmarky a dílničky, kde nemohu chybět. Podařilo se mi ale vybudovat skvělý tým kolegů, na které se mohu spolehnout, a díky nimž zvládám delegovat úkoly, což mi výrazně usnadňuje organizaci práce i času.

Máte nějaké rituály nebo aktivity, které vám pomáhají relaxovat?

Chodím čtyřikrát týdně do fitka. Je to moje hodina, kdy mám čas jen pro sebe a nikdo po mně nic nechce. Je to pro mě důležitý rituál, který mi pomáhá si odpočinout a vyčistit si hlavu.

Ráda cestujete, máte nějakou vysněnou destinaci? Které z míst, co jste navštívila, byste doporučila, že Vás například nejvíce okouzlilo?

Velmi rádi bychom se s manželem znovu podívali do Afriky. Afrika má celkově spoustu míst, která bychom chtěli ještě navštívit. S manželem jsme hodně cestovali předtím, než jsme měli děti a rádi bychom v tom pokračovali, až budou děti větší. Kdysi jsem žila v Americe a procestovala jsem velkou část země, ale nikdy jsem se nepodívala jižně pod San Francisco, což mě teď láká. Ze střednědobých plánů zvažujeme cestu právě tam. Rádi bychom to podnikli už za rok, děti budou zase o něco starší a mohly by si tu cestu více užít.

 

Autor: Kristýna Solničková

Foto: se souhlasem Daniely Korotvičkové / BILLA

Tagy:
0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account