“Nebudu tě milovat, jen co budu živ; budu tě milovat, dokud budou hvězdy na nebi. Dokud bude voda v mořích a dokud pro vzpomínku na mě bude ve tvém srdci místo.”

Čtivý příběh plný emocí, to je román „Když jsi odešel“. Holly zažívá velmi těžké období, spolu se zbytkem rodiny tráví poslední dny s milovanou babičkou v jejím domě, kde trávila šťastné dětství. Babička umírá a Holly se s jejím odchodem neumí vyrovnat. Měly harmonický vztah, plný důvěrných tajností a pochopení. Babička Annie má poslední přání, které odkryje babiččin těžký životní osud, o kterém neměl nikdo z rodiny ani ponětí. Své vzpomínky si vedla formou deníku, momentálně zaprášeného a zapadlého na půdě. Holly jej najde a spolu s babičkou tak při předčítání zažloutlých stránek prožívá znovuobjevený dojemný příběh její první a také poslední velké lásky Arthura „Sketche“ Talbota, který se doslova obětoval, aby ona mohla žít v bezpečí.
Holly tíží ještě jedna velká rána, s níž se nelehko vypořádává – je těhotná. Ovšem ví, že dítě, které v ní roste, po narození ihned zemře. Díky silnému příběhu milované babičky dojde k pochopení, že nezáleží na tom, jak dlouho někoho milujete, ale jak MOC!
Vlastní pocit z četby: Opravdu jímavě napsaný román, který zasáhl moje srdce. Romanťárna, ale přenádherná. Pokud vám při čtení ukápne slza, věřte, že v tom rozhodně nejste sami. Sama jsem se zamyslela nad tím, že mnohdy ani netušíme, co naši prarodiče prožili, automaticky počítáme s tím, že tak nádherné bytosti, které nám věnují tolik lásky, musely být přeci šťastné.
Technické poznámky: Kniha byla vydána v roce 2020 nakladatelstvím Ikar. Celkem má 280 stran. Autorkou je Brooke Harris. Z originálu přeložila Markéta Jansová. ISBN
978-80-249-4082-3.