No vážně, kolem náboru asistentek koluje spousta podivných mýtů a legend, které by jednoho dokázaly až vyděsit. Staré skazky z téměř zapomenutých knih, které už sežral lecjaký mol a babky, které vyprávěly příběhy o tom, jak na ně přišla asistentka, už si vzal Pán Bůh do nebes. Teď tedy náš příběh… Jak to tedy je, když si najmete asistentku?
Především, a na to se připravte, budete ji muset zaučit. A to není hned a jen tak. Věnujete jí čas, posíláte ji na záškoly, představujete kolegům a výsledky jsou zpočátku často slabé. Pravdou je, že většinu lidí přejdou nervy už tady a asistentka má padla. Ona se cítí neschopná a on nespokojený a raději si všechno udělá sám. Tady rádi používáme příměr, že když vychováváte své dítě a ono hned druhý den po porodu neumí část, psát a počítat, nejdete ho do porodnice reklamovat. U dětí chápete, že všechno má svůj čas. Je potřeba totéž chápat i u asistentek. Nejdříve investujete čas, potom vám jej asistentka šetří.
Jedna z oblíbených legend praví, že asistentka má hlavně dobře vypadat, aby potěšila oko návštěvníka a zahřála jeho hrdlo lahodnou kávou z hučícího kávovaru. Tahle móda měla zůstat v červy prolezlých knihách daleko v minulosti. Asistentka má dobře vypadat, jinými slovy nevypadat jako popelka před obdarováním třemi oříšky. Na straně druhé, dnešní asistentka má pracovat, má dělat měřitelný výkon, který vám šetří čas a vydělá peníze. Existuje na to staré zaříkadlo. Ušetřený čas × Vaše hodinová odměna v plném nasazení – odměna asistentky na hodinu = její přínos. Co Vám vyšlo? Pokud mínus, něco děláte špatně. Pravděpodobně ne asistentka, ale vy, jako její vedoucí. Pokud plus, vedete si dobře.
Poslední, a tou je nejtajnější ze všech příběhů, který když vyprávěli svým dětem a vnoučatům, tak jenom, aby je postrašili až do morku hostí. Asistentka může manažerovi dávat zpětnou vazbu. Z jeslí se ozýval křik a pláč celou noc. Jak si to může dovolit! Pravdou je, že asistentka vás vidí, vnímá vaše chování, projev, prezentaci, schopnost delegovat a může vám nabídnout velmi kvalitní konstruktivní zpětnou vazbu, která vám může nejen přinést zlepšení, nicméně i kvalitnější obchodní vztahy, vyšší zisk a tím i úspěch. 

Co s tím?

Prastaré příběhy je třeba brát s rezervou. Vždycky se najde něco jako mýtus, protože jedna paní povídala a na světě je neúplná podoba dobré a funkční myšlenky. Vyslovte mocné zaříkávadlo, hoďte si ho na papír a uvidíte, jestli se vám asistentka vyplatí.

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account