Jak začít s Poštou Partner: Praktické tipy pro zájemce o novou podnikatelskou příležitost na venkově

Pokud bydlíte na vesnici, dojíždění za prací vás stojí čas i peníze. Obojí si ušetříte, když dokážete nabídnout službu, kterou každý potřebuje. Například provozovat místní poštu.

V severomoravské vsi Rybí je všechno, co má být: škola, kostel i hospoda. A také pošta, což ale vůbec není samozřejmost. Před dvěma lety hrozilo, že místní pobočka skončí a lidé budou jezdit s balíčky do sousedního Štramberka. Nestalo se tak díky paní Mileně Indrákové. Společně s pěti kolegyněmi ze sdružení podnikatelek se rozhodla, že pošta v Rybí zůstane i nadále.
Poštmistra však na pobočce v Rybí nepotkáte. Nejde o klasickou poštu, jakých je u nás zatím většina, ale o takzvanou Poštu Partner. Paní Indráková a její kolegyně ji provozují v kombinaci s účetní firmou. A nemohou si své rozhodnutí vynachválit. „Pošta Partner nám umožnila rozšířit nabídku služeb, získaly jsme větší prostory pro podnikání a teď o nás ví daleko víc lidí, než dřív,“ říká paní Indráková. Místní lidé navíc oceňují vstřícnost, přesnost a rychlost jejích služeb.

Výhody pro obě strany
Provozování Pošty Partner na malé vesnici přináší prospěch oběma stranám. Lidé nemusejí se zásilkami daleko, všechno si vyřídí v místě – a vy máte pravidelný příjem bez nutnosti dojíždění. Ideální je spojit provoz pobočky s dalším podnikáním, třeba květinářstvím, koloniálem nebo kavárnou. „V podstatě si vybudujete malé centrum služeb a prodeje v obci a nejste závislí pouze na zájmu o poštovní služby,“ vysvětluje Karel Havlíček, předseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která propaguje projekt Pošta Partner mezi svými členy – zejména drobnými podnikateli na venkově a v menších městech.

Jak to funguje v praxi
Prvním krokem je uzavření smlouvy s Českou poštou, čímž získáte výhradní nárok na provozování poštovních služeb v dané lokalitě. „Podnikatel dostane od České pošty kompletní vybavení prostor, včetně vnějšího označení, a zaškolení zdarma,“ uvádí Karel Havlíček z AMSP. Součástí podmínek je otvírací doba v rozsahu alespoň 15 hodin týdně, provizi získáváte za každou provedenou transakci. Váš zisk se bude odvíjet od vaší snahy, ale i při minimálním úsilí máte jistý měsíční výdělek ve výši zhruba 10 000 korun. Není však důvod spokojit se s málem. K základním službám si můžete přibrat prodej losů, SIM karet, poštovních cenin a dalšího zboží a rozšířit otvírací dobu podle zájmu a poptávky.

Užitečné tipy do začátků
Provozování Pošty Partner nevyžaduje žádné zásadní investice: „Vybavení obdržíte od České pošty, produkty jsou dané, jediné co investujete je čas,“ hodnotí rizika Karel Havlíček z AMSP. Prostory lze získat od obce, která poštovní služby potřebuje, nájem proto bývá zpravidla symbolický. Paní Milena Indráková, které se Pošta Partner jako doplňková činnost osvědčila, však doporučuje připravit se na náročné začátky: „Není to snadné, především pro zájemce, kteří na poště nikdy nepracovali. Čeká je seznámení se spoustou předpisů.“

Jak na to
Máte-li zájem přidat se k téměř dvěma stovkám českých poboček Pošta Partner, podrobnější informace se dozvíte na webových stránkách projektu Pošta Partner nebo v Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR, kde vám rádi zprostředkují veškeré náležitosti. Svůj dotaz můžete směřovat i přímo na Českou poštu, na e-mail pa*****@cp***.cz.

Zdroj foto: Pixabay.com

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account