115

Máme šanci jíst ve dvacátém prvním století vůbec zdravě?
Osobně si myslím, že ano.
Každé pípnutí na kase marketu je náš osobní hlas pro zítřejší nabídku ze strany potravinářského průmyslu a obchodníků.
Jaký je tedy  váš hlas?
Kde je poptávka, tam je vždy i nabídka.
Osmdesát procent nabízených potravin je syntetická potrava současnosti.
Instantní sáčky, barevné krabice, nahnilá zelenina a ovoce. Přidané látky pro trvanlivost, barevnost a lepší chuť. Markety u zeleniny a ovoce neznají roční období.
Proboha, proč to většina stále kupuje?
Jednoduchá odpověď!
Většina nevěří tvrzení Hippokrata, že STRAVA JE LÉK.
Musel by nám to říci nejlépe náš  lékař, ale ten to také neví. Nikdo ho to nenaučil.
Stačí používat selský rozum a naučit se kupovat a doma zpracovat základní potraviny, zeleninu a ovoce.
Pokud jíte živočišnou stravu najděte si svého hospodáře a pokud tuto možnost nemáte věnujte zvýšenou pozornost čtení etiket nabízených potravin ve vašem marketu.
Není to tak složité. Jen musíte chtít a většina zatím nechce.
Zdraví se odkládá do doby nemoci. Pak zapůsobí pud sebezáchovy a my letíme k lékaři pro pilulku. Ta stejně nic nevyřeší.
Strava je lék a nemoc je zkušenost.
Každodenní strava by měla být pestrá, rozmanitá. Výživově hodnotná. Nejde o objem, ale o obsah.
Z jídla se máme radovat, ale ne se jídlem odměňovat.
„Co bych z toho života měl, kdybych si nemohl dát … to a to“. Tak tím nejčastěji argumentují  klienti mých kurzů ŽIVOT NA TALÍŘI.
Těchto lidí mí je upřímně líto, protože jiný smysl života nemají a své emoční strádání zajídají.
Tláskají.
„Jím proto, abych žil, nežiju proto, abych jedl“. Sokrates
Sacharidy, bílkoviny, tuky, vitamíny a minerály, voda a vláknina.
Souhrn všeho co máme mít každý den na talíři.
Víte, které potraviny, do které skupiny zařadit?
 
Ovoce, příloha ( pohanka, kuskus, jáhly, brambory, rýže, těstoviny, ovesné vločky … ) a pečivo.  Patří do skupiny sacharidů.
Bílkovinu hledejme v rostlinných a živočišných  zdrojů. Více by jsme měli využívat těch zdrojů rostlinných. Luštěniny, doporučuji nakličovat ( sója, hrách, fazole ta se nedá klíčit, cizrna, mungo, čočka, červená se nedá klíčit ), mléčné výrobky nejlépe zakysané, vajíčka, maso, ryby.
Tuky ze stravy nevylučujeme. Hledáme kvalitní oleje. Stačí stoprocentně řepkový, avokádo, oříšky, semínka. Velkým zdrojem omega tři mastných kyselin jsou Chia semínka. Šalvěj Hispánská.
Vitamíny získáme v zelenině.
Voda je základ života.
A vláknina je nezbytný kartáč našich střev. Pokud budeme jíst dostatek zeleniny, ovoce, celozrnných obilovin v podobě přílohy a pečiva střeva budeme udržovat vždy v čistotě.
Není to nic složitého, jen musíme chtít.
Zatím jsme dav, který se nechá ovládat reklamou a potravinářským průmyslem.
Nemohu změnit systém a celý svět, ale mohu změnit osobní přístup a být motivací a vzorem pro ostatní.
 
Ať vám chutná život!

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account