Vánoční nákupy jsou tím nejdůležitějším obdobím pro maloobchodní prodejce, ať už se jedná o kamenné nebo on-line obchody. Pro e-shopy začíná vánoční prodej o něco dříve, často již na konci září a vrcholí pak v první třetině prosince, kolem 15. až 17. prosince. Přinášíme několik tipů, jak podpořit vánoční prodej.

„Ideální je, když se provozovatelé e-shopů připraví na vánoční nápor již během letních měsíců, což ale mnozí podceňují. Také si málokdo analyzuje chyby z minulého roku a tak je opakují stále dokola,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a dodává: „I když už vánoční nákupy na internetu pomalu začaly, stále mohou e-shopaři udělat pár kroků, které jim pomohou.“

Připravte se na velký nápor – Během vánočních nákupů počítejte nejen s vyšší návštěvností, ale také objednávkami, vratkami, reklamacemi a dotazy. To s sebou nese i větší požadavky na skladové zásoby, logistiku a především komunikaci se zákazníky. Je proto vhodné přenechat například balení a odesílání objednávek sezónnímu zaměstnanci a soustředit se na důležitější věci.

Doprava a logistika – Nabídněte zákazníkům jako bonus za nákup dopravu zdarma. Pro mnohé je to faktor, který rozhoduje, zda v daném obchodě nakoupí. Většina lidí má strach, že jejich dárky nedorazí včas. Proto je dobré garantovat dodání do Štědrého dne, což pro e-shopaře znamená rychle vyřízení objednávek a také širší nabídku možností dopravy.

Informujte o slevách a dejte zákazníkům tipy na dárky – Na viditelném místě mějte speciální slevové nabídky. Mnoho lidí neví, co by svým blízkým koupili za dárek, takže se rádi nechají inspirovat. Pro ně vytvořte nabídku nejprodávanějšího zboží a doporučených vánočních dárku, které ideálně rozdělte podle toho, pro koho jsou určeny.

Nepodceňujte mobilní nakupování – I když objednávky zboží jsou ve většině případů dokončovány pomocí desktopu, stále více lidí vyhledá v e-shopech přes mobilní zařízení. Proto vždy pamatujete na mobilní verzi svého e-shopu.

Pracujte se svými stávajícími zákazníky – Uvědomte si, že získat jednoho nového zákazníka stojí více peněz a úsilí, než si udržet stávajícího. Proto jim nabídněte zajímavé bonusy k nákupu, oslovte je newsletterem nebo výhodnou nabídkou.
„Provozovatelé e-shopů musí také počítat s tím, že vánoční sezóna nekončí 24. prosince. Lidé budou své dárky chtít případně vyměnit nebo vrátit. Také je dobré využít všechny získané kontakty pro povánoční výprodej,“ doplňuje Miroslav Uďan.
Autor a zdroj: Shoptet

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account