Hana Zouvalová se již před lety rozhodla podporovat lokální módu a postupně vybudovala Vidda fashion & living concept store. Obchod, v němž naleznete více jak 60 značek a z valné většiny se jedná o designéry z České republiky a ze Slovenska. Každý z nabízených produktů má svůj osobitý příběh, ostatně jako sama zakladatelka.

Co bylo inspirací k založení Vidda fashion & living concept storu a jaké hodnoty má předávat?

V době, kdy jsme zakládali obchod s českým a slovenským designem, jsem nebyla inspirována nikým. Jen jsem někde v hloubi duše věděla, že chci jít cestou, kterou jdeme dnes. Mým prvním počinem na poli lokální módy bylo otevření společného obchodu s Beátou Rajskou. Po nějaké době se Beáta vydala svou cestou a já věděla, že na jednom designérovi jde postavit obchod jen velmi těžko. Začala jsem proto skládat portfolio designérských značek, s nímž mi tehdy velmi pomáhala Olo Křížová, bez ní bych byla asi úplně ztracená. A v roce 2011 vznikl obchod La gallery Novesta. Novesta je výrobce tenisek, které prodáváme dodnes a tenkrát nám velmi finančně pomohl. Vše se ale vyvíjí. Název La gallery se ukázal jako ne úplně šťastný, protože lidé se chodí do galerií dívat a ne nakupovat. Pár nových nápadů nás dovedlo ke změně názvu na VIDDA living & concept store, změně interiéru a kdyby nepřišel covid, tak asi i k malé kavárně. Covid ale přišel a od kavárny se upustilo. Mluvím teď o roce 2019, kdy jsme byli největším concept storem v ČR. Vedle prodejny na Starém městě jsme vybudovali i obchod s rozlohou 350 m2 v obchodním centru Westfield Chodov. Ale to už je historie, dnes jsme jen na Starém městě a je nám tu hezky. Hodnoty, jež předáváme, jsou láska k řemeslu, patriotismus, preciznost zpracování, vysoká kvalita a kreativita srovnatelná s celým světem.

Jaká jsou vaše hlavní kritéria při výběru značek a produktů, které nabízíte?

Jednoznačně kvalita zpracování a materiálu. Zároveň ten konkrétní designér musí takzvaně zapadnout do stávající nabídky, rozšířit ji a doplnit. Máme už svůj styl a klientka ví, co u nás najde . Občas neuškodí překvapit, ale musí to být přiměřené. Nenabízíme ucelené designérské kolekce, ale vždy jen výběr a nabídku velmi často doplňujeme a obměňujeme.

Váš sortiment je hodně zaměřený na lokální designéry z Čech a Slovenska. Jaký význam má pro vás podpora lokálního designu?

Popravdě nevím, co jiného bych měla podporovat. Žiji v Praze, jsem Češka a Slováky vnímám pořád jako naši součást. Každý bez rozdílu by měl podporovat lokální firmy, nejen ty oděvní. Možná jsou naše výrobky dražší než výrobky například z Číny, ale po přechodu z kvantity na kvalitu, si je může dovolit každý z nás

Proč by měla zákaznice zavítat právě do Vidda concept store?

Protože je to místo plné inspirace, krásných materiálů a střihů. Nabídka návrhářů co do množství je velká, pokud jde o módu, tak možná dokonce největší v ČR. V názvu obchodu máme výraz concept store – z jeho definice vyplývá, že je to místo setkávání se. Za každý prodej jsme rádi, ale není to jen o něm. Nejlepší asi je zažít ten pocit z našeho obchodu na vlastní kůži.

Jaký typ žen oblékáte? A pro jaké příležitosti?

Naše typická klientka je většinou vzdělaná žena 35 a více let, která už ví, co chce. A když neví, tak to u nás velmi snadno zjistí. Nabízíme volnočasové modely, outfity do kanceláře, ale i velké večerní róby na červený koberec. Spousta věcí se šije na zakázku a dokážeme doporučit správného designéra, který se o klientku skvěle postará.

Máte pocit, že zájem o kousky od designérů roste?

Přemýšlím a nevím, jak přesně odpovědět. V poslední době máme určitě řadu nových klientek, které pravidelně doplňují šatník modely od našich návrhářů. Jsou to klientky, které nakupují u nás a velmi často i za rohem v Pařížské ulici. Myslím, že to tak trochu vypovídá o tom, že je naše nabídka kvalitní a zajímavá.

Co vás nejvíce baví a naopak nejvíce stresuje na práci s návrháři?

Baví mě jejich mládí. Nějak se stalo, že jsou všichni mladší než já, a pak samozřejmě jejich kreativita. Největší stres je nepřipravenost ze škol, pokud jde o cenotvorbu, a jejich strach, že neprodají, když správně nacení své produkty. Já jim rozumím, nezlobím se na ně. Vidím kolem sebe, jak mnoho lidí podporuje všemožné „dyzajn“ markety, ale málokdo je ochoten dobře zaplatit jejich práci a zkušenosti. Vnímáním zákazníka je to stále o ceně látky a nějaké ceně za ušití…tak se ale cena nemůže tvořit. Když vidím, že si vystudovaná talentovaná designérka počítá za práci méně než švadlena z krejčovství, je mi z toho smutno, ale to je naše realita a samozřejmě není to tak u všech

Foto: se souhlasem Hany Zouvalové

Představte nám více vaši značku LITWU. Co vás přimělo k jejímu založení a jaká je její filozofie?

Na úplném začátku o ní řekla má bývalá kolegyně, že vznikla z vášně pro módu a zároveň z profesní nutnosti. Sama jsem to nikdy nepojmenovala lépe. Značka LITWU vznikla v roce 2016, kdy naši nabídku tvořilo mnoho sice zajímavých, ale vesměs nenositelných kusů. A bylo těžké vydělat na nájem. Začala jsem proto šít bílé košile, které na trhu chyběly a nějak se to celé postupně rozběhlo. Dnes máme vlastní švadleny, soustředíme se nejvíc na šaty. V prodejích figuruje naše značka LITWU společně s několika dalšími jako nejsilnější. Je to díky servisu, který nabízíme. Máme vyvzorované modely, které můžeme nabídnout v různých velikostech nebo barvách. Většinou zakázky realizujeme do dvou týdnů a zpravidla bez navýšení ceny oproti produktu, který je vystavený na prodejně. Záleží samozřejmě na dostupnosti látky. Od dodavatelů však máme k dispozici velké množství vzorníků a většinou do druhého dne nebo někdy i okamžitě potvrdíme dostupnost materiálu. A pak už je to rychlé.

Sledujete trendy a zohledňujete je při výběru zboží do Viddy?

Popravdě je moc nesleduji.

Jaké máte s obchodem plány do budoucna? Mohou se zákaznice těšit na nějaké novinky?

Novinek je spousta. Stále budeme nabízet lokální designéry a bude to hlavní část naší nabídky, ale občas se u nás objeví i zahraniční značka. Už teď je to zajímavé oživení portfolia. Velmi mě překvapil úspěch Cristiny Barros z Portugalska. Zkusila jsem ji a určitě u ní zůstaneme, vyplnila mezeru v naší nabídce. Kromě Portugalska jsou to značky z Řecka, Francie a teď i Rumunska.

Foto: se souhlasem Hany Zouvalové

Tagy:

©2025 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account