„Ticho se stává ženou,“ vrčí Ajax, hrůzostrašný řecký bojovník během trojské války. Co je šokující na tomto brutálním, macho sentimentu je, že to není zpochybněno, dokonce ani ženami této zaostalé éry. Mužská dominance je zde přijímána jako „taková, jaká je“: vůle bohů, přirozený řád věcí.
Spisovatelka Pat Barkerová – oceněná za její zkoumání jiného, v některých ohledech podobného typu žíravé mužnosti v trilogii regenerace – nyní obrátí svou pozornost na Homer’s The Iliad.
Mlčení dívek je příběhem o příbězích: jejich síle, jak jsou nezbytné pro lidskou psychologii, způsob, jakým udělají jakousi nesmrtelnost jak pokladníkům, tak subjektům, a co je nejdůležitější, o tom, jak bylo ženám obecně odepřeno právo na svůj příběh v celé historii a zejména v starověku.
Homerův epos byl hrdinský ve všech smyslech. Její žánr byl „hrdinská poezie“; její ústřední postavy byly definovány velkými skutky odvahy a kamarádství a bojiště derring-do. A všichni, samozřejmě, byli hrdinové – v tom smyslu, že to nejsou hrdinky.
V těchto mýtech jsou ženy omezeny na milostné zájmy nebo pozemky, matky, manželky a sestry, šlapky a madony. Mají málo na práci, nevíme prakticky nic o jejich vnitřních životech, a jsou hozeny tam a tam jako naplavené dříví přílivovými rozmary lidí a osudu.
Nemá smysl kritizovat Homera hranolem moderních citů – tato díla pouze vyjadřují neutrálně, mory své doby. Přesto: ani neškodí, když vezmeme tuto androcentrickou estetiku a – vhodným násilným způsobem – obracejí ji na hlavu.
Takže Barker převyprávěl Iliad z pohledu Briseis: trojská královna a žena bohatství a výsad se snížila na postavení otroka po pádu jejího města Lyrnessu, a dal řeckému bojovníkovi Achillovi jako trofej.
Briseis, jak si hořce myslí víc než jednou, už není člověkem: teď je to věc, „to“, držení, které má být ceněno, proplaceno, vyhledáváno, odhozeno stranou. Opět platí, že její život a bezpečnost jsou závislé na stejně rozmarném osudu a člověku; ještě horší (jsou horší věci než umírání, rychle si uvědomuje), její identita a lidskost byly vymazány.
Řekové mu říkají „Velký Achilles, zářící Achilles, božský Achilles“. Pro Briseis a její kolegy Trojany je prostě „řezník“. Achilles nemá obdoby zabíjení: vidí s znechuceným fascinováním, jak hladké a elegantní jsou jeho pohyby, když zabíjí svého bratra.
Achilles je mnoho věcí: rozzlobený, zlý, ohnivý, hrdý, nemilosrdný. Není to však karikatura darebák, a Barker řídí složitý výkon vytváření postavy, která je komplikovaná a lidská (částečně lidská, tak jako tak – jeho matka byla bohyně moře, koneckonců), aniž by se vyhýbala hrůze svých činů.
Jak se válka táhne dál a Briseis se vrhne z jedné hrozné situace do něčeho, co se blíží snesitelnému a zpět, mezi nimi roste zvláštní druh pouto. Je na sebe pyšná a nenávidí Achilla za to, co udělal jejímu lidu, a pohrdá ženami, které se zamilují do svých „majitelů“; přesto v něm vidí nějaké vykoupující vlastnosti. A on, na oplátku – nepochybně spěchal laskavost, kterou jí ukázal Patroclus, jeho nejbližší přítel – nakonec přijde respektovat Briseis jako ženu, ne věc.
Barker je příliš moudrý a talentovaný autor na to, aby čtenáře poutal feministickou ideologií. Kniha uznává, stejně jako veškeré správné umění, nejednoznačnost existence: dokonce i uprostřed bohů a monster a mužů, kteří jsou obojí současně.
Nicméně, Mlčení dívek bude pravděpodobně oslavováno jako výzva k feminismu. Srovnání budou bezpochyby vypracovány s #MeToo, kulturou znásilnění, Donald Trump a tak dále.
Ale co čtenáře zasáhne, a to ještě víc než jen misogynie a „in-group“ rasová nenávist, je ta stará mantra socialistických aktivistů: třída je vším. Ti s penězi a mocí, bez ohledu na pohlaví, jsou v pořádku. Nikdo by ani neuvažoval o ublížení Briseis, když byla královna, nebo když je Achillova „dívkou“.
Na druhou stranu, „prostí lidé“ jsou v podstatě krmivo pro vojenské šachy, které hrají jejich lepší. Otroci mohou být umláceni jejich majiteli bezdůvodně a bez následků. Všichni muži a chlapci, až po malé děti, na poražené straně jsou samozřejmě vyhlazeni: bohové jim nedali přednost, už nemají moc, už na nich nezáleží.
Jedná se o vynikající román, krásně napsaný v jednoduché, ostré próze. Navzdory nadpřirozeným prvkům posetým vyprávěním jsou tyto mýtické události přepracovány jako zemité a hmotné, bohatě představované, plně věrohodné.
Mlčení dívek mi nepřekvapivě připomnělo podobnou distaff The Penelopiad – Margaret Atwoodové přestavbu související Odyssey. Ale to bylo více droll, vychovaný a abstraktní, téměř surrealistická komedie.
Barkerova kniha je smutnější, více politováníhodné; a více z tohoto světa, rekord lidí roztrhaných a zlomených. Straší se také šikmým a těžko definovatelným způsobem: zejména ve scénách, kde se Achilles vrhá do moře v zoufalém hledání matky, která se vrátila do vod, když mu bylo sedm let.
Mocný hrdina, regrese k opuštěnému dítěti, božský se vrátil k člověku, epos se změnil na intimní, mýtus přivedl zpět k příběhu, a nakonec se Briseisův příběh vrátil k sobě.
Feministické vyprávění Homerovy klasiky prolomí ticho Troyových žen
-
Disney propustit 32 000 lidí v první polovině roku 2021
MinminWang||Domácí mazlíčci
V aktualizaci z projekcí oznámených v září Disney ve středu oznámila, že projde 32.000 zaměstnanců v první polovině roku...
-
Reportérka CNN, která počala dítě v majáku, spáchá sexistický útok na senátorku
MinminWang||Domácí mazlíčci
Reportér pro CNN, síť, která se považuje za ikonu profesionálního žurnalistického průmyslu, ve středu ztratil nervy a spáchal misogynní...
-
10 způsobů, jak byste mohli být Zneuctít svého manžela
MinminWang||Domácí mazlíčci
Možná byste svého manžela nerespektoval. 1. Hodíš ho pod autobus na veřejnosti.Když poukážete na jeho chyby, kritizujete ho nebo...
-
Feministky: Podpora Joe Bidena pro zákon o rovnosti LGBT by poškodila práva žen
MinminWang||Domácí mazlíčci
亞洲最受信任的在線投注品牌 Daleko levicová feministická ženská osvobozenecká fronta (WOLF) se staví proti zákonu o rovnosti transgenderových vztahů demokratů, protože...
-
Jak Černé ženy mohou pohánit budoucnost country hudby
MinminWang||Domácí mazlíčci
Nejdůvěryhodnější online sázení značky v Asii Kontextualizace, jak a proč černí umělci budou hrát významnou roli v dynamické budoucnosti...
-
Terfové znetvořili sochu Mary Wollstonecraft. Je to varování pro budoucnost
MinminWang||Domácí mazlíčci
Nová londýnská socha Mary Wollstonecraft není skvělý vzhled. Památník, který navrhla britská umělkyně Maggi Hambling, ve skutečnosti nezachycuje Wollstonecraft....
-
女权主义者莉兹·温斯特德(Lizz Winstead)抨击赞成特朗普的支持生命的妇女:她们“非常令人震惊”
MinminWang||Domácí mazlíčci
MSNBC Live 主持人克雷格·梅尔文(Craig Melvin)周二感到困惑,因为特朗普毕竟是一个有坏政策的坏人,但特朗普在2020年对白人女性选民的表现会比2016年更好。Daily Show的 共同创造者,堕胎准入阵线的创始人兼首席执行官Lizz Winstead对此表示同意,因为这使人们震惊,该妇女可能不同意堕胎。 梅尔文(Melvin)关于妇女为何不以历史数字投票否决拜登的困惑源于“华盛顿邮报上的一篇文章引起了我的注意,这是标题:’性别差距被认为是历史性的。相反,妇女们一如既往地投了很多票。” ” 他以越来越高的语气想知道,任何女人怎么能投票支持像特朗普这样的男人:“ Lizz,过去四年来我们所看到的一切,大规模的流行病,在边境的儿童分居,弹imp,试图推翻《平价医疗法案》,在许多选民心中似乎没有任何改变。为什么?” 温斯特德(Winstead)会回答说,单发性增殖物可能与它有关,“好吧,就像我们在前线工作一样,尤其是在生殖健康方面,我们在堕胎通道前线发现的一件事就是交叉点围绕单一的重点问题,尤其是在生殖权利方面。” 根据温斯特德(Winstead)的说法,妇女之所以会支持将孩子关在笼子里的候选人,是因为这种政策的制定者“走出了反对堕胎运动,没有任何背景让孩子与家人或移民重返社会。 ” 当然,这不是真的,因为我们有奥巴马时代关在笼子里的孩子的摄影证据。 温斯特德仍感叹亲生者,或如她所说的“反堕胎积极分子”,将会在共和党政府的卫生与健康服务部中占据一席之地,“当你看卫生与公共服务部时,运行这些部门并从事第二级工作的反堕胎积极分子并不具备健康经验,但具有反堕胎积极主义经验。” 妇女可能会助长生命的事实使Winstead感到非常恐怖,“因此,我们发现,她们几乎每次都以堕胎为首,她们在所有这些地方都设置了反对堕胎的领导人,这让我感到非常震惊我们。” 是的,意识到这个国家的一半不是一个庞大的团体,这一定非常令人震惊。...
-
Veletrh FOR Pets
NikolaGeregová||Domácí mazlíčci
Právě v Praze probíhá veletrh For Pets. Ať už máte jakéhokoliv mazlíčka, najdete zde pro něj různé věci, pokud...