Nakladatelství Kniha Zlín vydalo v tomto roce velice napínavý detektivní thriller nesoucí název Moskva. Jak již název napovídá, román s politickým pozadím a mrazivou atmosférou se odehrává přímo v hlavním městě skomírajícího perestrojkového komunistického režimu Sovětského svazu v období studené války, tedy v době vojenského napětí, které panovalo mezi SSSR a USA.
Thriller začíná rokem 1985, kdy je na Štědrý den nalezeno na Rudém náměstí zcela vyholené nahé tělo třináctiletého chlapce zmrzlé na kost. Čemu se divit, je přeci zima a jsme navíc v Rusku! Jenže na těle není po krvi ani památky a v ruce drží chlapec podivnou voskovou figurku andělíčka, která má chlapcův obličej! Celý případ by ruská tajná služba nejraději zametla pod koberec jako mnoho jiných otřesných případů. Nicméně vzápětí zmizí dcera britského velvyslance jménem Alex a co víc, mrtvol začne přibývat. Sověti tuší, kdo za vraždami stojí, existenci sériového vraha však nemohou vůbec přiznat, jelikož vraha již jednou prohlásili za mrtvého! Jak z téhle prekérní situace ven?
Do pátráním po zmizelé Alex se zaplete shodou náhod Tom Fox, major britské tajné služby, který je do Moskvy nuceně převelen z Anglie po několika vyhrocených služebních incidentech. Jenže to poslední, co zrovna Sověti potřebují, je cizí agent čmuchající v jejich teritoriu. Tom je naneštěstí velice zvědavý a neustále se na něco vyptává a je jasné, že to mu na oblíbenosti moc nepřidává. Jde mu doslova o holý život, protože je držen hned několika různými vládními a zločineckými skupinami, které z něj chtějí za pomocí séra pravdy získat co nejvíce informací, které zjistil od svých nových pochybných ruských „přátel“, které si za dobu svého pobytu v Moskvě udělal.
Politická špína, intriky a korupce jsou součástí všeho, co se v SSSR stane, a to se týká i těchto vražd. Události líčené v knize, se odehrávají v 80. letech za prezidentování Michaila Sergejeviče Gorbačova. Částečně se dějová linie knihy navrací do Německa do období druhé světové války, přesněji do roku 1945 a rovněž do doby dobývání Berlína Rudou armádou. Čtení je napínavé do poslední stránky.
Román Moskva je plný akčních scén, které vás donutí číst až do úplného konce. Nenechá vás spát. Co dalšího Toma Foxe čeká, co ho potká, kdo mu bude usilovat o život, jak se s celou záležitostí popere?
Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2018 nakladatelstvím Kniha Zlín. Celkem má 288 stran. Z anglického originálu přeložila Martina Neradová, obálku navrhl Radek Jahůdka.