Seznamte se s Radkou a Simonou, které nám pomohly s naším jarním Katalogem ŽENY s.r.o.

Prodejkyně a zboží do našeho jarního Katalogu ŽENY s.r.o. nám pomohly vybírat Radka Rosenbergová a Simona Králová, autorky internetového tržiště Simira, které je jedním z nejvyhledávanějších na českém internetu.

Na začátku bylo jedno slunné odpoledne, skákání s dětmi na trampolíně a u toho … nápad! Ačkoliv Radka Rosenbergová sama nikdy nic nevyráběla a neprodávala, její maminka tvoří už několik let dřevěné šperky. „Když jsem jí pomáhala zakládat profil v internetovém obchodě, narazila jsem víceméně náhodně také na diskuse některých tamních prodejců, kteří vyjadřovali nespokojenost s určitými aspekty prodeje. V té chvíli jsem si říkala, že bych věděla, jak dělat věci lépe. Od počátku mi však bylo jasné, že sama bych to nezvládla,“ popisuje, proč ke spolupráci na rozvíjení své myšlenky přizvala kamarádku Simonu. Tyhle dvě paradoxně seznámily jejich děti. Radčin nejstarší syn a Simonin mladší spolu chodili do školy, a když se začali kamarádit, skamarádily se i jejich maminky. Protože Radka viděla Simonu coby rozeného organizátora, oslavila pro spolupráci se svým podnikatelským nápadem právě ji. Simoně se nápad zalíbil a společně se pustily do tvorby internetového tržiště Simira, pojmenovaného podle svých zakladatelek. Od chvíle, kdy se rozhodly vstoupit na trh, do doby, než byl portál skutečně hotov, nakonec uplynul téměř celý rok. Zatímco Radka a Simona kreslily na papír, jak by měl portál vypadat, hledali programátory, prodejce a zařizovali tisíc drobných maličkostí, přibylo jim hned několik konkurentů. Přesto si hustou sítí portálů s podobným zaměřením nakonec dokázaly prorazit cestu.

Osm tisíc e-mailů

Než se Radka a Simona rozhodly vstoupit se Simirou na trh, pečlivě ho zmapovaly, a tudíž věděly, že konkurence není zrovna malá. „Simiru jsme spouštěly s tím, že chceme být konkurencí největšího portálu, který existuje. Nepočítáme-li největšího hráče, u kterého je počet prodejců v rámci desetitisíců už spíš ke škodě věci, jsme – co se rychlosti růstu na trhu týká – spokojené. To ale neznamená, že nemáme cíl rozvíjet se ještě dál,“ říkají shodně. Na začátku byla spousta doslova mravenčí práce. Obě obcházely nejrůznější trhy, oslovovaly prodejce přes známé, kteří věděli, co chystají, takže dodávali kontakty. Hodně prodejců oslovily obě ženy také přes internet. Na začátku prý e-maily obeslaly skoro osm tisíc kontaktů! To všechno ve volném čase, Radka i Simona totiž mají Simiru pořád jen jako koníčka. Zatímco Radka na poloviční úvazek pracuje a doma má tři děti, Simona nedávno dokončila vysokou školu, obor finance, pracuje v oboru online marketing, a je matkou dvou dětí. Jak se tohle všechno dá zvládnout? „Musela jsem si nastavit priority,“ říká Radka a pokračuje: „Od začátku jsem měla doma plnou podporu, i tak ale poměrně často slyším povzdech typu „už zase pracuješ na Simiře“? Musela jsem se naučit, že i moje vlastní podnikání má hranice a že ho nechci a nebudu kontrolovat každých deset vteřin, ale naučím se vypnout počítač i myšlenky a budu se s čistou hlavou věnovat pouze rodině. A pak se s čistou hlavou vrátím k Simiře. Simona přiznává, že poslední pár let trochu méně spala, ale se správně nastavenými prioritami prý lze zvládnout všechno. A proč je Simira pro obě pořád jenom koníčkem? „Jsou to jednoduché počty,“ říká Simona, „pořád ještě nevydělává tak, aby nás a naše rodiny s tolika dětmi solidně živila.“

Nelehké začátky

Ačkoliv leckdo říká, že v podnikání má být lichý počet partnerů a tři už jsou moc, Simona s Radkou tuto teorii nepotvrzují. Jedním dechem však přiznávají, že i ony měly krizi a jeden čas hrozilo, že se rozpadne nejen podnikání, ale i společné přátelství. „Bylo to asi půl roku po založení, kdy jsme každá měly jiný názor na několik dílčích věcí a vyměnily jsme si dokonce pár ošklivých e-mailů. Nakonec jsme naštěstí přišly na to, že ve společném podnikání je to vlastně jako v manželství, v němž máte společné dítě a musíte se oba domluvit. I za cenu toho, že někdy zcela ustoupíte od svého původního názoru.“ Krizi nakonec přečkaly, navzájem si odpustily a zpětně přiznávají, že nelehké týdny jejich přátelství spíš upevnily. Dnes se stejně jako kdysi rády potkají i nad rámec byznysu a když jednu naštve manžel, je dost pravděpodobné, že druhá o tom v nejbližších hodinách bude vědět. Co se byznysu týká, vsadily Simona s Radkou na maximální otevřenost. Komunikují s prodejci, naslouchají jim, snaží se maximálně vyjít vstříc jejich požadavkům. „Netajíme návštěvnost ani prodeje, na rozdíl od konkurence máme web snadný na orientaci, přehledně členěný. Simira je hodně osobní, ostatně odráží se to i v jejím jméně, které je složeninou našich jmen,“ říká Radka. I proto se Simira spojila s Ženami s.r.o. na přípravě nového katalogu. „Projekt Ženy s.r.o. se nám moc líbí. Je vidět, že ho vymyslely ženy pro ženy a jakkoliv se mužským elementům nijak nebráníme, věříme, že v tomto případě je to přínosné. Oceňujeme, s jakým nadšením a entusiasmem k němu zakladatelka a ženy kolem ní přistupují, fascinuje mě spousta nápadů, se kterými stále přicházejí. Baví mě i katalog a jsem potěšená, že jsme se mohly, alespoň malým dílem, na jeho vzniku podílet,“ dodávají shodně.

Na tištěnou verzi jarního katalogu se můžete podívat prostřednictvím našich ambasadorek, které najdete po celé České republice, nebo si nalistujte on-line verzi v sekci Nakupuj.

Zdroj: JanaLeBlanc

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account