129

Fyzioterapeutka Lenka Chuchutová se specializuje na ženské zdraví. 
Spolupracuje s projektem Gymbee.cz (https://www.gymbee.cz/), kam přispívá svým know-how formou online lekcí.
 
Fyzioterapeutka Lenka radí: Ve fázi menstruace si dovolte být pomalé jako želvy a nikam nespěchejte.
 
Jak dlouho ideálně pozice provádět? Tak dlouho, jak je vám to příjemné, ideálně však minimálně 5 nádechů a výdechů.
 
 Cvik 1
Uvolnění beder a jemná automasáž břicha v pozici dítěte
Kolena od sebe na větší šířku, než jsou ramena
Paže položíme pod čelo nebo je natáhneme podél těla a čelo položíme na podložku
Uvolníme břicho, hrudník a zhluboka dýcháme
Zkuste vnímat místa, kde cítíte napětí nebo bolest, zkuste tato místa prodýchat. Můžete si představit, že dechem bolest rozpouštíte.
Pokud vás více bolí oblast beder, dejte kolena k sobě.
 
Cvik 2
Uvolnění a jemná automasáž beder, protažení kyčlí v pozici na zádech 
Přitáhneme kolena k hrudníku a rozevřeme je do stran, paty jsou u sebe, kolena od sebe.
Chytneme se za paty, lokty můžete mírně zatlačit do stran, tím více otevřeme pozici a intenzivněji protáhneme oblast kyčlí
Páteř vytahujeme do dálky
Zhluboka dýcháme
Pozici můžeme jemně rozhýbat do stran.
 
 Cvik 3
Uvolnění pánevního dna a kyčlí v pozici žáby
Sedneme si do hlubokého dřepu, kolena a špičky široce od sebe, jsou v jedné ose.
Paty nemusí být na zemi, pozici je možné účinně provést i na špičkách chodidel
Lokty tlačíme kolena od sebe
Zhluboka dýcháme do pánve
Vytahujeme se za hlavou vzhůru a napřimujeme páteř
 
 

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account