Nejdůvěryhodnější značky volili čeští zákazníci letos již podeváté, a to hned v 92 kategoriích. Často velmi těsný souboj však i mezi nejsilnějšími hráči na trhu může vyhrát jen jeden. Několik kategorií přineslo překvapivé výsledky, ovšem ve většině případů zůstávají čeští zákazníci poměrně konzervativní a sází na jistotu. Vítězné značky byly vyhlášeny 9. listopadu na slavnostním galavečeru, který se uskutečnil v historických prostorech Kongresového centra České národní banky.
Program Nejdůvěryhodnější značka mapuje dění na trhu i ve společnosti a v této souvislosti dochází k občasným změnám ve vyhlašovaných kategoriích. V letošním roce tak přibylo deset nových. Reprezentativní vzorek čtyř tisíc respondentů hodnotil téměř 900 značek nominovaných na základě prodejů v oblasti služeb, potravin, lékárenských či technických produktů, stavebnin a dalších.
Ačkoliv se trh i nálada ve společnosti dosti proměňují, svou důvěru vkládáme ve většině případů do stejných značek, a to i tehdy, kdy značka projde velkým rebrandingem. Rozhodování takto zákazníkům ztížila například značka Dáme jídlo, která zcela změnila název i design. Avšak ani jako Foodora důvěru značka neztratila a stanula opět na špici. Na výsluní se po předchozím propadu vrátily značky Marťánci a ORLEN Benzina. Opravdový skokan roku se objevil v kategorii Hračky figurky, kde vítězného Igráčka zvolilo celkově 49 % respondentů, což je o 14 % více než v loňském roce. Překvapivý výsledek nachystala kategorie Vína, kde si poprvé v historii programu připsala prvenství značka Víno Mikulov. Nejsilnějšími značkami dlouhodobě zůstávají Lego, Urinal a Jar.
Jak již bylo zmíněno, v rámci programu se otevírají také nové kategorie a některé mohou být pro mnohé překvapující. „Ocenění Nejdůvěryhodnější značka má tu přednost, že se otevírá všem značkám na trhu, které zastávají ve své kategorii významné místo. Žádné téma zde není tabu, protože jedině tak lze objektivně popsat nákupní chování a změny ve společnosti. I proto jsme nově otevřeli kategorii Prodejci erotického zboží, kde zvítězila značka Růžový slon. Tady bych rád ocenil snahu této značky o odtabuizování tématu sexu, který, ač se o tom veřejně nebavíme, má velký vliv na naše psychické zdraví, a tím pádem nepřímo i kvalitu života každého z nás,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services.
Oceněné firmy mohou v rámci své komunikace používat označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2023, což je dle studie Private labels Syndicated report 2022 společnosti NIQ vnímáno zákazníky velmi pozitivně. Nejdůvěryhodnější značka se tak řadí hned za ocenění kvality jako například Klasa, Česká potravina či Regionální potravina. „Ocenění Nejdůvěryhodnější značka nebo Volba spotřebitelů považuje při rozhodování o nákupu za důležité až 32 % oslovených respondentů. Nejdůvěryhodnější značky jsou tedy, dle deklarace respondentů naší studie, jedním z nejkladněji vnímaných komerčních certifikátů, tedy nestátních ocenění. Ostatní komerční značení v průměru dosáhla 26 %,“ uvádí Soňa Fialová ze společnosti NIQ.
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým Kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.
Nejdůvěryhodnější značky produktů 2023
KATEGORIE | ZNAČKA |
ALKOHOL | BOŽKOV | |
BALENÉ VODY | MAGNESIA | |
ČISTICÍ PROSTŘEDKY | SAVO | |
ČÍSTIČKY VZDUCHU | IONIC-CARE | |
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY | LINDT | |
DĚTSKÁ VÝŽIVA | HIPP |
DĚTSKÉ OBLEČENÍ | LUPILU | |
DĚTSKÉ PLENY | PAMPERS | |
E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK | IQOS | |
ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ | BOSCH | |
FUNKČNÍ NÁPOJE | ISOSTAR | |
HRAČKY FIGURKY | IGRÁČEK | |
KONDOMY | DUREX | |
KOŘENÍ | VITANA | |
KOTLE A BOJLERY | DRAŽICE | |
KRMIVA PRO KOČKY | WHISKAS |
KRMIVA PRO PSY | BRIT | |
MALÉ SPOTŘEBIČE | ETA |
MASO A UZENINY | KOSTELECKÉ UZENINY | |
OSOBNÍ AUTOMOBILY | ŠKODA |
KATEGORIE | ZNAČKA |
PIVO A PIVNÍ NÁPOJE | PILSNER URQUELL | |
PNEUMATIKY | BARUM | |
POČÍTAČOVÉ ANTIVIRY | AVAST | |
PRACÍ PROSTŘEDKY | ARIEL | |
PRIVÁTNÍ ZNAČKY | K-CLASSIC |
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ | JAR | |
ROBOTICKÉ VYSAVAČE | ROWENTA | |
STAVEBNICE | LEGO | |
STOLNÍ HRY | ALBI | |
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE | KOFOLA | |
TABÁKOVÉ VÝROBKY | MARLBORO | |
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA | NIVEA | |
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY | GARDEN GOURMET | |
VÍNA | VÍNO MIKULOV | |
VLASOVÁ KOSMETIKA | HEAD & SHOULDERS |
VODOVODNÍ BATERIE | GROHE | |
ZAHRADNÍ TECHNIKA | MOUNTFIELD |
Nejdůvěryhodnější značky obchodníků 2023
KATEGORIE | ZNAČKA | |
ČERPACÍ STANICE | ORLEN BENZINA | |
E-SHOP S POTRAVINAMI | ROHLÍK.CZ | |
HOBBYMARKETY | OBI |
PARFUMERIE | NOTINO | |
PRODEJCI DROGERIE | DM DROGERIE | |
PRODEJCI ELEKTRA | DATART | |
PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ | RŮŽOVÝ SLON | |
PRODEJCI KUCHYŇSKÝCH POTŘEB | TESCOMA | |
PRODEJCI KVĚTIN | FLAMENGO KVĚTINY |
KATEGORIE | ZNAČKA |
PRODEJCI LÉČIV | DR. MAX | |
PRODEJCI NÁBYTKU | IKEA | |
PRODEJCI OBUVI | DEICHMANN |
PRODEJCI ODĚVŮ | H&M | |
PRODEJCI POTRAVIN | LIDL | |
PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA | SUPER ZOO | |
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ | SPORTISIMO | |
PRODEJCI ŠPERKŮ | SWAROVSKI | |
Q-COMMERCE | Foodora |
Nejdůvěryhodnější značky služeb a institucí 2023
KATEGORIE | ZNAČKA |
BALÍKOVÉ SLUŽBY | ZÁSILKOVNA | |
BANKY | ČESKÁ SPOŘITELNA | |
CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY | ČEDOK | |
DODAVATELÉ ENERGIÍ | ČEZ | |
JAZYKOVÉ ŠKOLY | INSTITUT JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ | |
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY | MEDICOM CLINIC | |
KUCHYŇSKÁ STUDIA | ORESI | |
OČNÍ KLINIKY | GEMINI |
KATEGORIE | ZNAČKA |
POJIŠŤOVNY | GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA |
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB | ČESKÉ DRÁHY | |
POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB | T-MOBILE | |
REALITNÍ KANCELÁŘE | M&M REALITY | |
SÁZKOVÉ KANCELÁŘE | TIPSPORT | |
SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ | EUC | |
SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ | SROVNEJTO.CZ |
Nejdůvěryhodnější značky lékárenských produktů 2023
KATEGORIE | ZNAČKA |
DERMOKOSMETIKA | VICHY | |
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM | SUDOCREM | |
DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY | MARŤÁNCI | |
DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU | PREVENTAN | |
PROBIOTIKA | BIOPRON | |
PŘÍPRAVKY NA ALERGII | ZYRTEC | |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU | STREPSILS | |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ | VOLTAREN |
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL | STOPTUSSIN |
KATEGORIE | ZNAČKA |
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI | GS CONDRO | |
PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE | CANESTEN | |
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ | URINAL | |
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU | PROSTENAL | |
PŘÍPRAVKY NA RÝMU | OLYNTH | |
PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY | ENDIARON | |
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY | FORESTO |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST | IBALGIN | |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ | PARALEN GRIP |
Nejdůvěryhodnější značka stavebnin 2023
KATEGORIE | ZNAČKA | |
BETONOVÉ PRVKY | CS BETON | |
FASÁDNÍ SYSTÉMY | BAUMIT | |
STŘEŠNÍ KRYTINY | BMI BRAMAC |
ZDICÍ MATERIÁLY | YTONG |
Zdroj: Atoz Marketing Services
Foto: se souhlasem Atoz Marketing Services a Ženy s.r.o.
Zákazníci by si značku užili, což se mi líbí a bude to lepší s orientací.
Teď bude perfektní přehled
Je možnost výběru, líbí se mi, že zákazníci ocení značku, lépe bude s orientací.
Paradni prehled, super prispevek.
Nedivím se, sama jsem hlasovala pro tyhle možnosti… Klasika nade vše 🙂