Co všechno jsme schopni obětovat pro lásku?

Na počátku války se Emma provdá za milovaného muže, bohatého Žida Jacoba. Ten krátce na to Emmu “opouští”, aby se naplno věnoval své odbojové činnosti. Po jeho odchodu se Emma rozhodla najít útočiště zpět u rodičů, jenže po svém návratu domů nikoho nenajde, ani rodiče, ani sousedy…Všichni byli odvlečeni do židovského ghetta v Krakově. Tak se za nimi vydá. V ghettu pracuje v sirotčinci, rodiče mají dvanácti hodinové směny, po kterých jsou k smrti strhaní. Žijí ve vlhkém bytě, plném plísně, který jim na zdraví také nijak nepřispívá. Však se jim také stane osudným… V ghettu Emma poznává skupinku odbojářů, kteří ji pomohou utéci z ghetta a zbytek války prožívá ve společnosti manželovi tety, vdovy Krysie na statku poblíž městečka Chelmsko, se kterou se společně ujaly tříletého nalezence Lukasze předstírajíc, že jde o Emminina bratříčka.

Emma vystupuje pod falešným jménem Anna Lipowská. Po čase nalezne pracovní uplatnění jako sekretářka u nejvyššího představitele nacistů v Krakově, na hradě Wawel. Wawel se během války stal sídlem nacistické vlády Generálního gouvermentu. Tohoto blízkého napojení Emmy na nacisty využije polský odboj, avšak nikdo, ani samotná Emma, netuší, že blízkost k urostlému nacistickému veliteli přeroste v hluboké milenecké pouto… Jak se s touto situací Emma vyrovná? Co ji čeká po válce?

Příběh rozpolcené Emmy má pokračování v podobě druhého dílu. Sama jsem zvědavá, jak se Emma po válce zachová a jak svůj život povede dál…

Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2010 nakladatelstvím Víkend. Celkem má 376 stran. Napsala Pam Jenoff. Z anglického originálu přeložila Marcela Nejedlá. ISBN 978-80-7222-714-3.