Rozpoznání vašich skrytých talentů: Cesta k osobnímu rozvoji
Máte pocit, že jste obyčejná a v ničem nevynikáte? MÝLÍTE SE! KAŽDÝ je v něčem dobrý a zároveň každému nejde úplně všechno. A proto se jeden živý jako účetní, druhý jako zedník a třetí jako ředitel zeměkoule.
A v tom to je. Všichni jsme jako puzzle. Jeden umí dobře to, druhý zase ono a dohromady to všechno do sebe krásně zapadá. NIKDO nemůže být dobrý ve všem. Nejsme žádné SUPERŽENY ani SUPERMUŽI, to je důležité si přiznat! A uvědomit si, že vše co příroda stvořila, včetně nás samotných, je krásné právě ve své NEDOKONALOSTI!
Váš strach z toho, že nevíte, v čem jste jste dost dobří znamená, že neznáte své silné stránky a přednosti.
POZNEJTE SVOJE SILNÉ STRÁNKY
Udělejte si na sebe chvíli času. Odhoďte všechny předsudky a to, co vám kdo okolo říká jaká jste a nejste, a napište si na papír, co vám jde:
- CO je ta činnost, za jejíž výsledky vás chválí vaše okolí (rodina, kolegové, sousedé, kamarádky)
- CO je ta činnost, dovednost nebo znalost, kvůli které za vámi lidé chodí pro radu?
- CO je TO, kdy si sama řeknete: „Povedlo se mi to!“
- O ČEM víte víc než vaše okolí, víc než zbytek populace?
To co si napíšete jsou vaše silné stránky. Obory, činnosti a znalosti, ve kterých jste opravdu dobrá. Těmto se věnujte. Chcete-li se tím živit, pak si vyberte jednu a na tu zaměřte. Nesrovnávejte se s experty ze svého oboru, protože nejlepší může být vždy jen jeden. To ale v žádném případě neznamená, že to co VY VÍTE a UMÍTE nemůže být dost dobré pro vaše zákazníky.
Můžete třeba vědět méně než uznávaný expert, ale na druhou stranu máte třeba jiný, lepší, přístup, díky kterému jste schopna své znalosti snáze vašim zákazníkům předat. Může to být kouzlo vás samotné, kvůli čemu za vámi zákazníci jdou. Pamatujte, že více než své znalosti nebo dovednosti prodáváte především SAMA SEBE.
Znám to sama ze své praxe, kdy jsem dělala tzv. velký business pro velké korporace. Sami klienti mi to říkali, naše nabídka a služby nebyly o tolik lepší než ty konkurenční, někdy dokonce dala konkurence i lepší cenu, ale ve svém důsledku si klienti nekupovali služby firmy, kterou jsem zastupovala, ale jednoduše chtěli MĚ. A to jsem si myslela jak jsem oproti všem těm ostříleným TOP manažerům malinká. Ale chtěli mě, protože se jim se mnou dobře spolupracovalo a přinášela jsem jim přidanou hodnotu. Věci, na které koukali „jak z jara“ a přijímali je se slovy, že tohle od banky ještě nikdy neviděli. A přitom stačilo si jen na chvíli sednout, dát pár čísel dohromady a k ruce mi stačil obyčejný excel. A vůbec nikdo neřešil, jestli jsou tam brandy, loga, hlavičky, křídový papír… Z toho plyne, že i s málem se dají dělat velké věci. Je jen třeba se nebát a jít s kůží na trh!
POSILUJTE své silné stránky a VYKAŠLETE se na své slabé stránky. Ani maratonec se netrápí tréninkem sprintu, který mu nejde a nevyniká v něm 😉
Krásný víkend!
Zdroj foto:Pixabay.com