Mladý nezatížený člověk plný ideálů může zatoužit pomáhat druhým a pracovat s lidmi, nebo-li ve službách. Jenže v závislosti na věku a zkušenostech nadšení “pro dobrou věc” může začít uvadat…

Práce s lidmi. Pro nezkušeného člověka to může znít jako zajímavá a ušlechtilá výzva. Jenže… ideály a realita se často diametrálně liší. Člověk může chtít pomáhat, ale… Pak zjistí, že ani neslyší poděkování, jen kritiku. Jak zvládnout deziluzi v práci s lidmi?

Člověk může mít dobré úmysly, ale to samotné bohužel všechno nespasí. Někdy člověk dává to nejlepší ze sebe a odpověď je velmi vlažná, někdy až hrubá a tvrdá. Proč?!

Ano, mluví se o nezištné lásce, nečekejte odměnu. Bohužel tohle ve službách platí dost spolehlivě. Můžete udělat své maximum a stejně se najde někdo nespokojený. Je potřeba brát věci sportovně.

Ono je téměř nemožné se zavděčit všem. Kritika nutně neznamená, že jste budižkničemu. Existuje konstruktivní kritika. A taky osobní útoky. To je potřeba rozlišovat. Bohužel kolem nás nejsou jen pohodoví, vyrovnaní, féroví a přející lidé. Takže ano, buďme připraveni na podpásovky, křivá obvinění, ústrky, ponižování… I takoví umí lidé být.

Mindráky, emoční nezralost a zákeřnost není potřeba brát osobně. Ano, někdy práce s lidmi umí zhořknout. Ale buďme dost silní na to se nesnížit na úroveň těch, co mají potřebu škodit.

Sílu nám může dodat rodina a přátelé, kteří dokážou ocenit, co pro ně děláme. Taky klid v přírodě může být příjemným protipólem hlučným klientům a kolegům.

Je krásné pomáhat druhým, ale bez vděku a slušnosti se tato snaha může časem vytratit i u největších idealistů.

Tagy:
3 Komentářů
  1. Hanka Vránová 7 měsíců ago

    Tyjo, tak to já třeba ve své bývalé práci ani neměla tak problém s lidmi, jako spíš s vedením. Bohužel nás jako zaměstnance odírali jak jen to šlo. Nejhorší ale bylo pokud měl třeba někdo pracovní úraz. Povinnosti zaměstnavatele našemu vedení prakticky nic neříkaly, takže to v pár případech dokonce skončilo i u soudu. To naštěstí nebyl můj případ, já jsem při své práci byla vždy opatrná.

  2. Tady je opravdu každá dobrá rada drahá.

  3. Kristýna Štírová 2 roky ago

    Přesně z tohoto důvodu jsem velká fanynka automatizace a toho, že by komunikace s lidmi měla zůstat na neformální úrovni. Prostě nejhorší element je lidský faktor. Třeba když dělám zpracování faktur, tak na to mám účetní, ale už dlouho přemýšlím nad systémem od https://redque.cz/s-ocr-faktury-zpracujete-snadno-a-rychle/ který to dělá automaticky a rychle. No, ještě uvidíme. Samozřejmě bez účetní se jako podnikatelka neobejdu, ale v poslední době dělá nějak moc přešlapů.

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account