Margareta Křížová ve svém pravidelném blogu nejen o novém podnikatelském hitu.

První den po dovolené. Přiznám se, letos jsem zvolila dovolenou typu „vše vypouštím“. Nedívala jsem se na televizi, nečetla noviny a klidně jsem se válela a četla brak, bez výčitek.  Ale dneska ráno už jsem zase zkoukla (skoro) všechny noviny. Spousta zajímavostí.

Tak například podle HN existuje nová díra na trhu – komorníci manažerů. Nic nového pod sluncem, říká se tomu concierge. V mnoha zemích na západ od nás to frčí již delší dobu. Chystáte-li se rozjet komornický byznys, jděte do toho, ale pozor, je to jeden z nejnáročnějších oborů ve službách. Jste prostě Alfred, ať chcete nebo ne, se vší vážností. Napadají mě manažeři, kterým bych Alfreda dělat nechtěla, děsná představa. Na druhou stranu nepotřebujete žádné složité technologie, pokud nemáte stovky klientů. Jen spolehlivý telefon, mailovou adresu a schopnost dělat nemožné ihned a zázraky na počkání. U tohoto byznysu je víc než jinde důležité ocenit váš čas, protože to je to hlavní, co prodáváte. Pár tipů jak rozjet concierge byznys najdete tady a tady.

V Berlíně a Hamburgu zakázali taxislužbu Uber. Kvůli bezpečnosti pasažérů. A pražský magistrát už se prý na Uber taky chystá. Tak určitě! Bezpečnost Pražanů je to hlavní. Bylo by zajímavé sledovat, kolik radních je ať už v Berlíně, Hamburku nebo Praze tichým společníkem některé z „tradičně bezpečných“ taxislužeb.

Další zpráva mě rozrušila. Probíhá vědecký výzkum toho, zda datla (opravdu se jedná o toho ptáka) bolí hlava. Upřímně řečeno, zas tak moc mě to netrápí. Ale moc by mě zajímalo, zda datel vyplňuje dotazník (nabízí se možnost využít morseovku) nebo se s migrénou svěřuje svému lesnímu kouči.

HN, strana 17, veškerý humor stranou. Spar vyklízí český trh, namísto něj bude kralovat Ahold neboli Albert.  Albert je mě osobně nesympatický. Jsem dost cimprlich na pořádek a mám ráda hezké a čisté obchody.  Jak by řekla moje babička – gemütlich a appetitlich. Pokud si pozorně přečtete článek v dnešních HN, postřehnete dvě důležitá sdělení a totiž, že cílem Aholdu je: „nabídnout zboží za nejefektivnější ceny“ a při jednání s dodavateli „těžit ze své velikosti“. Chápu to tak, že ceny se stlačí ještě níž, než je to vůbec možné a výsledkem jsou cenově efektivní  „mňamky“ v nákladově efektivních prodejnách.  Holt pro Čechy to takhle stačí…

A závěrem jedna radostná, Prahou prošel pochod Prague Pride. Jsem moc ráda, že je to v Praze možné.  Jsem moc ráda, že nepatříme k podivným zemím, kde je duhový pochod zakázaný. Odpůrci Prague Pride a obhájci rodinných hodnot mají právo protestovat, ale ruku na srdce, někdy je to v těch tradičních rodinách Sodoma Gomora.

Všechny blogy Margarety Křížové najdete na www.margaretakrizova.com

Zdroj foto: Pixabay.com

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account