Je jasné, že na obou je něco dobrého a něco špatného. Například zatímco Facebook můžete pohodlně používat ze všech zařízení od počítače přes tablet až po mobil, Instagram je určen především pro chytré telefony. Na počítači sice funguje, ale některé funkce tu jsou celkem zásadně omezeny. Facebook je také všestrannější než Instagram. Můžete si přes něj prohlížet příspěvky přátel, získávat zpravodajské informace, posílat zprávy. Instagram je oproti tomu zaměřen jen na fotky. Dají se na něm sice posílat soukromé zprávy, ale jinou formou.
Jistý rozdíl je také v soukromí. Obě sociální sítě jdou samozřejmě nastavit tak, aby vaše příspěvky viděli jen lidé, kterým to povolíte. Pokud máte profily otevřené, na Facebooku se k vašim příspěvkům zpravidla moc cizích lidí nedostane. Naopak na hodně otevřeném Instagramu se k nim cizí uživatelé dostanou v podstatě stejně často a snadno jako ti spřátelení, obzvlášť pokud umíte pracovat s takzvanými hashtagy. Samozřejmě to funguje i opačně – k vám se bez většího úsilí dostanou velmi zajímavé fotky od lidí z celého světa, zatímco na Facebooku byste takové stránky nebo uživatele museli pracně hledat.
Zároveň to ale znamená, že vůbec nemáte přehled o tom, kdo všechno vaše fotky vidí, ale pak už je samozřejmě na vás, abyste zvážili, co a jak chcete na internetu prezentovat.
Jak už jsem nastínila největší rozdíl v těchto dvou sociálních sítích je v jejich obsahu. Díky tomu, že na Instagram dáváte jen fotky, svádí to k tomu prezentovat tu jen to hezké a pozitivní. Zatímco na Facebooku najdete i negativní zážitky, stížnosti, nebo dokonce vzájemné napadání a hádky. Nic takového se na Instagramu nekoná. Tedy alespoň většinou, výjimky se samozřejmě najdou. Pokud vás tedy negativní vyznění, se kterým se na Facebooku jistě celkem často setkáte, už trochu nudí nebo štve, běžte na Instagram. Obklopovat se hezkými věcmi bude příjemnější. Mimochodem, na Instagramu se také mnohem méně často setkáte s gramatickými chybami a neuměním se vyjádřit.
Na Instagramu také není třeba být třeskutě vtipní a moudří, abyste získali spoustu “lajků”. Vlastně stačí jen vyfotit něco aspoň trochu zajímavého. Nemusíte přitom ani umět fotit, protože fotku si přímo v aplikaci Instagramu upravíte, přidáte správný filtr a cool obrázek je na světě.
Na druhou stranu tu možná začnete sledovat své oblíbené herce a zpěváky anebo třeba známé s trochu zajímavějším zaměstnáním, vyšším platem, příbuznými na Floridě nebo jinou možností cestovat a začne vás frustrovat, že vy vlastně nemáte zase tolik, co fotit.
To má mimochodem za důsledek fakt, že na Instagramu se děláme ještě mnohem lepšími než na Facebooku. I z obyčejné procházky se psem, na kterou se nám nechtělo a ještě nám při ní byla zima, díky filtrům a hashtagům jako #besttime nebo #ilovemylife uděláme ten nejsenzačnější zážitek. Pokud vám tohle nevadí, počítáte s tím a udržíte si nadhled, pak si Instagram perfektně užijete. Pokud máte raději realitu, informace a vyjadřování se slovy, nikoli obrázkem, pak je pro vás lepší Facebook. I když ani jeho uživatelé velmi často nejsou těmi, kterými jsou ve skutečnosti.
Já osobně používám každý den obě aplikace. Je pravda, že FB používám převážně pro psaní soukormých přátel ( Messenger), ale příspěvky přidávám opravdu zporadicky a právě proto fotky a věci co chci sdílet se “světem”  přidávám právě tam a když se rozhodnu to sdílet i na FB, tak i tak to dám nejdříve na Instagram a až pak se rozhodnu. Pro mě osobně je to praktičtější, funkční a zajímavá ” platforma”, kterou můžete používat stejně tak kvalitně jako Facebook. Akorát už Facebook není tolik ” IN” a povětšinou jsou tam jenom kraviny… 

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account