Agnieszka Farna vytvořila se svým manželem Adamem originální koncept, který nabízí zákaznicím kabelku na míru. A to doslova, protože Mybelku si každá navrhne přesně podle svých představ – zvolit lze tvar, barvu, materiál i kování. Myšlenka, kdy se každá z nás stává designérkou, se uchytila a Mybelka se tak stále rozrůstá. Agnieszka nám prozradila, jaké to je podnikat v páru a jaká jsou specifika podnikání v módní branži.

Značku vedete společně se svým manželem. Dokážete se na všem shodnout nebo přicházejí i hádky?

Práce s Adamem je skvělá, protože se na mnoho věcí díváme podobně a zjednodušuje nám to komunikaci a dlouhé vysvětlování. Samozřejmě, občas se objeví rozdílné názory, ale ty spíše vedou k obohacení našich rozhodnutí. Důležité je, že si vzájemně důvěřujeme a respektujeme názor toho druhého. Zároveň máme konkrétně rozdělené povinnosti, takže je každý zodpovědný za to své. Myslím, že by Mybelka nevznikla a nefungovala, pokud bychom se na ní od začátku nepodíleli oba.

Jak velký tým stojí za vaší značkou?

Naše značka je výsledkem práce malého, ale velmi oddaného týmu. Aktuálně se na značce podílí přibližně 15 lidí včetně nás dvou. Každý z nás se stará o konkrétní část procesu od návrhu, přes marketing, logistiku, až po komunikaci se zákazníky. Zároveň spolupracujeme s dílnou v Polsku, kde pracuje kolem 25 lidí, kteří zajišťují samotnou výrobu kabelek.

Máte velmi hezký e-shop se spoustou inspirativních fotografií. Je ale možné vidět vaše kabelky někde i naživo?

Momentálně to bohužel možné není. Dlouhou dobu jsme měli jednu partnerskou prodejnu v Havířově, která ale před nedávnem zavřela. Snažíme se přiblížit zákazníkům třeba na Dyzajn Marketu, který pro nás byl v minulém roce opravdu úspěšný. Vzhledem ke konceptu, kdy si zákaznice navrhují kabelky samy a vybírají z tisíce variant, se téměř vždy stane, že chtějí vidět něco, co nemáme s sebou a ve výsledku stejně objednávají online. Každopádně se díváme po nových místech na pop-upy a doufáme, že se nám před Vánocemi podaří něco najít.

Pro jaký typ zákaznic jsou Mybelky vhodné?

Mybelky jsou určené pro ženy, které si cení originality, kvality a chtějí vyjádřit svůj osobitý styl. Naše zákaznice jsou ženy všech věkových kategorií, které preferují kvalitní zpracování, udržitelnost a zároveň možnost navrhnout si kabelku přesně podle svých představ.

Pracujete primárně s kůží. V čem spatřujete její největší výhody?

Kůže je materiál, který vyniká svou odolností a schopností krásně stárnout. Každý kousek kůže je unikátní, má svou vlastní texturu a časem získává jedinečnou patinu, která přidává na kráse. Navíc je to přírodní materiál, který je šetrný k životnímu prostředí, pokud je zpracován zodpovědně, což je pro nás klíčové. Kůže dodává našim kabelkám nejen estetickou hodnotu, ale i dlouhou životnost, což oceňují i naše zákaznice.

Foto: se souhlasem Agnieszky Farne (Mybelka)

Neustále rozšiřujete nabídku a množství variací je už opravdu ohromující. Kde čerpáte inspiraci na nové tvary a materiály? A přicházejí s nápady třeba i vaše zákaznice?

Inspirace přichází z mnoha zdrojů, ale největších hnacím motorem jsou právě naše zákaznice – často nám píší se svými přáními nebo nápady na nové produkty. To nám pomáhá lépe pochopit jejich potřeby a přání, a na jejich základě pak přicházíme s novými tvary a variantami kabelek. Samozřejmě se to pak vždy snažíme vyvážit i tím, jak si značku a její směřování představujeme my.

Co považujete za svůj největší podnikatelský úspěch?

Největší úspěch pro mě je vybudování značky, která si získala důvěru a loajalitu tolika zákaznic. Když vidím, že se k nám lidé vracejí a doporučují nás dál, je to pro mě největší odměna. Nejvíce mě těší dlouhodobost našeho projektu. Existujeme téměř 4 roky a opravdu Mybelku rozvíjíme hodně udržitelně, tak aby byla jako značka stabilní a pro zákazníky důvěryhodná.

A je třeba nějaká chyba, které byste se už nyní vyvarovali?

Myslím, že jsme neudělali zásadní chybu, která by nás nějak zásadně poznamenala. Jsou to spíše menší chybky, které nám ale dovolují zjišťovat, co děláme špatně, a na jejich základě se snažíme posouvat dopředu.

Dá se v Čechách uživit módou?

Myslím, že jsme zdravým důkazem, že to jde, ale není to jednoduché. Nekonkurují si zde jen české značky, ale samozřejmě i velcí zahraniční hráči. Myslím, že v náš prospěch hodně svědčí pořád větší důraz na původ a výrobu zboží, které nabízíme. Zákazníci zde začínají čím dál více oceňovat kvalitu, originalitu a udržitelnost. Klíčové je najít svou vlastní niku a nabídnout něco, co je jedinečné a má přidanou hodnotu.

Foto: se souhlasem Agnieszky Farne (Mybelka)

Sledujete módní trendy a promítáte je do vaší nabídky?

Trendy sleduji, ale neřídím se jimi slepě. Jelikož nabízíme kožené kabelky, které jsou pro většinu zákaznic větší investicí, tak se snažíme vytvářet nadčasové produkty, které budou vypadat skvěle i za několik let. Samozřejmě některé prvky aktuálních trendů aplikujeme a téměř vždy se setkají s úspěchem. Přesto se snažím, aby konečný produkt zůstal věrný naší filozofii a hodnotám značky. Pro mě je důležité, aby kabelky, které vytvoříme, byly nositelné dlouhodobě a nestaly se jen sezónním výstřelkem.

Nosíte sama vaše kabelky?

Rozhodně! 99 % kabelek v mé skříni jsou Mybelky. Myslím, že je to důležité, protože tak mohu nejlépe posoudit jejich kvalitu, praktičnost a celkový dojem. Mám ve své skříni každý tvar naší kabelky. Nosím je na různé příležitosti a díky tomu mohu klientkám poskytnout autentické rady a doporučení.

Podepsala se na vás vaše profese ve smyslu, že když jdete po ulici, hodnotíte kabelky žen, které potkáte?

Ano, přiznávám, že se často přistihnu, jak pozoruji kabelky žen na ulici. Je to ale spíše moje osobní deformace než kritika. Zajímá mě, co ženy nosí, jaké styly a značky preferují.

Jaké jsou vaše další podnikatelské plány?

Jako každoročně je naším hlavním cílem zvládnout nadcházející vánoční sezónu, která je náročná po všech stránkách. V období 2 měsíců ušijeme zhruba 40 % všech kabelek, které za rok prodáme, a dílna v tomto období funguje opravdu na maximum. Kromě toho je naším dlouhodobým cílem nadále rozšiřovat nabídku, ale zároveň udržet vysokou úroveň kvality a individuality našich produktů. Chceme, aby se Mybelka stala synonymem pro kvalitní a nadčasové kabelky, které ženy budou nosit s hrdostí.

Zdroj: Agnieszka Farna

Autor: Redakční text

Foto: se souhlasem Agnieszky Farne (Mybelka)

Tagy:
0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account