Nezapomeňte, že pro psaní blogu musíte být nejprve registrované. Po registraci se už stačí jenom přihlásit a můžete začít.

Blogerek na webu Žen s.r.o. přibývá stejně jako dotazů, jak napsat ten nejúspěšnější blog. Proto se naše redakce rozhodla dát dohromady osvědčené tipy, které vám při tvorbě textu rozhodně pomůžou. Kdybyste si i přesto nebyli svým článkem jistí, nebojte se nám napsat na adresu ko******@ze*****.cz.

Pro koho píšete?

  • Jsou to tipy pro maminky na mateřské, popis dovolené pro vášnivé cestovatele nebo byznys rozhovor, který si přečtou manažeři? Určení cílové skupiny vám pomůže lépe strukturovat článek i tvořit věty. Představte si, že to danému člověku říkáte z očí do očí. 

Dejte si na čas

  • Je rozdíl v tom zda-li píšete svou úvahu, sdílíte zkušenost či zážitek – pak máte volné pole působnosti. Pokud se ale chcete věnovat konkrétnímu tématu či rozhovoru, vyhraďte si čas, který budete věnovat hledání informací. Je důležité, abyste tomu, o čem píšete, opravdu rozuměli. Ověřujte si informace a pokud je to možné, používejte důvěryhodné zdroje.

Zařazujte

  • Volte vždy správnou rubriku a použijte maximálně 3 štítky. Díky tomu se můžete dostat mezi více čtenářů. Váš článek se totiž zařadí do seznamu dané rubriky i štítku. 

Pište srozumitelně

  • Pište tak, jako byste to vykládali svému kamarádovi. Žádná odborná nebo cizí slova. V jednoduchosti je krása. Vyhněte se rozvádění věcí do přílišných detailů. Snažte se předat hlavní myšlenku, na zbytek se mohou doptat uživatelé v komentářích.   
  • Minimální délka blogu, který nám zasíláte ke schválení, je 800 znaků (pravidlo se netýká receptů). Kratší články schvalovat nebudeme.

Pozor na chyby

  • Pokud si nejste jistí, jak gramaticky správně napsat určité slovo, raději googlete.  
  • Před odesláním si článek ještě jednou přečtete, třeba najdete ještě nějaký překlep.  

Formátujte

  • Pokud kopírujete z Wordu nebo jiného souboru, nezapomeňte nejdříve celý text po vložení označit a kliknout na ikonu „Zrušit formátování“.  
  • Přehledný text je velmi důležitý. Proto vždy používejte odstavce, citace, nadpisy a podnadpisy, aby se čtenáři v textu lépe vyznali.  
  • Nadpis celého článku je ve formátu „Nadpis 1 (h1)“. Každý další podnadpis v textu zachovejte ve formátu „Nadpis 2 (h2)“. Obyčejné odstavce pak ve formátu „Odstavec“. 

Zvolte chytlavý nadpis

  • I kdybyste měli být trochu kontroverzní, sdělte v krátkosti to, v čem je článek pro čtenáře zajímavý nebo jaký problém mu to vyřeší.  
  • Nebojte se experimentovat, ale zároveň to s délkou příliš nepřehánějte.  
  • Vymýšlejte ho až ve chvíli, kdy máte napsaný článek i jeho úvod. Díky hotovému obsahu totiž dokážete definovat, jaká část by mohla nejvíce zaujmout. Té pak udělejte reklamu právě v nadpisu. 

Vyzývejte k akci

  • Ptejte se, zda čtenáři už vyzkoušeli to, o čem píšete. Jestli o tématu ví něco více. Nebo co by je zajímalo příště. Cokoli, co je motivuje k tomu začít s vámi komunikovat. 

Vyhněte se komerčnímu nebo kopírovanému obsahu

  • Každý článek u nás prochází schvalovacím procesem. Ten, který bude obsahovat komerční, ale neplacený obsah, neschválíme. Neschválíme ale ani ten, který nebude vaším autorským textem (dbejte na správné uvádění zdrojů informací i fotografií). Pokud máte zájem o spolupráci, prosím, napište na e-mailovou adresu ko******@ze*****.cz, v případě zájmu o zveřejnění PR článku či jiného komerčního obsahu pište na re*****@ze*****.cz .

Fotografie

  • Pro úvodní obrázek použijte vždy fotografii na šířku. 
  • Do těla článku pak vložte maximálně další 3 fotografie (taktéž na šířku), ke kterým dopíšete autora či zdroj. 
  • Maximální velikost jednoho obrázku je 100 kB. 
  • Dbejte na to, aby byly fotografie kvalitní a týkaly se tématu, o kterém píšete.
  • Na veškeré fotografie byste měli mít právo, což znamená, že jste autorem buďto přímo vy nebo je fotografie stažena ze zdroje, který není v rozporu se státní legislativou (např. Unsplash, Pixabay). Rozhodně nesmí být použity fotografie ze sociálních sítí, běžných vyhledávačů, úložiště fotografií (např. Rajče), Pinterestu, Canvy apod. 

Uvádějte zdroje

  • Na konci každého článku uveďte jeho autora (např. Autorka: Eva Čejková) a zdroj fotografií, který píšete jak pod každou fotku zvlášť, tak i na konec textu. Pokud se jedná o fotobanku, uvádíme její název (např. Foto: Unsplash), pokud jde o společnost nebo osobu (nebo fotografie, kterých jste autorem), pak píšeme vždy se souhlasem, který si předem písemně zajistíme (např. Foto: se souhlasem společnosti Ženy s.r.o., Foto: se souhlasem Evy Čejkové).  
  • Pokud v článku zmiňujete nějaké odborné informace, odkažte na konci na jejich zdroj (např. Zdroj odborných informací: MUDr. Kristýna Koutná). Taktéž odkazujte na původní zdroj pokaždé, když citujete z jiného média (např. Zdroj informací: Systers.bio).

 

Veškerá pravidla najdete také v našich obchodních podmínkách

 

Autor: Redakce Žen s.r.o.

Foto: Shutterstock

6 Komentářů
  1. Lenka Hudečková 1 rokem ago

    tak fakt nevím…. fotky nyní stáhnu na PC, pak si je sama sobě pošlu na e-.mail a zmenším je….

  2. NelaVávrová 1 rokem ago

    Děkuji za vysvětlení.

  3. Díky za pěkné a srozumitelné shrnutí. No největší problém mi dělá má skleróza a to uvedení zdrojů….No snad si to zafixuji a bude to OK. Je hloupé, že se mi nedaří se zpětně dostat do svého článku ještě před schválením, to by tomu dost pomohlo.

  4. Lenka Hudečková 1 rokem ago

    Děkuji za obšírné vysvětlení některých bodů. To se mi hodí. Tak už například vím, proč se mi někdy u mého blogu neobjeví foto. Je na výšku. Fota dávám z 98% svoje vlastní, jak z cestování, tak k receptům.
    Tento článek si musím uložit… ještě jednou díky 🙂

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account