Nejdůvěryhodnější značky volili čeští zákazníci letos již podeváté, a to hned v 92 kategoriích. Často velmi těsný souboj však i mezi nejsilnějšími hráči na trhu může vyhrát jen jeden. Několik kategorií přineslo překvapivé výsledky, ovšem ve většině případů zůstávají čeští zákazníci poměrně konzervativní a sází na jistotu. Vítězné značky byly vyhlášeny 9. listopadu na slavnostním galavečeru, který se uskutečnil v historických prostorech Kongresového centra České národní banky.

Program Nejdůvěryhodnější značka mapuje dění na trhu i ve společnosti a v této souvislosti dochází k občasným změnám ve vyhlašovaných kategoriích. V letošním roce tak přibylo deset nových. Reprezentativní vzorek čtyř tisíc respondentů hodnotil téměř 900 značek nominovaných na základě prodejů v oblasti služeb, potravin, lékárenských či technických produktů, stavebnin a dalších.

Ačkoliv se trh i nálada ve společnosti dosti proměňují, svou důvěru vkládáme ve většině případů do stejných značek, a to i tehdy, kdy značka projde velkým rebrandingem. Rozhodování takto zákazníkům ztížila například značka Dáme jídlo, která zcela změnila název i design. Avšak ani jako Foodora důvěru značka neztratila a stanula opět na špici. Na výsluní se po předchozím propadu vrátily značky Marťánci a ORLEN Benzina. Opravdový skokan roku se objevil v kategorii Hračky figurky, kde vítězného Igráčka zvolilo celkově 49 % respondentů, což je o 14 % více než v loňském roce. Překvapivý výsledek nachystala kategorie Vína, kde si poprvé v historii programu připsala prvenství značka Víno Mikulov. Nejsilnějšími značkami dlouhodobě zůstávají Lego, Urinal a Jar.

Foto: se souhlasem Ženy s.r.o.

Jak již bylo zmíněno, v rámci programu se otevírají také nové kategorie a některé mohou být pro mnohé překvapující. „Ocenění Nejdůvěryhodnější značka má tu přednost, že se otevírá všem značkám na trhu, které zastávají ve své kategorii významné místo. Žádné téma zde není tabu, protože jedině tak lze objektivně popsat nákupní chování a změny ve společnosti. I proto jsme nově otevřeli kategorii Prodejci erotického zboží, kde zvítězila značka Růžový slon. Tady bych rád ocenil snahu této značky o odtabuizování tématu sexu, který, ač se o tom veřejně nebavíme, má velký vliv na naše psychické zdraví, a tím pádem nepřímo i kvalitu života každého z nás,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.

Oceněné firmy mohou v rámci své komunikace používat označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2023, což je dle studie Private labels Syndicated report 2022 společnosti NIQ vnímáno zákazníky velmi pozitivně. Nejdůvěryhodnější značka se tak řadí hned za ocenění kvality jako například Klasa, Česká potravina či Regionální potravina. „Ocenění Nejdůvěryhodnější značka nebo Volba spotřebitelů považuje při rozhodování o nákupu za důležité až 32 % oslovených respondentů. Nejdůvěryhodnější značky jsou tedy, dle deklarace respondentů naší studie, jedním z nejkladněji vnímaných komerčních certifikátů, tedy nestátních ocenění. Ostatní komerční značení v průměru dosáhla 26 %,“ uvádí Soňa Fialová ze společnosti NIQ.

Foto: se souhlasem Atoz Marketing Services

Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým Kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.

Foto: se souhlasem Atoz Marketing Services

Nejdůvěryhodnější značky produktů 2023

KATEGORIE ZNAČKA
ALKOHOL BOŽKOV
BALENÉ VODY MAGNESIA
ČISTICÍ PROSTŘEDKY SAVO
ČÍSTIČKY VZDUCHU IONIC-CARE
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY LINDT
DĚTSKÁ VÝŽIVA HIPP
DĚTSKÉ OBLEČENÍ LUPILU
DĚTSKÉ PLENY PAMPERS
E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK IQOS
ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ BOSCH
FUNKČNÍ NÁPOJE ISOSTAR
HRAČKY FIGURKY IGRÁČEK
KONDOMY DUREX
KOŘENÍ VITANA
KOTLE A BOJLERY DRAŽICE
KRMIVA PRO KOČKY WHISKAS
KRMIVA PRO PSY BRIT
MALÉ SPOTŘEBIČE ETA
MASO A UZENINY   KOSTELECKÉ    UZENINY
OSOBNÍ AUTOMOBILY   ŠKODA
KATEGORIE ZNAČKA
PIVO A PIVNÍ NÁPOJE PILSNER URQUELL
PNEUMATIKY BARUM
POČÍTAČOVÉ ANTIVIRY AVAST
PRACÍ PROSTŘEDKY ARIEL
PRIVÁTNÍ ZNAČKY K-CLASSIC
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ JAR
ROBOTICKÉ VYSAVAČE ROWENTA
STAVEBNICE LEGO
STOLNÍ HRY ALBI
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE KOFOLA
TABÁKOVÉ VÝROBKY MARLBORO
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA NIVEA
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY GARDEN GOURMET
VÍNA VÍNO MIKULOV
VLASOVÁ KOSMETIKA HEAD & SHOULDERS
VODOVODNÍ BATERIE   GROHE
ZAHRADNÍ TECHNIKA   MOUNTFIELD

Nejdůvěryhodnější značky obchodníků 2023

KATEGORIE ZNAČKA
ČERPACÍ STANICE ORLEN BENZINA
E-SHOP S POTRAVINAMI ROHLÍK.CZ
HOBBYMARKETY OBI
PARFUMERIE NOTINO
PRODEJCI DROGERIE DM DROGERIE
PRODEJCI ELEKTRA DATART
PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ RŮŽOVÝ SLON
PRODEJCI KUCHYŇSKÝCH POTŘEB TESCOMA
PRODEJCI KVĚTIN FLAMENGO KVĚTINY
KATEGORIE ZNAČKA
PRODEJCI LÉČIV DR. MAX
PRODEJCI NÁBYTKU IKEA
PRODEJCI OBUVI DEICHMANN
PRODEJCI ODĚVŮ H&M
PRODEJCI POTRAVIN LIDL
PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA SUPER ZOO
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ SPORTISIMO
PRODEJCI ŠPERKŮ SWAROVSKI
Q-COMMERCE Foodora

Nejdůvěryhodnější značky služeb a institucí 2023

KATEGORIE ZNAČKA
BALÍKOVÉ SLUŽBY ZÁSILKOVNA
BANKY ČESKÁ SPOŘITELNA
CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY ČEDOK
DODAVATELÉ ENERGIÍ ČEZ
JAZYKOVÉ ŠKOLY INSTITUT JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY MEDICOM CLINIC
KUCHYŇSKÁ STUDIA ORESI
OČNÍ KLINIKY GEMINI
KATEGORIE ZNAČKA
POJIŠŤOVNY GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB ČESKÉ DRÁHY
POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB T-MOBILE
REALITNÍ KANCELÁŘE M&M REALITY
SÁZKOVÉ KANCELÁŘE TIPSPORT
SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ EUC
SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ SROVNEJTO.CZ

Nejdůvěryhodnější značky lékárenských produktů 2023

KATEGORIE ZNAČKA
DERMOKOSMETIKA VICHY
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM SUDOCREM
DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY MARŤÁNCI
DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU PREVENTAN
PROBIOTIKA BIOPRON
PŘÍPRAVKY NA ALERGII ZYRTEC
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU STREPSILS
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ VOLTAREN
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL STOPTUSSIN
KATEGORIE ZNAČKA
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI GS CONDRO
PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE CANESTEN
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ URINAL
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU PROSTENAL
PŘÍPRAVKY NA RÝMU OLYNTH
PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY ENDIARON
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY FORESTO
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST IBALGIN
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ PARALEN GRIP

Nejdůvěryhodnější značka stavebnin 2023

KATEGORIE ZNAČKA
BETONOVÉ PRVKY CS BETON
FASÁDNÍ SYSTÉMY BAUMIT
STŘEŠNÍ KRYTINY BMI BRAMAC
ZDICÍ MATERIÁLY YTONG

Zdroj: Atoz Marketing Services

Foto: se souhlasem Atoz Marketing Services a Ženy s.r.o.

Tagy:
5 Komentářů
  1. ulna operating 5 měsíců ago

    Zákazníci by si značku užili, což se mi líbí a bude to lepší s orientací.

  2. Tamara Schovancova 11 měsíců ago

    Teď bude perfektní přehled

  3. Romana Mlynářová 11 měsíců ago

    Je možnost výběru, líbí se mi, že zákazníci ocení značku, lépe bude s orientací.

  4. NelaVávrová 11 měsíců ago

    Paradni prehled, super prispevek.

  5. Lenka Hudečková 11 měsíců ago

    Nedivím se, sama jsem hlasovala pro tyhle možnosti… Klasika nade vše 🙂

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account