Věra Chytilová
Studovala původně architekturu, pracovala jako kreslička, laborantka, manekýnka. Před kamerou se objevila v malé roličce ve filmu Císařův pekař a Pekařův císař; za kamerou začínala na Barrandově jako klapka, odtud se vypracovala až na pomocnou režisérku. Vystudovala FAMU, absolvovala hraným středometrážním snímkem Strop. Debutovala dokumentem Pytel blech. Podílela se na povídkovém snímku Perličky na dně (povídka Automat Svět), dále natočila filmy O něčem jiném, Sedmikrásky, Ovoce stromů rajských jíme, Hra o jablko, Panelstory, Kalamita, Vlčí bouda, Faunovo velmi pozdní odpoledne, Šašek a královna, Kopytem sem, kopytem tam, Dědictví aneb Kurvahošigutntag, Pasti, pasti, pastičky. Z dokumentů: Čas je neúprosný, Praha – neklidné srdce Evropy, Vzlety a pády.
————————————————————————————————————————-
Věra Martinová
Dobu největší slávy prožívala zpěvačka Věra Martinová na přelomu 80. a 90. let minulého století, dodnes nicméně bývá uváděna s lichotivým označením první dáma české country. Narodila se jako Věra Šolínová v Opočně, vyrůstala ale v nedaleké Dobrušce, na kterou dodnes nedá dopustit. V osmi letech dostala svou první kytaru, od dětství se věnovala i zpěvu a v roce 1977 přišel první úspěch v podobě Stříbrného řetězu na festivalu Mladá píseň v Jihlavě. Hru na kytaru vystudovala na brněnské konzervatoři a po absolutoriu v Brně ještě nějakou dobu zůstala jako zpěvačka Orchestru Gustava Broma. V letech 1982-1986 pak působila v dívčí country skupině Schovanky.
——————————————————————————————————————————-
Ladislav Mrkvička
Ladislav Mrkvička se narodil v únoru 1939 v Praze, kde absolvoval základní školu i gymnázium. Impulsem pro rozhodnutí věnovat se herectví byl středoškolský vztah s dívkou, která se stala herečkou. Opakovaně se hlásil na DAMU a v letech 1958 – 1962 školu absolvoval. První angažmá získal v Divadle Petra Bezruče v Ostravě, kde byl od počátku obsazován do velkých rolí. Objevil se např. v titulní roli Čapkova Loupežníka nebo jako rytíř Des Grieux v Nezvalově Mannon Lescaut. V roce 1967 odešel na jednu sezónu do hradeckého divadla VÚ, ale už v roce 1968 ho v souvislosti s úspěšně se rozbíhající filmovou a televizní kariérou zlákala Praha.