Tvorba účinné reklamy: Od loga po webové prezentace

Doby, kdy jsme se mohli dívat na černobílou reklamu v TV, je dávno pryč, a je proto důležité se v dnešní době, kdy je na pultech tisíce produktů od různých výrobců, ale i tisíce služeb, nějak od konkurence odlišit.
Jistě jste každá z vás viděla ukázku ať z filmů, či dokumentů ze známých ulic města LAS VEGAS, kde noční život žije jen barvami, zářemi, všechny blikají a poutají neony tak, jen aby právě ony, upoutali co nejvíce oko zákazníka.

Více jak 10 let se pohybuji v reklamním prostředí od tištěné, po TV reklamy. Před časem, kdy jsem poznala svého partnera, který je fotografem jsem se začala seznamovat s programy na úpravu fotografií, tak i programy na tvorbu designu a grafiky. Někteří mě i znáte jako autorku kuchařek, které pomáhají s názvem „Kuchařka pro nejmenší“ – podpora linky bezpečí, tak nyní novou kuchařku „Česko vaří a pomáhá“ – podpora pro NF Pes v Nouzi. U obou kuchařek jsem si tvořila grafiku sama.
V současné době se již převážně věnuji tvorbě letáků, vizitek, výrobou autorských log, tvorbou jednoduchých webů, ale i obsáhlých e-shopu. Svou práci a jak se správně dle mého propagovat a na co si dát při propagaci pozor, vám nyní ukáži i prozradím, ze své vlastní zkušenosti.
Jak na to v několika bodech po jednotlivých typech propagačních prostředků!

1. LOGO (Značka vašeho produktu, nebo služby)
Pokud začínáte podnikat a víte v jakém odvětví a co vás vystihuje, v první řadě byste měli zvolit zajímavé, ale jednoduchá logo, který bude mluvit vaším jménem, prezentovat vaší vizi a především váš produkt. U služby není logo tolik důležité, tam je důležitý člověk jako takový, a jeho schopnosti (dle mého), ale i tak je zde možné logo vytvořit pro svou prezentaci. Zde vám představuji některé má loga, která jsem autorsky tvořila, vidíte v nich jednoduchost, ale i nepřehlédnutelnost, která vypovídá o tom, co si pod ním představit. U loga není důležité, aby bylo složité, nebo aby to byl obrázek, ale dobře zvolené barvy mu dávají sílu přitáhnout oko zákazníka lépe, než barva špatně zvolená.  Měla jsem i tu čest vytvořit logo, pro nadační fond www.sanceprotebe.cz , který pomáhá dětem se zdravotním postižením. To logo jsem dělala srdcem a je i symbolem toho. Jejich původní logo mi dalo impuls k tomu udělat něco více a pomoci jim i takto nejen s propagací. Zde ukázka, jak je důležité správně používat grafiku a barvy.

 Zde i ukázka Log, které jsem také vytvořila na zakázku mých klientů. Opět jsme volila jednoduchost s přihlédnutím na daný produkt či službu, aby samo logo vypovídalo o tom, o co jde a ještě upoutalo.
    
 

2. LETÁKOVÁ PROPAGACE (tištěná propagace vašich služeb či výrobků, akcí a sdělení pro veřejnost)
Milujete letáky? Já tedy občas ano! Ráda se nechám inspirovat nabídkou, pokud mě to zaujme. V dnešní době máme letáků ve schránce tolik, že se tam už ani pomalu samotná pošta nevejde. Jak tedy docílit toho, aby náš leták při třídění neskončil v koši, anebo byl tolik zajímavý, aby upoutal? Letákovou reklamu můžete mít také jako sloupek v jakémkoliv tištěném časopisu, anebo elektronický na propagaci přes email, nebo Facebook, kde je reklama opravdu výborným nástrojem pro vaši propagaci. Jak by propagační letáček měl tedy správně vypadat? Opět zde malá ukázka, kdy kamarádka prodávala kosmetickou řadu výrobků a hledala i další lidi na propagaci. Opět jsem se nabídla s pomoci, protože tato slečna mi tenkrát pomáhala při jedné charitativní akci a vím, že jí to nyní opravdu přináší mnoho zákazníků, kteří se nebojí i registračního poplatku!

Co do letáku uvést a co ne! Letákové sdělení volte vždy jednoduché, a výstižné. Neuvádějte příliš mnoho textu, ať není zákazník zmatený. Nejlépe je propagovat vždy jednu až 2 věci na velikosti A5, dát cenu a jednoduchý slogan a především, kde koupit (web, či adresu prodejny). Nepište popisy výrobků, nepište žádné sáhodlouhé informace, zákazníkovi stačí pro jeho rozhodování 3 základní věci, a to:

1. Co, 2. Kolik 3. Kde!
Ostatní není potřeba sdělovat. Musíte zajistit u zákazníka, aby se o produkt, který nabízíte, zajímal, nikoliv mu dát všechny informace a pak máte jistotu, že nakonec u vás nenakoupí!
Zde ukázky mých několik málo propagačních letáků.
 

 

Zde i ukázka propagačních grafických bannerů, které opět obsahují upoutání barvou, a obsahují ty nejdůležitější informace. Jsem ráda, že mohu grafikou pomáhat i druhým, kteří to potřebují. Je to to nejmenší co mohu pro tyto děti a nadační fondy udělat, jako sama máma 2 dětí.

3. WEBOVAPREZENTACE (místo, kam přivedete své zákazníky, aby nakoupili, nebo vás oslovili)
Již jsem také pomohla ke zrodu několika, ať vlastním tak na zakázku připraveným webovým prezentacím. Nejsem IT, proto weby vytvářím přes webové rozhraní, ale za opravdu cenově dostupné možnosti a navíc jako člověk, který má internet a online svět jako svůj druhý domov, umím vám poradit před čím si dát pozor u webových prezentací a jaká klíčová slova použít a jak, proto abyste ve výsledcích na klíčová slova byly na prvních stránkách vyhledávačů, jako je Google, či Seznam. Zde odkazy na některé z webů, které jsme opět vytvářela. Jistě se můžete u majitelů webů přesvědčit o spokojenosti s mou odvedenou prací.

Co je pro webové prezentace důležité?
1. jednoduchost a přehlednost nabízené služby či výrobků – vše si dávejte do jednotlivých složek a vše nazvěte dle konkrétní řady výrobků.

2. u webů jsou důležité i obchodní podmínky, které řeknou zákazníkovi, za jakých podmínek, nakoupí a zboží získá a také kdo je člověk, který produkt prodává.

3. Vždy by měl mít klient na očích okamžitý kontakt na vás a adresu.

4. Ohledně barev a grafiky opět volte barvy s citem a snažte se zákazníky nemást nepřehledností vámi nabízených produktů a služeb.

5. nejdůležitější pro vaše reference je také to, že e potřeba vždy a řádně reagovat, ať to znamená odepisovat na dotazy, nebo zvednout telefon. Ale to je již jiné téma.-)

Zde odkazy na některé mnou vytvořené weby:
www.cesko-vari-a-pomaha.cz
www.aupi-shop.cz
www.rodinnyraj.cz
www.kocarky-caslav.cz
www.koberce-podahy-caslav.cz
a další

Zabývám se i návrhy billboardové reklamy a plachtové reklamy, zajišťuji také pronájmy plachtové reklamy v lokalitě Říčan u Prahy u nákupního centra www.reklamni-plochy-ricany.cz. Zde ukázka i reklamy pro klienta ve velikosti 4,4 m na 2 m a menší či větší.

Co dodat na závěr?
Vždy si řádně promýšlejte, jak a jakou grafiku pro svou prezentaci zvolíte, a pokud potřebujete pomoci a nejste si jisti, nikdy se nebojte zeptat někoho, kdo vám může pomoci. Potřebujete poradit, anebo chcete změnit logo, vizitky, leták, web? Pište kdykoliv na email: Iv************@se****.cz, obratem se s vámi spojím a najdeme správnou cestu, jak na to společně.-)

Zdroj foto: Ivana Tremlová

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account