166

Olga Kolářová prožila několik let v Austrálii a právě to pro ni bylo impulzem, aby se pustila do podnikání. Narodil se jí tam totiž třetí syn a ona si pro něj mohla vybírat z široké nabídky dětského zboží. „První dvě děti jsem měla rychle po sobě a vybírání dětských věcí jsem si pořádně neužila. Proto jsem se při třetím v Austrálii rozšoupla,“ směje se Olga Kolářová. Tak se dostala ke značce, jejíž přebalovací tašky tvoří základ jejího dnešního e-shopu. „Ne každá maminka chce chodit dva roky každý den s látkovou taškou, která byla původně součástí kočárku. My máme různé varianty, od sportovních až po luxusní verze. Navíc mám výhodu, že jsem jako žena/maminka měla možnost většinu výrobků vyzkoušet v praxi a mohu tedy zákaznicím poradit s výběrem. Produkty mám dokonale “osahané” a vím, jak se který materiál chová a jaké jsou plusy i slabiny některých kabelek,“ popisuje Olga Kolářová.
Co může být na přebalovacích taškách tak zajímavého, aby se na nich dal postavit internetový obchod pro Česko a Slovensko? Kouzlo je jednoduché, jsou to přebalovací tašky, které jako přebalovací tašky ani v nejmenším nevypadají – mají krásný design a jsou stylové. Postupem času navíc Olga přidala i další zboží pro děti a jejich rodiče – zavazadla pro nejmenší, kočárky, přebalovací organizéry a další. Kromě e-shopu je nabízí i ve spřátelených prodejnách.
Po návratu do Česka a rozjezdu e-shopu se musela Olga Kolářová naučit, jak se dělají obchody u nás. „Dlouho jsem měla růžové brýle. V Austrálii jsem si rychle zvykla, že podání ruky ztvrzuje obchod, že dané slovo se drží. A tento model jsem automaticky očekávala i po návratu domů. Chvilku mi tedy trvalo zvyknout si na jiný styl jednání. Po dvou letech jsme byla opět nohama pevně na české zemi,“ říká Kolářová o svých začátcích v Čechách. „Moje první kancelář byl náš jídelní stůl, faktury se před jídlem přesouvaly na konferenční stolek,“ dodává.
„Před podnikáním jsem působila na manažerských pozicích v oblasti marketingu a ten mě ohromně baví dodnes. Snažím se tedy co nejvíce věnovat facebooku a to se mi vrací – mám komunitu fanoušků, kteří skutečně reagují a jsou aktivní,“ popisuje svou strategii podnikatelka a dodává: „Nesmírně si vážím každého emailu, každé reakce.“
Jaký je podle ní největší rozdíl mezi tím být zaměstnancem a podnikatelem? „Když jsem vyčerpaná a dojde mi energie a nadšení, říkám si jak je to krásné mít jistý plat a dovolenou. Jako podnikatelka si ale můžu dovolit být s dětmi doma, když jsou nemocné, nebo je odpoledne vozit na kroužky. Práci dodělám po večerech, když všichni spí. Mám svobodu rozhodování, ale ta není pro každého – někdy je osvobozující, jindy tíží.“
„Jsem ráda, že jsem se na začátku nenechala odradit lidmi, kteří mému plánu nevěřili,“ říká Kolářová. „Během let vyrostla v tomto segmentu silná konkurence, mě ale těší, že jsem byla první.“ Nejdůležitější je podle ní věřit si a vytrvat. „Nevzdávat se při prvním neúspěchu, ani při druhém nebo při třetím a jít dál, protože co tě nezabije, to tě posílí,“ radí Olga a doplňuje: „Postupuji po malých krůčcích dopředu. Nepotřebuji dělat velké skoky, záleží mi na spokojenosti zákazníků i velkoobchodních odběratelů a na dobré pověsti. Pokud si někdy otevřu malý butikový obchůdek, kam budou zákazníci chodit s nadšením a bude tam příjemná atmosféra, bude to můj splněný sen.“

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account