Vyjít s jedním příjmem je pro stále více lidí problematické, proto hledají řešení. Nezáleží přitom na tom, zda k hlavnímu pracovnímu poměru, sezonní práci či vlastnímu byznysu. Kdo rád řídí, nachází východisko v práci kurýra. Flexibilní pracovní doba totiž umožňuje dokonale skloubit tento “vedlejšák” s další prací, kurýr si sám určuje, kolik času rozvážce věnuje a tím také to, kolik si vydělá.
Ondřej, Adrián a Gabriela mají každý své hlavní zaměstnání, ale práce pro Wolt jim umožňuje získat dodatečný příjem a udržet si finanční stabilitu. Jak zvládají skloubit dvě profese, co je na doručování nejvíce baví a jaké výhody jim tato flexibilita přináší? Přečtěte si jejich příběhy.
Když práce znamená radost
Pro Ondřeje je kurýrství více než jen přivýdělkem. „Je to v podstatě můj placený koníček,“ říká s úsměvem. Hlavní profesí je DTP operátor v reklamní agentuře, avšak po práci hrdě nosí modrou uniformu. Práce kurýra mu původně měla pomoci překlenout finančně náročné období během covidu. Teď už je ale hlavní motivací něco jiného: „Prostě si tím čistím hlavu. Baví mě to,“ vysvětluje.
Ondřej je vášnivý cyklista už od mládí, a proto mu nevadí najet klidně i 80 km denně. „Někdy v létě jsem jezdil i do rána, protože bylo super počasí a mě to bavilo,“ popisuje s úsměvem. Rozváží zásadně na kole, což pro něj znamená nejen pohyb na čerstvém vzduchu, ale i výzvu. „Když mi pípne objednávka a vidím, že musím rychle na Vinohrady nebo Žižkov, beru to jako sportovní výkon,“ říká. Neodradila ho ani nedávná dopravní nehoda, při které mu jiný řidič nedal přednost. „Naštěstí to nebylo nic vážného, ale i tak jsem si musel dát pauzu. Kolo mám ještě v servisu, ale jakmile bude opravené, tak se chystám zase vyjet. Už mě svrbí nohy,“ říká odhodlaně.
Jako kurýr si užívá setkávání s lidmi. „Jsem extrovert, rád si s lidmi povídám. Občas to beru i jako jazykovou praxi. Když mám zákazníka z Itálie, zkusím to italsky, s Němcem německy.“ A doporučil by práci kurýra dalším? „Na kole rozhodně. Spojíte příjemné s užitečným. Ale v autě? To bych se zbláznil. Parkování, zácpy… To není nic pro mě,“ směje se.
Za volantem i v posilovně
Adrián má nabitý rozvrh. Pracuje jako fitness trenér, věnuje se výživovému poradenství a zároveň působí jako detektiv v civilu. I přesto si našel čas na další činnost. „Hodí se mi to jako přivýdělek, hlavně když je slabší období. A zároveň si trénuju řízení, protože jsem si pořídil nové auto,“ vysvětluje, proč se stal kurýrem.
Skloubit několik prací najednou mu problém nedělá, naopak si pochvaluje flexibilitu, kterou práce kurýra nabízí. „Nikdo mi do toho nekecá. Když skončím s klienty a mám volnou chvíli, zapnu aplikaci a jedu. A když chci volno, prostě si ho dám,“ popisuje.
Do budoucna si Adrián plánuje práci kurýra ponechat jako flexibilní doplněk k hlavním profesím. Oceňuje, že může využít své auto nejen k osobním účelům, ale i k výdělku, místo aby mu jen stálo na parkovišti. Věří, že Wolt zůstane jeho spolehlivou možností pro finanční stabilitu, zvlášť v obdobích, kdy má méně klientů ve fitness a výživovém poradenství.
Milovnice svobody
Gabriela má za sebou pestrou pracovní dráhu. Aktuálně pracuje na hlavní úvazek v oblasti pronájmu obytných aut, ale vedle toho už několik let rozváží pro Wolt. „Původně to bylo o penězích. Po rozchodu jsem totiž nechtěla slevit ze svého komfortu. Ale postupně mi došlo, že mi ta práce vyhovuje i jinak,“ vysvětluje.
Když pracovala jako administrativní pracovník, její dvanáctihodinové směny znamenaly neustálé koukání do tabulek a čísel. Možnost rozvážet pro Wolt pro ni bylo jako vysvobození po dlouhých pracovních dnech. „Najednou jsem mohla sednout do auta, jezdit po městě, být v pohybu, a přitom si vydělat. Navíc jsem v kontaktu s lidmi a není lepšího pocitu, když třeba mamince, která bydlí v 5. patře bez výtahu donesu jídlo a pomůžu jí tím. Navíc to udržuje i fyzičku,“ směje se Gabriela.
Za ty roky za volantem má již Gabriela bohaté zkušenosti s pohybem po Praze a přesně ví, v jakých hodinách se rozvozu vyhnout a kudy případné zácpy objet. „Nejraději rozvážím o víkendu, ideálně večer, kdy je Praha poloprázdná. V tu chvíli se to pro mě stává koníčkem,“ vysvětluje. Gabriela ovšem upozorňuje na to, že přibývá stále více bezohledných řidičů na silnici a že člověk musí být extrémně opatrný a neustále předvídat. „V Praze to začíná být divočina. Taxikáři, co jedou 20 hodin denně, lidi, co se ani nekoukají, kam odbočují. Musíte být extrémně opatrní,” dodává.
I když si Gabriela pochvaluje flexibilitu, která jí dovoluje kombinovat různé práce a osobní život, plně se na kurýrství spolehnout nechce. „Mít Wolt jako vedlejšák je ideální. Ale živit se tím naplno? To bych nechtěla, i přestože si tím člověk na plný úvazek dokáže slušně vydělat, já mám ráda tu svobodu. Na druhou stranu je fajn vědět, že kdybych přišla o hlavní práci, můžu se na rozvoz aspoň dočasně spolehnout,“ přiznává.
Ať už je pro ně kurýrství koníčkem, způsobem, jak si udržet finanční stabilitu, nebo příležitostí k větší svobodě, Ondřej, Adrián i Gabriela ukazují, že tato práce může skvěle doplnit hlavní zaměstnání. Ondřej si užívá kombinaci sportu a přivýdělku, Adrián oceňuje možnost vydělat si, kdykoli má volnou chvíli, a Gabriela zase našla únik ze stereotypní práce. Ať už hledáte vedlejší příjem, chcete si rozvrhnout práci podle sebe, nebo jen efektivně využít volný čas, kurýrství může být skvělým řešením.
Zdroj: Wolt
Foto: se souhlasem Woltu