Často jsem na některé okolnosti pohlížela jako na problém. Velký problém. Třeba, když mi někdo napsal ne úplně pozitivní komentář (přes to, že můj produkt, službu nebo kurz neznal), nebo… Jednou jsem měla domluvené vysílání a nepovedlo se nám ho z technických důvodů uskutečnit a říkala jsem si, že budu vypadat naprosto nespolehlivě, protože si někdo řekne, že jsem nevysílala, když jsem to předem avizovala.

Nebo, když jsem měla akci a přestaly mi fungovat  formuláře. Připadalo mi, že se snad kvůli tomu zboří svět. Byla jsem na nervy, stav totální paniky! Když jsem se ale uklidnila, uvědomila jsem si, že vlastně o nic nejde. A v tom mě utvrdila nečekaná nabídka, kterou jsem dostala záhy…

Od té doby to mám nastavené jinak. Jde o život? Ne? Tak v pohodě 🙂

Problém: „Taková kritika, to na mě budou koukat skrz prsty.“

Ve skutečnosti se dá neoprávněná kritika proměnit ve výhodu a můžete poukázat na to, že ne prostě všechno, co kdo napíše, je pravda. Takhle jsem třeba použila jednu kritiku v článku. Kritik tenkrát vůbec nevěděl, o čem píše. Neprošel mým kurzem, nepoznal to, jak v něm jednám s lidmi a jak se jim věnuji.
Nikdy nepoznal žádný můj produkt, ani úpravy v rámci služeb, které nabízím.
Naopak ti, co to poznali, na to reagovali, protože věděli, že je to úplně jinak, než on napsal. Takže, stačí se zamyslet a vhodně to použít dál. Kritiku jsem vlastně proměnila v reklamu.
Myslíte, že kdybych tam psala, ale pane, tak to není a vyvracela mu to, že by to mělo takový efekt, jako když na to reagoval úplně někdo jiný, kdo osobní zkušenost s konkrétním kurzem měl? Já myslím, že ne :).
Výhoda?
Z kritiky (velice pozitivní) reklama :).

Problém: „Technická závada.“
Jasně, to je nemilé, kór, když víte, že celou věc nemáte ve svých rukách a čekáte, až třeba problém vyřeší poskytovatel. Stalo se mi to několikrát. Při prodejní akci, kdy celý den nefungovaly formuláře, což je pak celkem problém. Také před živým vysíláním, kdy jsme se s hostem, který měl být ve vysílání, nedokázali spojit. A mohla bych pokračovat dlouhým seznamem :D.

Jak se z toho dá udělat výhoda? Prodejní akci jsem o den protáhla a protože mi do cesty nečekaně „přistála“ událost, díky níž jsem měla možnost prezentovat se dalším lidem, vlastně se mi to hodilo. A když jsme se nedokázali spojit a odvysílat rozhovor? Omluvila jsem se, nikdo z toho nedělal tragédii a já si uvědomila, že pro tyto případy musím vymyslet náhradní variantu. A od té doby s hosty dělám zkoušky spojení třeba den předem.

Přišla jsem na to, že když se na věci nedíváme jako na tragédii, ale hledáme v tom něco pozitivního, vlastně pak zjistíme, že to je tak, jak má být.

Ano, jsou i události v životech, kde se o tom takhle přemýšlet nedá, ale my často přemýšlíme negativně i ve chvílích, kdy to není potřeba… Prostě zjistíme, že svět se nezbořil… a jede se dál :).
Výhoda?
Zjistíme, že některé věci nejsou až tak důležité, za jak důležité je pokládáme.
Zjistíme, že i z nevýhodné situace (nejdou prodejní formuláře), se dá získat něco dobrého (prodloužení akce, další reklama).
Ponaučení: Připravit se na některé situace a řešit je příště jinak. Viz. moje zavedené zkoušky spojení :).

Problém: „Nemůžu ____, protože mám malé dítě.“
Kolikrát jsem řešila, že mám vysílat a Domča ještě nespí, a jak to teda udělám? Nakonec jsem si řekla, že to prostě odvysílám i za tu cenu, že by se měl najednou objevit. Tenkrát se neobjevil, ale nedávno přišel. A víte co? Svět  se nezbořil, naopak měl Dominik úspěch.

https://youtu.be/UuqTg_lqbmc
Ve finále pak zjistíte, že to malé dítě ve skutečnosti není problémem. Tím je spíš to, jak to máte nastavené ve své hlavě. Jako problém? Ano, pak to problém bude. Často se také podvědomě omlouváme z nějaké činnosti, protože je to jednodušší než si přiznat, že se nám do toho prostě nechce. A to z jakéhokoliv důvodu.
Výhoda?
Z Domčova příchodu do vysílání byli diváci nadšení.Zdravili ho, psali nám vzkazy a později jsem ho navíc mohla několikrát použít jako příklad toho, že i s dítětem to jde :).

Neříkám, že problémy neexistují, ale myslím, že je to vždycky příležitost, se nad něčím zamyslet. V mnoha případech právě díky problémům otevřeme oči a začneme se svými životy něco dělat. Protože, dokud si tak nějak žijeme, i když nám to třeba nevyhovuje, ale stále to tolerujeme, nemáme tu motivaci vzít život do svých rukou a vykročit vstříc lepším zítřkům.

Ráda bych vás tímto pozvala na webinář, kde uvidíte a uslyšíte v přímém přenosu další příběhy o tom,  jak se zdánlivě nevyřešitelné dá (někdy nakonec celkem snadno) vyřešit. Budeme si povídat o komfortní zóně, pohodlnosti, ale i o tom, jak jsme (s dalšími účastnicemi) sebraly sílu a získaly 3x více sebevědomí, energie a spoustu dalšího.

U TOHO CHCI BÝT

0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account