Zdraví je to nejcennější, co máme, proto bychom o něj měli dobře pečovat. Uvědomují si to také v PENNY, proto se tento řetězec dlouhodobě věnuje aktivitám, jež zdraví a prevenci podporují. Po úspěšných kampaních zaměřených na prvním pomoc a následně na prevenci rakoviny prsu přichází na řadu osvěta kolem mužského zdraví. Kampaň nesoucí příznačný název “KOULE” si klade za cíl zvýšit povědomí o prevenci rakoviny prostaty a varlat, tedy nemoci, která ročně postihne přibližně 8 400 mužů v rámci České republiky. Bojovat za lepší zdraví mužů pomáhá ambasador kampaně Karlos Vémola a odborný dohled převzal záchranář Marek Dvořák.

Systematické podpoře zdraví a prevenci se dlouhodobě věnuje nezisková organizace Loono, kterou můžete jako součást projektu podpořit tím, že si zakoupíte vánoční ozdoby “kouličky”.

Ústřední slogan kampaně KOULE zní „Nabídka, co má koule“ a doplní jej několik sugestivních vizuálů s Karlosem Vémolou. “Několikrát za svou kariéru ukázal, že se ničeho nezalekne, že prostě “má koule”. Svou účastí v kampani chce inspirovat muže, aby se ani oni nezalekli prevence a zodpovědně se starali o své zdraví,” říká šéf strategického marketingu PENNY Vít Vojtěch. “Prevence rakoviny varlat a prostaty není nedůstojná ani slabošská. Naopak je k ní potřeba velká dávka odvahy. Tu v naší odvážné kampani chceme dodat mužům napříč generacemi,” doplňuje.

Ačkoliv hlavní část kampaně probíhá v listopadu, tedy měsíci mužského zdraví – tzv. Movember, mohli jste již v říjnu zaregistrovat několik dvojsmyslných vizuálů potravin, jež odkazovaly na citlivé části mužského těla. Rozhodně vzbudily pozornost. “Přesně to jsme chtěli, vzbudit zájem a připoutat pozornost pro hlavní část kampaně, kde už jde o prevenci mužského zdraví,” doplňuje Vít Vojtěch. Mix médií se rozšiřuje o PR nástroje a televizní reklamu.

Foto: PENNY (se souhlasem)

Autorem kampaňových vizuálů pro tuto část kampaně s hlavní tváří Karlosem Vémolou je fotograf Tomáš Třeštík. Ten fotografiím vtiskl autenticitu a zároveň hravý, sebevědomý tón. „Bylo pro mě důležité, aby fotky působily přirozeně, ale zároveň měly – stejně jako samotná myšlenka kampaně – odvahu,“ vysvětluje Třeštík.

Chybět nebude ani komunikace přímo v prodejnách PENNY. Sortiment totiž rozšíří speciální “vánoční koule” s motivem kampaně. Výnos z jejich prodeje poputuje na účet neziskové organizace Loono, která se dlouhodobě věnuje osvětě v oblasti prevence onkologických a kardiovaskulárních onemocnění.

Samovyšetření je základ

Rakovina varlat je nejčastějším nádorovým onemocněním u mladých mužů. Nejrizikovější skupinou jsou muži mezi 15. a 40. rokem života. Přesto se podle odborníků o onemocnění stále mluví málo a tolik důležité samovyšetření velká část populace zanedbává. Přitom pouhých několik minut jednou měsíčně může být klíčovým krokem k včasnému odhalení nemoci. Podobně zásadní je i preventivní vyšetření prostaty, které by muži měli pravidelně absolvovat po padesátém roce věku, u rizikových skupin dokonce dříve.

Foto: PENNY (se souhlasem)

„V České republice ročně onemocní rakovinou prostaty přibližně 8 000 mužů, rakovinou varlat pak zhruba 400 mužů. Samovyšetření spojená s pravidelnou prohlídkou u urologa tak mohou bez přehánění zachránit život,“ apeluje MUDr. Marek Dvořák, který má nad projektem odborný dohled.

PENNY se lidskému zdraví věnuje dlouhodobě

Kampaně na prevenci rakoviny prsou a varlat nejsou zdaleka jedinými aktivitami, na které v oblasti lidského zdraví řetězec zaměřil. Velmi úspěšné byly jeho dva projekty v oblasti první pomoci, u kterých se rovněž spojil se záchranářem Markem Dvořákem. V loňském roce se zaměřil dospělé a letos na děti. V obou případech zdarma zpřístupnil lidem záchranářovy on-line kurzy první pomoci a projekty doprovodil osvětovou kampaní. Výsledkem je více než 110 tisíc kurzů, které si lidé z webu díky PENNY bezplatně stáhli.

Zdroj: PENNY

Foto: PENNY (se souhlasem)

Tagy:

©2025 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account