České bedýnky: Láska k tradičním českým výrobkům v krásném balení
Eva Urbanová pracovala ve farmacii a nic nenasvědčovalo tomu, že by měla prudce změnit dráhu. Životní okolnosti ale mění mnohé a někdy nás zavedou na nevyšlapané cesty tak, jako se to stalo Evě, která po zranění dcery přehodnotila své priority. Dnes, po roce podnikání a s 11 týdnů starým miminkem na ruce, říká: „Je to sice masakr, ale když se chce, všechno jde. Důležité je nevzdávat se, nefňukat a držet se vize.“
O čem jsou České bedýnky? Obsahují pouze výrobky původem z naší země vyrobené s velkou láskou. „Obsahem bedýnek jsou regionální tradiční trvanlivé potraviny od poctivých výrobců z Čech a Moravy,“ říká o bedýnkách Eva Urbanová a dodává: „Zákazník si může vybrat i variantu bez lepku nebo bílého cukru. Třeba marmelády jsou slazené fruktózou.“
K Českým bedýnkám přivedla Evu chuť propagovat tradiční české výrobky a zároveň vyrábět produkt, který bude právě třeba díky zmiňované bezlepkové variantě zdravou alternativou tradičních sladkostí. Zákazník si přitom může vybírat z desítek variant bedýnek, kterých se Evě už podařilo prodat stovky. Každého z výrobců, kteří produkty do bedýnek dodávají, zná Eva osobně a za kvalitu ručí. Navíc dřevěné bedýnky jsou opravdu propracované. Udělají radost v domácnosti i kanceláři. Na jejich výrobě se spolupodíleli i lidé se zdravotním hendikepem. Hodně z bedýnek putovalo do zahraničí – ukázalo se, že cizinci si balíček trvanlivých českých potravin rádi přivezou domů jako dárek pro příbuzné nebo suvenýr z výletu.
Co jí nejvíce pomohlo při rozjezdu Českých bedýnek? Vyjít mezi lidi a nebát se mluvit o svém produktu. „Pomohly mi ŽENY s.r.o., různá networkingová setkání nebo účast v Rozjezdech roku, kde jsem skončila v Pardubickém kraji na druhém místě. Nyní jsem reprezentovala město Pardubice v soutěži Živnostník roku 2015, kde jsem získala krásné třetí místo. Po soutěžích se o mně začalo psát v novinách a časopisech, což jistě přispělo ke známosti Českých bedýnek. Dobrý produkt je nutností, stejně důležité ale je, aby se o něm dozvěděli zákazníci,“ říká Urbanová. Co dělá Evě po roce podnikání zatím největší starost? „Občas se setkávám s tím, že lidi mají pojem bedýnek spojený s čerstvým ovocem a zeleninou. Také si často myslí, že dřevěná bedýnka zvyšuje cenu. České bedýnky jsou přitom 2v1 – vypracovaná voňavá bedýnka z českého dřeva a dále lahodné ryze české produkty,“ vypráví.
Eva původně pracovala ve farmacii, měla pevnou pracovní dobu a stálý plat, který jí chodil na účet každý měsíc. Jak by porovnala práci zaměstnance a podnikatele? „Výhoda podnikatele je ve svobodě – žádný šéf nevolá s tím, že chce reporty. Výsledky mít stejně musíte, protože pojištění a životní náklady za vás nikdo nezaplatí, o všem si ale rozhodujete sami.“
Do budoucna Eva plánuje větší provozovnu i kamenný obchůdek, kde by ráda zaměstnávala lidi se zdravotním postižením a kde si budou moci zákazníci nechat vyrobit bedýnku na přání. Také by si přála, aby byly její České bedýnky vnímány jako poctivý produkt a Českou republiku reprezentovaly i v zahraničí. „Řeším spolupráci s pražským letištěm a dalšími místy, kde by si mohli cizinci bedýnky kupovat. Nejvíce mi ale stejně záleží na tom, aby bedýnky přinášely radost každému, kdo si je koupí,“ popisuje Urbanová a dodává: „Mám hodně snů a věřím, že když se chce, všechno jde – hlavně s úsměvem na rtech.“