Jak přetvářím nápady v podnikatelský záměr
Inspirace při Sportu
Přiznám se, že nejvíce nápadů mě napadá při sportu – když jedu na kole nebo se procházím v parku. Pokud mám hlavu zcela zaplavenou nápady a pracovními myšlenkami, je dobré si je začít zapisovat. Je jedno, zda na papír, do bloku či telefonu. Pokud mě však nápady neustále pronásledují a nemůžu se jich zbavit, visí mi v hlavě a nutí mě stále nad nimi přemýšlet, pak radím, nechte myšlenky běžet, dokud se nedostaví závěrečné stádium nadšení a radosti, a s ním i věta: „To by bylo super udělat!“.
První Kroky
Od tohoto okamžiku si zapisuji vše, co mi k nápadu přichází, i kdyby to měla být naprostá hloupost. Tyto zápisky vždy nechám chvíli uležet a obden se na ně podívám. Když už nepřichází žádné další myšlenky, nápady ani vylepšení, vezmu si k poznámkám základní otázky podnikatelského záměru a začnu si na ně odpovídat:
Základní Otázky Podnikatelského Záměru
- CO?
- Co konkrétně jdu dělat?
- PROČ?
- Proč to jdu dělat – jaký je můj cíl, má vize?
- PRO KOHO?
- Pro koho to jdu dělat tj. kdo je moje cílová skupina?
- KDE?
- Kde to budu dělat tj. co je můj region, oblast, trh?
- KDY?
- Kdy to skutečně začnu dělat – stanovím si, kdy se do toho chci skutečně pustit, abych se od slov a plánů dostala i k samotným činům.
- JAK?
- Jak to budu dělat – pokusím se rozepsat aspoň v bodech celý proces od prvního oslovení klienta, záznamu objednávky, skutečné tvorby produktu či realizace služby, fakturace, úhrady až po zpětnou vazbu od klienta, abych si dokázala vytvořit alespoň zjednodušený obrázek o tom, co mě to bude časově i finančně stát.
- ZA KOLIK?
- Kolik bude moje cena za výrobek či službu, kterou budu nabízet?
Detaily a Realizace
Každou otázku, jednu po druhé, si detailně odpovídám a zaznamenávám. Pokud najdu konkrétní a jasnou (nejlépe měřitelnou) odpověď na každou z nich, získávám tak jednoduchý podnikatelský záměr. Teď už záleží jen na mně, mé odvaze a odhodlání, zda se pokusím svůj záměr zrealizovat. Držím palce každému, kdo se vydá po vlastní cestě a dovolí si uskutečňovat své sny.
Praktická Realizace
I když platí „dvakrát měř a jednou řež“, zkuste svůj záměr podpořit i praktickou realizací svého nápadu. Žádná skutečně úspěšná činnost ani firma nevznikla od stolu. Pamatujte, že i já mohu být vaším prvním klientem. Vyzkoušejte svůj nápad na mně! I když si od vás vaši službu nebo produkt nekoupím, získáte cennou informaci, třeba jen o tom, že zrovna já nemusím být vaše cílová skupina. Dokud to ale nezkusíte, pak se jen domníváte, a pozor na to – předjímání a předpojatost je v businessu ta nejhorší past.
Více informací o mně se dozvíte na www.marcelahrubosova.cz.
Zdroj foto: Pixabay.com